بذرافشان: جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه کمیته است


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813163

احسان و انفاق یکی از سنت های حسنه و زیبای اسلام است که در احادیث و روایات فراوانی به آن تاکید شده است.خداوند – سنت دلنشین تشویق و گسترش است و یقینا هر یک از ما در مقام و مسلک خود می توانیم منادی خیر و نیکی باشیم. رحمت باش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه 14 اسفند ماه روز مهربانی و نیکی است، روزی که هر سال لب ها لبریز از لبخند و دل ها به هم نزدیک می شود و گل های مهربانی در دل ها می روید. نفخه رحمت خدا از همه جا می آید و جسم و جان ما را می نوازد و همه ما را به خیر می خواند.

این روز لبها پر از بهانه لبخند است و بازار عشق داغ.

گرچه مردم این دیار سرافراز از قدیم الایام همیشه پیشتاز کارهای خیر بوده اند و انفاق، انفاق و کمک به محرومان را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند، اما خمینی (ره) را پس از پیروزی دارم. انقلاب اسلامی و دقیقاً در نخستین روزهای تشکیل حکومت الهی و مردمی در 14 اسفند 1357 دستور تأسیس نهادی را صادر کردند که از طریق آن هم سنت حسنه احسان و نیکوکاری احیاء شود و هم بتوان به منسجم و منظم رسید. کمک های مردمی نیازمندان

بدین ترتیب در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری و نیکوکاری کمیته حمایت تشکیل و شعبه های متعددی در اسرع وقت در تمامی استان ها و شهرستان های کشور ایجاد شد.

شاید به همین دلیل است که روز 14 اسفند را روز نیکوکاری و ترویج فرهنگ کرز الحسنه اعلام کرده اند.

محمد بذرافشان مدیرکل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) در گفت و گو با شیرازه به شکل اجمالی به تشکیل این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با ادبیات انقلابی و نگاه عمیق خود به آیات قرآن در مورد محرومان. فقیر صحبت کردند در 14 اسفند 1357، کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، نهادی به نام کمیته امداد برای کمک به محرومان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه آیه زیبای «و اطعام مستمندان و یتیمان و اسیران» با متروک شدن این نهاد مقدس هک شد، افزود: از نظر فرهنگی، دینی و حتی بصیرتی شاهد این نهاد مقدس، منشأ احسان و خیرخواهی است.

بذرافشان با اشاره به اینکه شاید مهمترین کارکرد این نهاد انقلابی جدای از رفع مشکلات و معضلات نیازمندان کشور، ترویج فرهنگ مهربانی و نیکوکاری باشد، گفت: جایگاه انفاق و انفاق در حال بهتر شدن است. و بهتر

مدیرکل کمیته امداد فارس انسجام اجتماعی را از دیگر کارکردهای این نهاد مقدس دانست که در پرتو این فرهنگ انفاق امروز خود را نشان می دهد. همچنین در حوزه حکومت داری از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد، دانشگاه ها، ادارات نظامی و انتظامی و بسیاری از پست های مدیریتی دیگر رشد کرده است.

در ادامه بذرافشان به برخی از فعالیت های این نهاد در فارس اشاره کوتاهی کرد و از افتتاح 1752 مسکن برای مددجویان کمیته امداد در روز شنبه 14 اسفندماه مصادف با سالروز تاسیس این نهاد مقدس خبر داد و گفت: این افتتاح در حضور رئیس کنفرانس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این روز بیش از 8 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور افتتاح می شود، گفت: سهم استان فارس از این تعداد در مقایسه با سایر استان های کشور غیرقابل مقایسه و بی نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین با بیان اینکه بیش از 50 هزار خانوار در سراسر کشور در حال خودکفایی هستند، گفت: از این تعداد 3500 نفر در کمیته امداد فارس هستند که نشان می دهد فارس در دو بعد اشتغال و مسکن قرار دارد. او به عنوان دو بال توانمند موفق شد.

بذرافشان با بیان اینکه در یک هزار و 400 وام کمیته امداد فارس با وام 826 میلیارد تومانی موفق به ایجاد بیش از 22 هزار فرصت شغلی شده است، افزود: بخشی توسط بانک ها پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال بازپرداخت می شود. .

وی ادامه داد: در زمینه جهیزیه نیز حدود 5 هزار سری جهیزیه که همگی تولید داخل کشور است تهیه و در اختیار جوانان روس قرار گرفت، یعنی در سال 1400 به نزدیک به 5 هزار زوج جوان فرصت ازدواج داده شد. همچنین 1090 تبلت جدید در حال حاضر توزیع بین دانش آموزان بر عهده کمیته کمک است و این تبلت ها برای کسانی است که شرایط حادتری دارند مثلا دو تا سه فرزند در یک خانواده و با یک گوشی درس می خوانند.

به گفته بذرافشان، هر ساله کارهای بسیار خوبی در حوزه پزشکی در حال انجام است. همچنین در سال 1401 برای 500 هزار شغل توسط کمیته مددکاری امام خمینی (ره) ایجاد می شود که با توجه به سال های گذشته و امسال سهم بسیار خوبی برای استان فارس در زمانی است که این حوزه اشتغال می تواند موثر باشد. در زمینه درآمدزایی مفید است؟

مدیرکل کمیته امداد فارس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در آستانه هفته نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه قرار داریم، چه خاطره، اقدام یا اتفاقی را به یاد دارید که باعث افزایش بیشتر شما شده است. انگیزه در این زمینه؟ وی گفت: شاید یکی از خاطرات و اتفاقاتی که در دوران مدیریتم مرا به چالش کشید و به من کمک کرد با گام های قوی تر و اراده بیشتر در این عرصه فعالیت کنم، شرایط سختی بود که در دوران تحصیل و نوجوانی پشت سر گذاشتم و قطعاً یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد به نخبگان، دانشجویان و دانشجویان توجه داشته باشم و با اراده بیشتری در این مسیر پیش برویم، تجربه تلخی است که در دوران تحصیل داشتم.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود منابع مادی و مشکلات عدیده ای که پیش روی من بود، شرایط ما برای گذار به تحصیل عادی و راحت نبود و این باعث شد با وجود روستایی بودن، با اراده قوی تری به تحصیل ادامه دهم. و کار کردن.-خانواده کلاسی.«روشی که از ابتدای دبیرستان به بعد در روستاهای دیگر درس می خواندم.

بذرافشان افزود: نکته مهمی که انگیزه زیادی برای گام برداشتن در جهت کمک به مددجویان کمیته مددکاری و فعالیت های این نهاد دارد این است که تجربه سخت گذشته و درد فقر و محرومیت را فراموش نکرده ام. دومین موردی که انگیزه بیشتری برای حمایت از این قشر فقیر در من ایجاد کرد وجود زمین در منازل و مناطق محروم بود، یعنی دیدن وضعیت این خانواده ها در سفرهای شهری به روستاها و مناطق فقیرنشین انگیزه آنها را برای حمایت بیشتر کرد. در صورتی که ضبط اکثر سفرهای شهرستانی و بازدیدهای خدماتی کمیته های امداد کشور متعلق به استان فارس باشد با آنها همکاری خواهم کرد و این امر باعث شناسایی بهتر و بهتر افراد نیازمند می شود.

وی با اشاره به خاطره یک دانشجوی پزشکی با رتبه بسیار خوب در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: وقتی به منزل این دانشجو آمد و وضعیت زندگی، مسکن، محل و محل زندگی آنها را دید که واقعا در وضعیت نامساعدی قرار دارد. شرایط غیر استاندارد و فرسوده بسیار خوشحالم که این دانش آموز با تلاش و پشتکار موفق به قبولی با رتبه برتر در رشته پزشکی شد و این اتفاقات او را نیز برای کمک به نخبگان و دانشجویان انگیزه مضاعف می کند فعال و حامی مشتریان دانشجو .

وی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ انفاق گفت: مهمترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است.

مدیرعامل کمیته امداد فارس در پایان گفت: برای جلب اعتماد نیز باید شفاف باشیم و با اقدامات موثر مردم را در جریان روند کار قرار دهیم تا خیرین درگیر شوند و با حمایت های خود به کمیته امداد و مددجویان کمک کنند.

در ادامه این گزارش به سراغ یکی از خیرین رفتیم که علیرغم سنگ اندازی و کارشکنی برخی ادارات در مسیر کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای تعدادی از روستاییان، باز هم قدم های محکم و با انگیزه ای برداشت و توانست اشتغال مستقیم ایجاد کند. برای بیش از 500 نفر

علیرضا بهارلو که دارای دکترای اقتصاد از یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور است به تشریح روند کار و موانعی که بر سر راهش قرار دارد گفت: حدود ده سال پیش به عنوان ساکن داراب شرایط و جوانی نامناسبی را دیدم. بیکاری و اهالی روستای دوبران یا دبیران که اکنون تقریباً به یک شهر تبدیل شده است، تصمیم گرفتند زمین 800 هکتاری من را به باغ زیتون تبدیل کنند تا از مهاجرت اهالی به شهر یا جلب آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت جلوگیری کنند. با وجود مشکلات عدیده ای که بر سر راهم قرار گرفت و کارشکنی هایی که سازمان جهاد کشاورزی داشت، موفق به ایجاد این باغ شدم و اکنون برای پانصد نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه من و خانواده ام در این شهر زندگی نمی کنیم و از آنجایی که زادگاهم بود، تصمیم گرفتم از نیت خیر و سرمایه خود برای ایجاد شغل برای مردم شهرم و در حال حاضر همسرم استفاده کنم. اگرچه ما آموزش تخصصی در این زمینه داریم.

بهارلو در خصوص احساس خیرخواهی، خیرخواهی، انفاق و کمک به افراد نیازمند گفت: قطعاً برکات زیادی در زندگی خود دیده‌ام و همیشه در زندگی و وجودم احساس خوشایندی در من ایجاد شده که باعث قوی‌تر شدن من می‌شود. بر مشکلات فائق آمدم تا با توسعه و گسترش این مجموعه بتوانم جوانان جویای کار، سرپرستان خانواده و نیازمندان بیشتری را برای کمک به ایجاد شغل برای شهر و روستا و همچنین نیازمندان استخدام کنم. همه جا کوتاه است و این باعث خوشحالی و خوشحالی من می شود.

وی گفت: من و سایر کارآفرینان و نیکوکارانی که در زمینه های مختلف مسکن، درمانی، شهرسازی و همه حوزه های دیگر کار می کنیم، هیچ علاقه ای به دولت نداریم، ما کمک مالی نمی خواهیم، ​​اما این درخواست را دارم. به جای سنگسار و کارشکنی باید در کنار خیرین باشند تا شاهد کاهش فقر و محرومیت در جامعه و روستا باشیم و با نیات خیرخواهانه و خیرخواهانه این فرهنگ زیبا را در جامعه گسترش دهیم.

آخرین کلمه:
احسان و انفاق یکی از سنت های حسنه و زیبای اسلام است که در احادیث و روایات فراوانی به آن تاکید شده است.خداوند – سنت دلنشین تشویق و گسترش است و یقینا هر یک از ما در مقام و مسلک خود می توانیم منادی خیر و نیکی باشیم. رحمت باش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید