تهیه بسته استخدامی مرزنشینان / راه اندازی سامانه کاریابی


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811765

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: بسته ایجاد اشتغال برای مرزنشینان تهیه شده و به زودی اجرایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود کریمی بیرانوند امروز در حاشیه نمایشگاه 180 روزه دستاوردهای وزارت کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تسهیل صدور پروانه ها و رونق اشتغال طی هفت روز 3060 پروانه مسکن صادر شده است، گفت: 557 فقره مسکن وجود دارد. کسب و کارهای مبتنی بر کشور 250 رشته تایید شده است. بنابراین در هفت روز کاری هزار و یک درخواست مجوز ثبت شده است. همچنین مجوز 3 رشته دیگر که بر اساس پروانه کسب می باشد، طی سه روز صادر می شود. بیش از 4000 شغل ثبت شده که 2400 مورد تایید شده است.

شناسه. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: 24 مصوبه ملی در شورای عالی اشتغال داشته ایم و 4 تفاهم نامه نیز به امضا رسیده است. طرح اکوسیستم اشتغال نیز ارائه و آیین نامه آن تهیه شد.

وی از تشکیل هشت کارگروه ملی اشتغال در کشور خبر داد و گفت: جلسات مختلفی در کارگروه ها برگزار شده است. 46 بازدید از شرکت های تولیدی با حضور تیم های کارشناسی در استان های مختلف انجام شد و مبنای تئوری بوم شناسی اشتغال در استان ها را ارائه کردیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کشور با اشاره به تنوع سامانه ها و ناکارآمدی آنها گفت: سامانه نظارت به روز شده و سیاست خوبی برای تعهدات استخدامی استانی در نظر گرفته شده است. در این سامانه 3000 شغل در 147 ثبت شده است.

بیرانوند تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیتی در زمینه اشتغال زایی ندارد و وظیفه هماهنگی دستگاه ها در این زمینه را بر عهده دارد. به همین دلیل باید اتاق فکری در کشور راه اندازی شود تا اکوسیستم اشتغال را فعال کند و اکنون شاهد هماهنگی بین دستگاه ها هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه کاریابی گفت: این سامانه ارتباط بین کارفرما و جویندگان کار را فراهم می کند. در حال حاضر هزار و 400 نفر جویای کار در کشور وجود دارند که از طریق این سامانه قابل رصد و ارزیابی هستند که 2 هزار شغل ایجاد شده و 5 هزار کارفرما اطلاعات خود را ثبت می کنند.

بیرانوند با اشاره به طراحی اطلس مدل های اشتغال در کشور افزود: تمامی دستگاه ها در این حوزه اجرایی شده و این اطلس به صورت آنلاین کشف می شود که در آن مدل اشتغال زایی را تدوین کرده است.

بسته اشتغال مرزنشینان به زودی معرفی می شود

وی گفت: ما در حال پیگیری کار در مناطق مرزی هستیم. 120 شهر مرزی در کشور داریم و 2 حکم برای استخدام این افراد تهیه کرده ایم.

شناسه. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار خاطرنشان کرد: بسته ایجاد اشتغال برای مرزنشینان تهیه شده و به زودی اجرایی می شود.

وی بر ضرورت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: یک میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور وجود دارد که مهارت های مناسب با بازار کار را ندارند، بنابراین در تلاش هستیم تا آموزش های فنی و حرفه ای را برای رونق اشتغال توسعه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید