واکنش آیت الله نورمفیدی به ماجرای چای دباش: این چه فسادی است؟ این باعث کاهش اعتماد مردم به نظام می شود سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند

واکنش آیت الله نورمفیدی به ماجرای چای دباش: این چه فسادی است؟  این باعث کاهش اعتماد مردم به نظام می شود سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: این فساد سه میلیارد و ششصد میلیون دلاری چه فسادی است که بر سر مردم کشور افتاده است؟! وقتی مردم می شنوند که سه میلیارد و ششصد میلیون دلار فساد رخ داده است، یعنی چه؟ این سفره ای که درست کردند چیست؟ کی بود؟ چه کسانی این فساد را ایجاد کردند؟ مردم مشغول زندگی خود هستند، نان به سفره آنها نمی رسد، سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند، این باعث کاهش اعتماد مردم به نظام می شود. بحث فساد بسیار مهم است و مبارزه عملی و جدی با فساد، نه مبارزه شعاری بلکه واقعی، باعث افزایش اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی مردم می شود.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در واکنش به اخبار مفاسد اخیر گفت: باید زمینه ها و بسترهای شکل گیری این گونه فسادها از بین برود.

متن کامل سخنان آیت الله نورمفیدی به شرح زیر است:

این سه میلیارد و ششصد میلیون دلار چه فسادی است که بر سر کشور افتاد؟! وقتی مردم می شنوند که سه میلیارد و ششصد میلیون دلار فساد رخ داده است، یعنی چه؟ این سفره ای که درست کردند چیست؟ کی بود؟ چه کسانی این فساد را ایجاد کردند؟ مردم مشغول زندگی خود هستند، نان به سفره آنها نمی رسد، سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند، این باعث کاهش اعتماد مردم به نظام می شود. بحث فساد بسیار مهم است و مبارزه عملی و جدی با فساد، نه مبارزه شعاری بلکه واقعی، باعث افزایش اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی مردم می شود.

در این راستا چند نکته از بیانات مقام معظم رهبری را اتخاذ کرده ام که به اشتراک می گذارم:

نکته اول راه های نفوذ این مفسدان و ایجاد این مفاسد است اینها چه کسانی هستند؟ هرکسی بخواهد باید زمینه ها و بسترهای شکل گیری این گونه مفاسد را از بین ببرد، به فرموده مقام معظم رهبری، حتی اگر شخص یا سازمانی بخواهد به خاطر تکلیف من این کارها را انجام دهد، شما در نظر نگیرید و جلوی آن ها گرفته شود. راه های نفوذ فساد است، باید این راه ها شناسایی و بسته شود تا این مفاسد اتفاق نیفتد، اگر این راه ها باز باشد هر روز این مفسدان و مفسدان پیدا می شود.

نکته دوم در این زمینه این است که هیچ تبعیضی وجود نداشته باشد، هرکسی که می خواهد باشد و هرجا که با این مرجع، با آن مرجع، با این شخص، با آن شخص ارتباط دارد، باید با آنها کار شود تا مردم باور کنند. .

نکته سومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این است که شعار مبارزه با فساد دیگر به درد نمی خورد، بلکه مبارزه با فساد و فساد باید عملاً اجرا شود و به صراحت به مردم گفته شود، حالا مردم شنیده اند که چای سه میلیاردی شرکت و ششصد میلیون دلار مفسده است و ماهیت آن معلوم نیست، این موضوع مطرح است و مردم آن را می شنوند، رئیس قوه قضائیه هم مطرح می کند و مردم از این موضوع مطلع هستند، اما برای مردم سوال ایجاد می کند. این ممکن است نتیجه این چیست؟ باید برای مردم خیلی روشن و واضح باشد و مردم آن را باور کنند و به جای شنیدن حرفی، در باور مردم تایید شود، مقام معظم رهبری روی این مسائل حساس هستند. و تاکید کرد. بنابراین باید این موضوع روشن شود، با این مفسد هر که هست و در هر سمتی که هست باید برخورد شود تا مردم به مبارزه با فساد ایمان بیاورند.