از دولت سیزدهم برای ایجاد امید در جامعه، احیای سرمایه اجتماعی/مردم چه می خواهند؟

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791411

پرویز مددی گفت: سفرهای استانی دولت اصلی نشان دهنده نوعی تلاش برای احیای امید در کشور است و بیان واقعیات، تبیین امکانات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه بسیار ضروری به نظر می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز مددی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای گچسارانی در گفت و گو با صبح زاگرس; آیت الله رئیسی در خصوص اصل اعتمادسازی به دولت گفت: باید توجه داشت که دولت سیزدهم به دلیل مدیریت ضعیف دولت قبل و تحریم های سرکوبگرانه غرب با مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده ای مواجه است و از سوی دیگر محکوم به اعتمادسازی است.» و باید امید آسیب دیده را در جامعه زنده کند.

وی افزود: امروز دولت آیت‌الله رئیسی با اولویت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیاری مواجه است، اما با توجه به دغدغه‌های اصلی مردم در بحث مسائل اقتصادی و معیشتی، شایسته است دولت برای رسیدگی به مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی کند. مشکلات. “مردم را تنظیم کنید.

مددی افزود: البته بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر و حمایت ناکافی از تولید داخلی، وضعیت معیشتی، تحریم های غرب، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان، اختلال در بازار سرمایه و بورس، شیوع بیماری های کرونری. بیماری قلبی و سایر مشکلات از جمله اینها مشکلاتی است که دولت جدید باید با آن دست و پنجه نرم کند و باید با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق با استفاده از حاکمیت جهادی و روحیه انقلابی بر این مشکلات فائق آمد.

این فعال رسانه ای گچسارانی ادامه داد: با این حال اگر بخواهیم شفاف سازی کنیم، بیشترین آسیبی که در سال های اخیر به کشور ما وارد شده ضربه به اعتماد و امید مردم بوده است تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان برای جبران آن استفاده کنیم. از بین رفتن دومی هشت سال.» و ایمان به روحیه جهادی و خدمت بی منت می تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که شفافیت، تبلیغات، استفاده از مدیران میدانی و صادق، مبارزه با فساد، مبارزه با اشرافیت، جلوگیری از رانت و بی عدالتی از مهمترین ابزار امید و انتظارات دولت است که امیدواریم به آنها کمک شود. برای آینده “بیایید افق های روشنی را برای جامعه ببینیم.

مددی گفت: همه ما بر این اصل تاکید داریم که دولت باید بارها و بارها فاصله خود را با مردم کاهش دهد، اگرچه امید و اعتماد مردمی که مهمترین سرمایه اجتماعی جامعه ایران محسوب می شوند خدشه دار شده است، اما تاکید مقام معظم رهبری انقلاب در دیدار با شورای دولت، بازگشت اعتماد عمومی به جامعه بود.

این فعال رسانه ای گچساران در پایان خاطرنشان می کند: سفر استانی دولت سیزدهم نشان از نوعی تلاش برای احیای امید در کشور دارد، هرچند معتقدم بیان واقعیت ها، تبیین ظرفیت، پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایجاد امید در جامعه بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید