اعتبارات اشتغال در هیچ دولتی به اندازه سال گذشته نبوده است/ ایجاد سامانه کاریابی مهم ترین دستاورد دولت انقلابی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ امروزه یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از جوانان بوشهری داشتن شغل مناسب است تا بتوانند زندگی خود را تغییر دهند یا مجردها به دنبال آن هستند تا بتوانند زندگی مناسبی برای خود و یکی از افراد جامعه ایجاد کنند. اداراتی که نقش بسیار پر رنگی در زمینه اشتغال دارند، تعاونی وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

پایگاه خبری سپاس در میزگردی با حضور مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به بررسی مسائل کارگری استان بوشهر می پردازد.

مصدق حضوری در میزگرد رسانه ای پایگاه خبری تحلیلی سپاس گفت: اشتغال و کارآفرینی یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم است و بر اساس پیگیری های انجام شده یکی از کارهای خوبی که به زودی انجام می شود، اشتغالزایی است. ساکنان محلی NPP و پارس جنوبی، اتفاقات خوشی رخ خواهد داد.


اعتبارات استخدامی دولت مانند سال گذشته نیست

کشاورزی با بیان اینکه در هیچ دولتی میزان اعتبارات در زمینه اشتغال، کارآفرینی و ساخت و ساز به اندازه سال گذشته نبوده است، گفت: در هفته های آینده یکی از آب شیرین کن ها به بهره برداری می رسد و در این راستا بومی است. نیروی کار استخدام می شود و 91 هزار میلیارد تومان نیروی انسانی در بانک های استان است که پیش بینی می شود 85 درصد آن در استان و در حوزه تسهیلات ارائه شود.


3129DSC 0031 خبر خاکستری


فراخوان جذب و انتخاب سرمایه گذار در پرورش ماهی و میگو

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در قالب دعوتنامه جذب و انتخاب سرمایه گذار برای پرورش ماهی و میگو، ساکنان بوشهر و روستاها از امتیاز ویژه برخوردار بوده و حداقل 7 نفر موظف هستند ایجاد تعاونی که حاصل ارزیابی مردم است و این امر احتمال تخلف را بسیار کاهش می دهد.

کشاورزی گفت: برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، سطح دستمزد کارگران از تورم که یکی از اقدامات اصلی دولت بود، پیشی گرفت و جراحی اقتصادی تکمیل کننده این کار بود.

وی از صدور 5 هزار پروانه مشاغل خانگی در سال های اخیر خبر داد و افزود: قشر کارگری یکی از پایه های مهم نظام جمهوری اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که کارگران سر کار بودند و این قشر همیشه در انتخابات شرکت می کنند. و اگر گاهی حادثه کوچکی در کشور اتفاق افتاد نباید کارگران را مقصر دانست.


ایجاد 13 اتحادیه صنفی در جنوب استان بوشهر

کشاورزی گفت: 13 تشکل صنفی در جنوب استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی تشکیل شده و همه تشکل ها هیچ بیانیه ای امضا نکرده اند و مخالفان به دنبال سوء استفاده از کارگران هستند که در این راستا ماهی یک بار در کمیته های کارگری مرکز در استان ها و شهرستان ها برای رسیدگی به حقوق کارگران تشکیل می شود و نمایندگان کارگران نیز در این جلسات حضور می یابند و کارگران تحت تاثیر این حمایت ها قرار می گیرند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: در برخی از حوزه ها و پروژه ها از اتباع خارجی شاغل از مجاری قانونی اخذ می شود در غیر این صورت با هر فرد، اتحادیه و کارفرمایی که از اختراعات خارجی استفاده کند برخورد قاطع خواهد شد. و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

کشاورزی خاطرنشان کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری اداره کل اتباع امور خارجه گشت های منظمی را انجام می دهد. بنابراین اگر کارفرمایی جایگزین کارگران ایرانی شود، از جریمه آن افراد چشم پوشی می کنیم.


کلیه خدمات دولتی الکترونیکی است

رزیتا اعتمادی کارشناس حوزه کار و اشتغال در این نشست گفت: بر اساس سیاست های دولت، تمامی دستگاه های دولتی باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه پیشگام و حق شناس است. معنای دولت الکترونیک در حال حاضر در حال توسعه است و در شرف تحقق است.


690DSC 0024 خبر خاکستری
اتمادی با بیان اینکه نرخ بیکاری از سوی سازمان آمار اعلام می شود، افزود: متاسفانه در هر دولتی با این مشکل مواجه هستیم که نام افراد با مدرک تحصیلی مشخص نیست، اما در دولت سیزدهم شاهد ایجاد نظام ارجاع بودیم. جویندگان کار با ثبت مشخصات و تجربه خود در این سامانه، دسترسی به آنها را بر اساس نیاز خود تسهیل می کنند.

کارشناس حوزه کار و کارگری گفت: پس از ثبت نام داوطلبان در سامانه، به این ترتیب افرادی که تخصص ندارند، آموزش های لازم را به صورت رایگان از سازمان فنی و حرفه ای دریافت می کنند و شغل آنها تضمین می شود. و بوشهر استان آلارگام. ظرفیت بزرگ نیاز به نیروی متخصص با صنعت خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید