آگاه سازی مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی جامعه می شود. هر سیستم نظارتی نیاز به شفافیت دارد


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917078

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آگاه سازی مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی جامعه می شود. از طرفی شفافیت هم وظیفه کارگزاران است چون مدیریت می گفت کارگزاران خدمتگزار مردم هستند. وقتی مالکان اولیه مردم باشند، اطلاعات و اسناد متعلق به مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح اله هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش ملی ارتقای شفافیت در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف، گفتمان سازی شفافیت در برنامه هفتم توسعه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه هر نهاد نظارتی نیازمند شفافیت است، گفت: این شفافیت یک حق است چرا که معتقدیم مالک اصلی نظام مردم هستند و مردم باید از مزایده ها و مزایده ها اطلاع داشته باشند.

هدیان ادامه داد: آگاه سازی مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی جامعه می شود. از طرفی شفافیت هم وظیفه کارگزاران است چون مدیریت می گفت کارگزاران خدمتگزار مردم هستند. وقتی مالکان اولیه مردم باشند، اطلاعات و اسناد متعلق به مردم است.

وی افزود: در برنامه های توسعه و سایر قوانین تاکید بر شفافیت می بینیم، اما سوال اینجاست که آیا واقعا در کشور شفافیت داریم؟ در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی صورت گرفته است که قابل مقایسه با گذشته نیست، سیستم‌هایی طراحی شده‌اند اما ناقص هستند، زیرا تمامی اطلاعات این سیستم‌ها به روز نمی‌شوند و به صورت مجزا کار می‌کنند.

هدیان ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از نهادها در بدنه مرکزی دولت در برابر شفافیت مقاومت می کنند و حتی در برابر نهادهای نظارتی نیز مقاومت می شود، ما نهادهایی داریم که با تغییر رهبری سیاست ها تغییر می کند.

وی با بیان اینکه این همایش با استقبال بی نظیری از سوی مسئولان علمی مواجه شد، گفت: 614 مقاله علمی به دبیرخانه ارسال و در زحمات 20 استاد ممتاز، 430 مقاله بیش از حد نصاب مقرر مورد ارزیابی قرار گرفت. 70 مقاله شناسایی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور سران قوا در این همایش گفت: پیشنهادی به روسای دولت و مجلس داریم که در حال حاضر مفاد شفاف سازی داریم اما کامل نیست و ما درخواست در برنامه هفتم توسعه باید آیین نامه ای داشته باشد که اتصال با شفافیت کامل شود.

خدائیان به دیگر ویژگی های این تصمیم اشاره کرد و تصریح کرد: این تصمیم باید محدود به زمان باشد و مسئولیت به بالاترین مقام هر نهادی معطوف شود، برای اجرای این تصمیم یک نهاد نظارتی تعیین شود و همچنین وجود داشته باشد. تضمین عملکرد.

وی افزود: امیدواریم با تحقق این وظیفه گامی در راستای دولت الکترونیک برداشته شود و اگر در این لحظه که هماهنگی بین سه دستگاه وجود دارد، این امر محقق نشود، کار دشواری خواهد بود. برای اجرای آن در زمان های دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید