بانویی که بدون سرمایه شغل ایجاد کرد/ حمایت دولت کارآفرینان را سرپا نگه می دارد


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890628

محدی عابدی بانویی که با دوخت مانتو ترکیبی از فرش و ترمه توانست برای 20 نفر شغل ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; او یک کارآفرین است، اما هیچ ادعایی ندارد، علاقه زیادی به انجام مصاحبه نداشت و توافق با آن دشوار بود.

همینطور که با هم صحبت می کردیم بیشتر با توانایی های این خانم البرزی آشنا شدم. بانویی که توانست کارش را از صفر شروع کند و از طریق آموزش شبکه گسترده ای را وارد کار کرد.

محدثه عابدی 40 ساله و دارای دو فرزند است و شغلش دوخت قالی با فرش و ترمه است.

این کار با هدف ایجاد شغل برای زنان کم درآمد آغاز می شود.

تحصیلات عابدی در رشته علوم تجربی است، اما این تحصیلات کمکی به پیشرفت شغلی او نکرده است.

او معتقد است که اگر الان عقلش را داشت هرگز رشته تجربی را انتخاب نمی کرد و رشته خیاطی را که زیرشاخه دانش است انتخاب می کرد.

محدثه عابدی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فعالیت خود را در مدرسه کوچکی در کرج آغاز کردم، به آموزشگاه رفتم و اکنون 15 سال است که با تکه های فرش و ترمه پارچه می دوزم.

وی ادامه داد: در ابتدا فروش زیادی نداشتیم زیرا این سبک پوشش در دسترس عموم نبود.

عابدی افزود: اما در سال های اخیر اقبال به سمت این نوع روپوش ها رفته و این ترکیب برای مخاطب جذاب است.

این کارآفرین بیان می کند: در مسجد محل آگهی چاپ کردم و از زنان فقیر منطقه دعوت کردم در صورت نیاز به کار با من تماس بگیرند.

وی گفت: زنان زیادی با من تماس گرفتند اما جامعه هدف من زنان نیازمند بودند و می‌خواستم با آموزش رایگان آنها را به کار مشغول کنم.

عابدی ادامه داد: با تحقیق و روش های مختلف 20 بانوی نیازمند را شناسایی و آموزش را آغاز کردم.

این کارآفرین با بیان اینکه در آموزش ها هدف و نقشه راه را به این بانوان رساندم، افزود: به همین دلیل بعد از دو ماه بچه ها بعد از آموزش کار خود را شروع کردند.

وی گفت: در ابتدای کار برش و طراحی را بر عهده داشتم، اما با شروع کار بچه ها و آموختن هنر و صنایع دستی، 2 نفر از بچه های خلاق تیم کار برش و طراحی را بر عهده گرفتند. کت ها.”

عابدی بیان کرد: فروش ما ابتدا به صورت تورهای خانوادگی بود، سپس صفحه اینستاگرام ایجاد کردیم و اکنون در طبقه پایین کارگاه فروشگاهی برای محصولات خود باز کرده ایم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه حمایت مهم ترین موضوع کارآفرینان است، ادامه داد: ما از مسئولان حمایت مالی نمی خواهیم و تنها به حمایت معنوی آنها نیاز داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه، علاقه و پشتکار; مثلث برای کارآفرینان حیاتی است زیرا در مسیر ایجاد شغل با انواع مشکلات مواجه خواهید شد و اگر این سه جزء وجود نداشته باشند، شکست خواهید خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید