اقدامات دولت سیزدهم باعث افزایش اعتماد مردم شد/ جلب حمایت مردم، سرمایه اجتماعی عظیم

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784099

عبدالمجید شیخ خاطرنشان کرد: بالاترین آثاری که از اقدامات دولت سیزدهم می بینیم، احیای ارزشمندترین ثروت ملی یعنی همان سرمایه اجتماعی امانت، جهاد، دلسوزی، عدالت، اعتماد به نفس، افتخار به توانایی، بهبود روابط مردم با دولت و دولت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان، عبدالمجید شیخ، اقتصاددان گفت: خوشبختانه دولت در صد روز توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

وی ادامه داد: پس از 42 سال (البته به جز ابتدای دولت نهم که بارقه امیدی برای مردم ایجاد شد و دولت با عزمی راسخ اما بعدها با نفوذ غرب و لیبرال روی کار آمد. نیروها، این امید از بین رفت و رئیس جمهور و دولت هر دو تباه شدند.) دولت سیزدهم سرمایه های اجتماعی عظیمی از جمله اعتماد را احیا کرد.

شیخ گفت: دولت دهم با حکومت های سرکش و فاسد فرقی نداشت.

این استاد دانشگاه افزود: دولت آیت الله رئیسی برای اولین بار است که همین شعار و عمل را دارد و قصد خدمت، خالصانه راه رفتن برای خدا را دارد و هدفش عدالت خواهی، دفاع از حقوق داخلی و خارجی و مبارزه با فساد است.

عبدالمجید شیخ گفت: این دولت کاملاً به اصول فساد واقف است و از مسائل اقتصادی آگاهی کامل دارد و همچنین برای شایسته سالاری تلاش می کند.

گفت صد روز از عمر دولت گذشته است. وی افزود: اقدامات خوبی برای این مدت کوتاه انجام شده که کاملا موجه و موثر است و در صورت پیشرفت خوب و قابل قبول در قالب همین برنامه ها برنامه ها اجرا می شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: به تدریج با روی کار آمدن قدرت مردم، سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به دولت افزایش می یابد، زیرا در طول تاریخ کشور ما دولت ها پایگاه اجتماعی نداشته اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین دولتی که با انتخابات مردمی و مردمی روی کار آمد، جمهوری اسلامی به رهبری خط طهارت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود، اما متاسفانه قوه مجریه این کار را نکرد. درست باور کن

وی ادامه داد: البته در دهه اول اعتماد اجتماعی با اقدامات نهادهای مردمی و انقلابی تقویت شد اما متاسفانه دولت هایی که روی کار آمدند مانند سازندگی، میرحسین موسوی، خاتمی و احمدی نژاد، حسن روحانی، سرمایه اجتماعی را از دست داده و مردم را تضعیف می کند.» بالاترین آثار اقدامات دولت سیزدهم، احیای ارزشمندترین ثروت ملی یعنی سرمایه اجتماعی از قبیل اعتماد، جهادی، دلسوزی، عدالت خواهی، خودباوری، شکوه توانمندی ها، ارتقای روابط انسانی با دولت و دولت با مردم.

شیخ در پایان خاطرنشان کرد: اگر نهادی حقیقی یا حقوقی رفراندوم برگزار کند، متوجه می شود که مردم به دولت جدید اعتماد کرده و با مشکلات مناطق برخورد می کنند و واکنش به حوادث غیرمترقبه مانند حملات سایبری به سیستم سوخت رسانی و ضدحمله را تسریع می کنند. با پدیده زلزله، دخالت در تنظیم بازار مایحتاج اولیه نشان می دهد که این اقدام خالصانه به دنبال احیای سرمایه اجتماعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید