افزایش رشد اقتصادی و تقویت اعتماد ملی با تمرکز بر تولید / حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران باعث ایجاد اشتغال می شود


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817018

احمدعلی مقدم گفت: تمرکز بر تولید باعث افزایش رشد اقتصادی، درآمد و در نتیجه تقویت اعتماد ملی، ایجاد اشتغال، آسایش مردم و کاهش تورم در کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی با تبریک سال نو به مناسبت بیانات حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و شعار سال گفت: انتصاب سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «تولید; دانش بنیان و اشتغال زایی “نشان می دهد که به طور کامل به مشکلات کشور می پردازد. اشراف از سال 90 به موضوع تولید اشاره می کنند و شعار سال را نامگذاری می کنند، به این معنی که اگرچه کارهایی در این راستا انجام شده است، اما کافی نبوده است. بنابراین برای رسیدن به شکوفایی و خودکفایی ملی باید اقدامات بیشتری انجام شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: اگر از تولید داخلی حمایت کنیم و به توان نیروهای بومی اعتقاد داشته باشیم شاهد رونق در اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم خواهیم بود، بنابراین تولید; رمز حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، خودکفایی و عزت بخشیدن به ایران است، به طوری که مسئولان و دولت مردمی باید در زمینه تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال سیاست اساسی داشته باشند، همانطور که دولت جهادی تاکنون به خوبی عمل کرده است. .

این فعال سیاسی با بیان اینکه نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب یک سنت بیش از 20 سال است، افزود: نمایندگی کارمندان و قوای سه گانه و توجه مردم و عمدتاً این شعارها معطوف به مسائل است. مربوط به عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، بالاترین انتصابات سالانه مقام معظم رهبری است که نشان از توجه ایشان به مسائل اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم دارد.

وی گفت: تمرکز بر تولید باعث افزایش رشد اقتصادی، درآمد و در نتیجه تقویت اعتماد ملی، ایجاد اشتغال، رونق و کاهش تورم می شود، بنابراین با توجه به منویات حکیمانه امام خامنه ای، این تولید باید دارای دو ویژگی باشد. یک “ایجاد شغل و تولید دانش بنیان به معنای تکیه بر دانش جدید و پیشرفت های علمی فعلی است.”

مقدم گفت: محصولی که مبتنی بر دانش روز باشد و همچنین ایجاد اشتغال کند، شکست «تحقیرآمیز» دشمنان از جمله آمریکای مستکبر را به همراه خواهد داشت زیرا ملت مقتدر و توانمند ایران اسلامی با وجود فشارها و تحریم های حداکثری علیه ما، در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی خودکفا است و دشمن را شکست می دهد.


یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر تولید ملی کشوری شکوفا شود مشکل اشتغال و بیکاری جوانان حل می شود و باعث رونق اقتصادی جامعه و پیشرفت کشورمان می شود. از دست بیگانگان و استعمارگران رهایی می یابد و طمع جهانخواران از این کشور زدوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران زمینه اشتغال زایی را فراهم کند، گفت: به دلیل اینکه در دولت های گذشته چون اعتقادی به شعار نداشتند به عناوین ابلاغی رهبر معظم انقلاب توجه کافی نمی شد. «لذا دولت مردمی و جهادی آیت الله رئیسی باید توجه ویژه ای به دغدغه های معظم له در زمینه تولید داشته باشد و کارکنان مربوطه را موظف به انجام کارهای لازم بنماید. موانع و تسهیل شرایط برای ارائه تسهیلات و البته تحقق این امر دستگاه های نظارتی باید عملکرد منظم و پیشرفت امور عمومی را در نظر بگیرند.


دبیر کلاه امام و جبهه رهبری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب و اجرای این شعار از سوی مقام معظم رهبری بر اساس تفکر عمیق و اهتمام ایشان به زندگی صادقانه مردم و آبادانی کشور است. اقتصاد این امر لزوم استفاده از تمامی فرصت های موجود در بازار کار و اقتصاد را برای ایجاد اشتغال در مقیاس بزرگ نشان می دهد. نباید به آنها توجه کرد و ارزش قائل نشد، زیرا همین جوانان در شرکت های دانش بنیان کالاهای تحریمی تولید می کنند که کارهای بسیار خوبی انجام داده اند که باعث صداقت نظام جمهوری اسلامی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید