حجاب هیچ وقت برای من حد نبوده / مادرم الگوی من است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. یکی از نعمت های بزرگی که خداوند به هر جامعه و خانواده ای داده است، ایجاد یک دختر است.

خداوند و اسلام به دختر نگاه ویژه ای دارد و از نظر اهل بیت علیهم السلام دختر رحمت الهی است و وقتی خانواده و جامعه از وجود دختران بهره مند شوند قطعاً درهای رحمت الهی به روی آنها باز خواهد شد. .

برخی دختر بودن و محدود بودن را مساوی می دانند، اما بسیاری از دختران این سرزمین نشان داده اند که اگر همین طور باشد، به زمانی برمی گردد که سران رژیم، پیشرفت جامعه را در بی حجابی و بی حجابی دختران و پادشاه این سرزمین می دیدند. رژیم او مردان را تواناتر و داناتر از زنان می داند، اما با ظهور انقلاب اسلامی در ایران، دختران این سرزمین، با باز شدن راه سعادت و حضور پر رنگ در جامعه، برکات و پیشرفت های بسیاری را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند. جمهوری ایران می توان آنها را پزشک متخصص نامید که تعداد آنها قبل از انقلاب بسیار محدود بود.

یکی از دختران هنرمند این سرزمین، خانم سیده زینب باقری است که با نقاشی های زیبای خود توانسته توجه بسیاری را به آثار خود جلب کند.


لطفا خودتان را معرفی کنید؟

من سیده زینب باقری هستم و 18 سال است که در روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی زندگی می کنم.


چه شد که به هنر و نقاشی روی آوردید؟

از زمانی که در خانواده ای هنرمند به دنیا آمدم رشته های مختلف هنری از جمله خوشنویسی، نقاشی، موسیقی، تذهیب، خوشنویسی و داستان نویسی را امتحان کردم. نقاشی توسط هنرمندان رده سنی کودک و نوجوان را دنبال و آموزش می دهم. نمایشگاه های مختلف در این زمینه ها


چه اشیایی را برای نقاشی انتخاب می کنید؟

مدت زیادی از شروع نقاشی من نمی گذرد، اما فکر می کنم محتوای یک اثر مهمتر از کیفیت آن است، بنابراین در اولین باری که نقاشی را شروع کردم در این دوره از کار حرفه ای بودم. به مسائل ارزشی توجه کردم. بسیاری از کارهای من نمونه ای از شهدا و اسوه های ایثار بود.

در رشته های مختلف روستایی و شهرستانی مقام کسب کردم، اما در حوزه هنری آخرین رویداد جشنواره هنری فردا بود که در قصه گویی، نقاشی شهر و روستا مقام اول و در تذهیب و مقام اول را کسب کردم. رنگ آمیزی.

همچنین در حوزه هنری به ویژه آثار پاسداشت و تجلیل از جانبازان نمایشگاه های مختلفی در سطح استان و شهرستان برگزار کردم که مورد توجه مردم قرار گرفت و مورد استقبال مردم و مسئولان استان و حتی کشور قرار گرفت. .


627012eab0fe fd7f 4f98 85da f729667f6876 خبر خاکستری

برخی فکر می کنند حجاب برای دختران محدودیت است. آیا حجاب تا به حال مانع موفقیت شما می شود یا اینها بهانه است؟

در این راه از حمایت خانواده به خصوص مادرم برخوردار بودم که از همان ابتدا همراهم بود و مشوق من بود. ممکن است محدودیت هایی در جامعه برای دختران بیشتر از پسران وجود داشته باشد، اما قطعاً با توجه به اینکه هزاران دختر این محدودیت ها را پشت سر گذاشته اند، البته هستند دختران مستعدی که به دلیل برخی محدودیت های موجود، مستعد محسوب نمی شوند.

حجاب هیچ وقت برای من حد و مرزی نبوده است، حتی مادرم به عنوان الگوی من سال هاست با حجاب در کارهای فرهنگی و آموزشی فعالیت می کند.


1127fd26eca3 bba2 4c88 8edf 02b0a9ccadaf خبر خاکستری


وقتی زنان مسلمان و دختران محجبه در عرصه های مختلف موفق می شوند چه احساسی دارید؟

این باعث افتخار من است که برادرانم با حجاب اسلامی که نشان از ارزش زن در اسلام است اینقدر جسورانه موفق می شوند.


716559a32930 2f69 40da 871d 3bf71b10633b خبر خاکستری

در پایان اینجانب حضرت فاطمه معصومه، خواهر امام رضا علیه السلام، دانش آموز و پناهگاه ملت ایران و روز دختر را به همه مردم به ویژه دختران مؤمن و با انگیزه تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همه آنان در عرصه های مختلف آرزوی موفقیت دارم. و همه برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید