آیت الله نورمفیدی: جامعه باید حرف بزند/ من هیچ وقت مخالف برگزاری کنسرت در این شهر نبوده ام/ این سخت گیری درست نیست و جواب نمی دهد.

آیت الله نورمفیدی: جامعه باید حرف بزند/ من هیچ وقت مخالف برگزاری کنسرت در این شهر نبوده ام/ این سخت گیری درست نیست و جواب نمی دهد.

روز جدید آیت الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: جامعه نیاز به گفت و گو دارد و گفت و گو نباید به گروه خاصی محدود شود، چنین رفتاری زخم هایی را بر پیکر جامعه وارد می کند. وی با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون هیچ گاه با برگزاری کنسرت در این شهرستان مخالف و مانعی نداشته ام و مشکلی وجود نداشته است، افزود: چنین سختگیری درست نیست و کارساز نیست.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار داشت: جامعه نیاز به گفت و گو دارد و با وجود اینکه رهبری انقلاب سال هاست بر موضوع گفت و گو و جلسات آزاد در دانشگاه ها تاکید دارند و اخیرا رئیس جمهور محترم نیز به شکل دهی و جهت دادن به آن اشاره کردند. دیالوگ ها ، اما به دلایلی این امر تاکنون اجرا نشده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بحث آزاد در دانشگاه ها این نیست که عده ای فقط صحبت کنند و هر چه می خواهند بگویند، بلکه باید گفت و گو دو طرفه باشد و همه بتوانند حرف بزنند و حرف بزنند. باید از منظری مسلط، تدافعی و راکد فکری پاسخ داد. ما باید این راه را برای نسل جوانمان باز کنیم.

کای نورمفیدی گفت: جامعه باید گفت و گو کند، گفت و گو نباید محدود به عده ای خاص باشد، این نوع رفتارها به بدنه جامعه آسیب می زند.

وی با اشاره به لزوم انعطاف در مدیریت مشکلات فرهنگی کشور افزود: برخی محدودیت ها در شرایط کنونی جامعه نتیجه معکوس دارد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: از اول انقلاب تا امروز هیچگاه مخالف و مانع برگزاری کنسرت در این شهرستان نبوده ام و مشکلی پیش نیامده است.

وی تاکید کرد: این سخت گیری ها در این دنیا که دشمن با این همه تبلیغات و هجمه های همه جانبه فرهنگ خود را در جوانان ما می کارد، عادی نیست و جواب نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در دارستان تصریح کرد: دشمنان در رسانه ها برای ایجاد جذابیت در بین نوجوانان و جوانان ما دست به هر کاری می زنند و از راه های جذاب و ایجاد انگیزه های شیطانی و نفسانی در بین جوانان تلاش می کنند به اهداف خود برسند.

آقای نورمفیدی ادامه داد: برای موفقیت در برابر هجمه و فساد دشمنان باید نیازهای جوانان را شناسایی کرده و با تکیه بر تربیت دینی و اخلاق وارد میدان شویم.

بالاخره امام جمعه گرگان با استناد به آیه 159 سوره آل عمران «پس رحمت خدا چیست، لعنتشان می کنی؟ اگر تند هم می گفتی، دلت از تو نمی گریخت…» گفت: خداوند نسبت به پیامبر (ص) مهربان است و چون با مردم مهربان بودی، گرد تو جمع می شدند و اگر کوتاه می آمدی… مردم با خلق و خو و سنگدل از شما پراکنده می شدند، این هم یک مسئله شخصی است و هم یک مشکل حکومتی، این یک امر شخصی و اختصاصی رسول الله (ص) نیست، بلکه مربوط به همه جوامع اسلامی است. باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید