رونق مرزنشینان با راه اندازی بازارچه مرزی در سرحس آغاز شد/ طرح امتداد محور سرحس به روستاهای کندکلی و یز تپه.


ساعت: 09:31
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1905896

ظهر امروز (سه شنبه) جلسه شورای اداری بخشداری مرزی سرگس در اتاق جلسات فرمانداری این بخشداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، شب گذشته جلسه شورای اداری شهرستان مرزی سرحس در اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرحس در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه 54 سوره مائده اظهار داشت: خالصان خداوند متعال دارای 4 ویژگی هستند که اولین آنها ارتباط آنها با خداوند است. و فرمانداری عاشقانه است. کسانی که با خدا رابطه عاشقانه دارند می توانند در جهاد تببین شرکت کنند.

امام جمعه سرحس افزود: دومین ویژگی این قوم ارتباط آنها با باطن است که با آنها مهربان است. سومین ویژگی این قوم این است که با جبهه دشمن مانند آمریکا و پیاده نظام آنها برخورد می کنند و در برخورد با آنها لجاجت می کنند.

وی به چهارمین ویژگی این قوم اشاره کرد و گفت: چهارمین ویژگی این قوم این است که در راه خدا جهاد می کنند و هر جا میدان جهاد باشد با جان و مال و زبان حضور دارند. امروز در جنگ رسانه ای و شناختی دشمن باید در عرصه جهاد تبیینی فعال باشیم.

در ادامه این دیدار مولوی سیدعبدالعزیز پارسا امام جمعه اهل سنت سرحس اظهار داشت: در امور جاری امروز مسئولیت بیشتر بر دوش علما است زیرا می توانند مردم را از توطئه های دشمن نجات دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون نقش علما در کمک به مردم برای برون رفت از ناآرامی ها نقش اساسی داشته است، گفت: مردم شهرستان سرحس تابع مقام ولی فقیه هستند و در دوران انقلاب، با نظام و مدیریت اسلامی بوده و هستند.

مولوی پارسا تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد اغتشاش در مطالبات مردم است و نقش علما در بصیرت افزایی ضروری است.

امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: سخنان مقام معظم رهبری در قیام ها آب به آتش است و به برکت بیانات رهبر انقلاب این توطئه دشمن خنثی می شود.


ایجاد بازارچه مرزی در سرحس زمینه اشتغال جوانان و رونق مرزنشینان را فراهم می کند

سید مرتضی مدنی، مدیرکل زندان دولتی خراسان رضوی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه معیشت و اقتصاد مردم اولویت امروز کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر اولویتی مهمتر از اقتصاد و معیشت مردم نداریم؛ اما در حال حاضر هیچ اولویتی مهمتر از اقتصاد و معیشت مردم نداریم. صلح و امنیت در کشور در حال برقراری است، بنابراین موضوع اقتصاد و معیشت باید در اولویت همه نهادها باشد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند در تحقق شعار سال موثر باشد رونق تولید و اشتغال است. در استان خراسان رضوی تعداد اتحادیه های بدون مجوز زیاد است و یکی از دلایل عدم تمایل اپراتور برای گرفتن مجوز سخت گیری مراجع صدور پروانه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکید کرد: صدور مجوز برای اخذ مجوز برای واحدهای تجاری کوچک باید تسهیل شود. ایجاد واحدها و صنایع کوچک می تواند در تحقق شعار سال موثر باشد.

مدنی افزود: یکی از راه های دیگر تحقق شعار سال رونق مشاغل خانگی است. اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان سرحس می تواند در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز به تحقق شعار سال کمک کند.

وی تصریح کرد: راه اندازی بازارچه مرزی و صادرات محصولات سرخس و سایر شهرستان های استان از طریق این بازارچه می تواند زمینه اشتغال جوانان و ساکنان مناطق مرزی را فراهم کند. در شهرهای مرزی نتوانستیم از ظرفیت خوب بازارچه های مرزی برای اشتغال و صادرات محصولات استفاده کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم افزایش خودسرانه قیمت ها موجب اغتشاش در بازار شود، گفت: پیشگیری، اثربخشی اقدامات تعزیرات حکومتی و تسریع در رسیدگی و اجرای احکام از اولویت های تعزیرات حکومتی است که می تواند بر جامعه تأثیر بگذارند و صلح را در بازار پرستش کنند.


آسیب پذیری دستگاه های اجرایی باید شناسایی شود

در این دیدار حیدر جهانی رئیس دادگستری ناحیه سرخس نیز از نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی در یک ماه گذشته که با تدابیر و تلاش ویژه آرامش جامعه را تامین کردند، تقدیر کرد و گفت: امنیت امروز در بخشداری سرخس است. با تلاش نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد را در قانون داریم و دیدگاه اسلام نیز همین است، گفت: ادارات ما سالم هستند و باید این سلامت را بر اساس نظام اسلامی و شرع تقویت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان سرگس تاکید کرد: باید بحث آسیب پذیری را در اداره کاهش دهیم، یعنی پیشگیری داشته باشیم و نقاط آسیب پذیر را شناسایی کنیم تا منجر به تسلیم و رسیدگی نشود.

جهانی تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری جدید انضباط اداری افزایش یافته و این نشان از حکمرانی منسجم در شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تسهیل در صدور مجوزها، باید به تخصص نهادهای نگهبانی نیز توجه شود، افزود: باید زیرساخت های لازم برای ارتقای مهارت ایجاد شود.

رئیس دادگستری سارگس با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: اتفاقات اخیر در کشور، دشمن به جاهایی برخورد کرد که ما کم کاری کردیم. ما آنقدر از آموزش عقب هستیم که دشمن از ضعف فرزندان ما سوء استفاده می کند.

جهانی با بیان اینکه منشور اخلاق حرفه ای باید سرلوحه کار مدیران دستگاه های اجرایی باشد، گفت: مردم از برخی دستگاه های اجرایی ما گلایه داشتند که باید خدمات را برای آنها تسهیل کنیم. تخصص و تعهد باید مانند مدیریت اجرایی باشد.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان شهرستان به جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر تاکید کرد: با هماهنگی شورای هماهنگی مواد مخدر منطقه و تلاش دستگاه های مسئول در شهرستان در حال رفع این مشکلات هستیم. از طرفی انتظار داریم مدیریت شهری سرحس برای مردم مبلمان شهری ایجاد کند و حتی با این حداقل ها می توان اقدامات خوبی در مبلمان شهری سرحس انجام داد.


پروژه توسعه محور روستاهای ابراهیم آباد، کندکلی، قوش چاکر، حسن آباد، تام رسول، یزتپه و تام مختار راه اندازی شد.

حسن نوری زاده سرپرست فرمانداری سرخس در این دیدار از بصیرت مردم شهرستان و ائمه جمعه شیعه و سنی و شورای تامین شهرستان در دیدار با حوادث اخیر کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: با وحدت و اتحاد کامل با انسجام و بصیرت و با همکاری معتمدان و بزرگان سرحس علیرغم برخی ناآرامی ها با آرامش بر شرایط اخیر فائق آمد.

سرپرست فرمانداری سرحس تاکید کرد: باید به رضایت مردم که یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم مردمی در شهرستان سرحس است، پی ببریم.

وی بیان کرد: باید بدانیم که دولت به مدیران جوان در شهرستان سرحس اعتماد دارد و از مدیران سالم و مردم حمایت می کنیم و در این راستا باید رضایت مردم از دستگاه های اجرایی شهرستان نیز به نقطه مطلوب برسد.

نوری زاده با اشاره به اقدامات 7 ماهه دولت سیزدهم در مدت تصدی سرپرستی فرمانداری سرخس گفت: بدون افزایش بودجه توانستیم اقداماتی را با کلید واژه «ما می توانیم» در بخشداری سرخس اجرا کنیم.

سرپرست فرمانداری سرحس خاطرنشان کرد: امروز پروژه محوری و مهمی را آغاز کردیم که رضایت مردم را جلب می کند و آن گسترش روستاها (ابراهیم آباد، حسن آباد، گوش چاکر، کندکولی، تام مختار، یز تپه و تام رسول) و همچنین پیمانکار این شیء نیز در دست اقدام است.


آبرسانی پایدار به 2500 خانوار در منطقه بزگان محقق شده است

وی رفع تنش آبی در برخی از روستاهای شهرستان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: از ساعتی پیش پمپاژ آب در پروژه بزنگان را آغاز کردیم و آبرسانی پایدار به 2500 خانوار این منطقه محقق شد. اجرای این پروژه رضایت اهالی 5 روستا را جلب کرد

نوری زاده تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مغفول مانده بود حق شرب مردم فرحس از سد دوستی بود که قبلا مشخص نشده بود. این ادعا را در چارچوب قانون پیگیری کردیم و سهم 5 میلیون مترمکعبی شهر سرحس صادر شد. پیمانکار این پروژه در مرحله تجهیز کارگاه می باشد.

سرپرست فرمانداری سرحس با اشاره به پروژه تکمیل جاده سرحس – مشهد گفت: جاده سرس – مشهد جاده ای ناایمن است و به منظور تسریع در پروژه راه جدید در این محور، پیمانکار جدید “4B” بخش سرحس – مشهد که بین روستای چکودر به روستای گنبدلی قرار دارد به شرکت دی تحویل داده شد و کار ساخت این قسمت نیز آغاز شده است.


مسئولیت های اجتماعی شرکت های پیمانکاری در سرحس را فعال کردیم

وی تاکید کرد: مسئولیت های اجتماعی شرکت های پیمانکاری شهرستان را نیز فعال کرده ایم که انتظار داریم حقوق کامل و کامل را به این شهرستان بدهیم. ما به دنبال احقاق حقوق مردم شهرستان سرگس در همه ابعاد هستیم.

نوری زاده در پایان تصریح کرد: امروز آستان قدس رضوی در شهرستان سرحس مقوله تقویت فرهنگ را دنبال می کند و در زمینه مقابله با ریزگردها نیز فعال است. در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز با حمایت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تفاهم نامه ای منعقد شد که به زودی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید