وجود 700 گونه گیاه دارویی در خراسان شمالی ظرفیت خالص اشتغال دارد / کارآفرینان نیازمند حمایت


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839291

در گفتگو با کارآفرین مانه و سملقانی اشاره شد؛

معصومه شاکری کارآفرین در زمینه گیاهان دارویی از روستاهای انصار مانه و سملگان در اتاقی کوچک دست به کار شد و توانست فعالیت مطلوبی را برای خود و سایر اهالی روستا ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارآفرینی یک فعالیت اقتصادی است، زیرا یک کسب و کار جدید با هدف ایجاد ارزش و کسب سود مالی و با استفاده بهینه از منابع محدود راه اندازی و مدیریت می شود.

کارآفرینی مستلزم جستجوی مداوم برای ایده های جدید، اساسا نیاز به بقای کارآفرینی، ارزیابی مستمر روندها و اقدامات جاری به منظور بهینه سازی و استفاده از سیستم های جدید است که اهداف کسب و کار را بهتر پیش می برد، به عبارت دیگر، کارآفرینی مستلزم تلاش مستمر برای بهبود و بهینه سازی است. این تلاش بدون خلاقیت و نوآوری موفق نخواهد بود.

بنابراین، جوهر کارآفرینی تمایل به پذیرش ریسک ذاتی در ایجاد و اجرای ایده های جدید است. ایده های جدید همیشه با شک و تردید همراه هستند و ممکن است به طور مثبت اجرا نشوند یا فوراً کارساز نباشند. بنابراین، کارآفرین باید صبور باشد و ریسک کند تا ثمره زحمات خود را بچشد.

معصومه شاکری بانوی 43 ساله اهل روستای انصار شهرستان مانه و سملگان در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در خصوص شروع به کار خود گفت: پنج سال است که مشغول به کار هستم.


531d0bba 7727 4a88 953c 6613145d4f17 خبر خاکستری

وی ادامه داد: در سال های اخیر علاقه مردم به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری ها بیشتر شده است به طوری که تا سال 96 به کار در منزل ادامه دادم.

کارآفرین مانه گفت: پس از پیگیری هایم چندین دوره آموزشی مرتبط با گیاهان دارویی و مجوزهای شرکت را گذراندم و به طور رسمی کار در منزل را آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه با وام 95 میلیون تنی کمیته امداد توانستم کار خود را آغاز کنم، گفت: علاوه بر این در سال 97 مجدداً 50 میلیون تن وام بابت کارم داده شد اما نتوانستم. انجام دهید چون من ضامن بانکی نداشتم.»

شاکری افزود: در منزل 3*3 کار را شروع کردم، انبار و مغازه ندارم و تمام کارهای مربوط به روغن کاری، آسیاب و بسته بندی را در همان فضا انجام می دهم.

وی در خصوص تهیه مواد اولیه نیز توضیح داد: مقداری از مواد اولیه را از افرادی که گیاهان را از طبیعت جمع آوری می کنند خریداری می کنم و تعدادی از عطاری های سطح شهر را نیز خریداری می کنم.

شاکری ادامه داد: بزرگترین مانع و مشکل من در شرایط فعلی این است که در بانک ضمانتی ندارم و به همین دلیل نتوانستم کار را توسعه دهم و از خانه خارج کنم.

کارآفرین مانه گفت: در نمایشگاه های محصولات کارآفرینی کمیته امداد، حوزه علمیه، بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی شرکت کرده ام و فروش در این حوزه قابل قبول بوده است.

وی گفت: علاوه بر این برای بهبود کار راه اندازی فروشگاه اینترنتی از سال 97، صفحه فضای مجازی برای فروش محصولات گیاهی راه اندازی شده است.

شاکری با اشاره به اینکه کار ما در ایام کرونا تعطیل نبود، گفت: سفارشات از طریق فضای مجازی برای آنها ثبت و ارسال شد و سایر مشتریان محصول مورد نظر را به صورت حضوری از درب منزل دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه مطمئناً با ارتقای کار خود می توانیم وارد عرصه داروهای گیاهی شویم، گفت: مجوز تولید پمادهای گیاهی را گرفتم اما به دلیل کمبود تجهیزات نتوانستم وارد این عرصه شوم.

شاکری گفت: در حال حاضر با پنج نفر از خانواده مشغول به کار هستیم اما به دلیل نبود فضای مناسب و بزرگتر، کار در این اندازه کوچک باقی مانده است، در حالی که با فراهم شدن این فضا قطعا می توان شرکتی با محصولی خاص داشت. برند . .

وی ادامه داد: برای همسایگانم هم شغل ایجاد کرده ام. در فصل بهار و تابستان که طبیعت منبع گیاهان دارویی است، جمع آوری و خشک کردن گیاهان را به آنها آموزش می دهم تا به طبیعت آسیب نرسانند و از این طریق گیاه را می خرم.درآمد برای دیگران.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی 700 گیاه دارویی وجود دارد، گفت: اگر 700 گیاه دارویی در خراسان شمالی وجود داشته باشد، قطعاً این می تواند منبع درآمدی برای مردم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید