رونق اقتصادی در بازارچه مرزی ریمدان; تمرکز دولت بر کسب و کار با نصب دومین ترازو 60 تنی، امیدی برای مرزبانان است.


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903461

مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بازارچه های مرزی می تواند برگ برنده ای برای استان و تسهیل کننده در مسیر توسعه باشد. ،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبین علی میر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه اقتصاد مرزی و استفاده از ظرفیت های مرزی مزیت اقتصادی کنونی است که در اشتغال زایی نیز تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: “ریمدان” اولین بازارچه مرزی در این کشوری است که تا به امروز حدود 450 هزار تن صادرات دارد

وی گفت: بازارچه مرزی ریمدان اولین مرز استان سیستان و بلوچستان است که از نظر صادرات نسبت به سایر مرزهای رسمی و بازارچه های مرزی فعالتر و جلوتر است.

این مسئول تصریح کرد: برای رونق تجارت در این منطقه مرزی تجهیزات به روز شامل ترازو، برج نور، سیستم های کنترل مانیتورینگ و سیستم های کامپیوتری را در اختیار داریم.

نصب دومین باسکول 60 تنی در مرز ریمدان
مدیر بازارچه های مرزی استان افزود: با نصب ترازوهای جدید و تجهیزات به روز، روزانه شاهد خروج 350 دستگاه از مرز خواهیم بود که در راستای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد کار موثر در دولت سیزدهم است. “

این مسئول تصریح کرد: پیش از این اقدام به دلیل کمبود تجهیزات روزانه به طور میانگین 150 تا 180 دستگاه خودرو از بازارچه مرزی ریمدان تردد می کردند و این کمبود باعث توقف تعداد زیادی تریلر حامل محموله صادراتی در مرز شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام رونق عظیمی در بازارچه های مرزی است، گفت: در شش ماهه اول سال حدود 20 هزار دستگاه کامیون از این بازارچه صادر و وارد شد که نصب باسکول 60 تنی جدید خروجی دستگاه ها از این حد دو برابر می شوند و سرعت کار افزایش می یابد.

میر با بیان اینکه ورود احشام از بازارچه مرزی ریمدان پس از سال ها تعطیلی واردات دام از این بازارچه آغاز شده است افزود: توجه به زیرساخت های ایجاد شده در بازارچه های مرزی در یک سال اخیر به جایگاه واقعی رسیده است. و ایجاد فرصت برای استان و کشور که موجب جابجایی قانونی و آسان کالا و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید