سفر امیدوارکننده دولت سیزدهم آغاز شد/از احیای 1700 کارخانه تا جذب 4 میلیارد دلار سرمایه خارجی


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893804

یاری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی اتفاقات خوبی افتاد، تصریح کرد: دولت را باید بر اساس روندها قضاوت کرد، شاهد تغییر مسیر هستیم، در یک سال 1700 کارخانه احیا شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد یاری، کارشناس سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: عملکرد دولت در یک سال نمی تواند مصداق کامل حکومت داری باشد اما به دلیل عملکرد دولت راه امید، هماهنگی و یک دست در قدرت دیده می شود.

وی گفت: یک واقعیت تاسف بار که نباید فراموش کنیم این است که زمانی که آقای رایضی دولت را تحویل گرفت چالش های زیادی در کشور وجود داشت و وضعیت اسفناک و میدان مین را برای دولت آقای رایضی گذاشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در دولت آقای روحانی همه متغیرهای کلان اقتصادی از کار افتاده بود، تورم 60 درصد بود، سرمایه اجتماعی پایین آمد، فساد و استحقاقات نجومی وجود داشت، 8 میلیارد ارز ترجیحی که در یک سال بود هزینه شد. در 4 ماه، 2 میلیارد لیتر بنزین زیر قیمت پیش فروش پیش فروش کرد، 18 لایحه برای افزایش هزینه ها و افزایش حقوق دانشگاهیان و مستمری بگیران تقدیم مجلس کرد و نسبت به مسائل صنفی بی تفاوت بود.

وی گفت: در دولت آقای روحانی 5400 کارخانه تعطیل شد و 1500 میلیارد سرمایه مردم برای قطع بودجه گرفته شد، روزی 800 نفر بر اثر کرونا جان باختند برای امضای FATF جان مردم را گروگان واکسن گرفت.

یاری با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی اتفاقات خوبی افتاد، تصریح کرد: دولت را باید بر اساس روندها قضاوت کرد، تغییر مسیر را می بینیم، در یک سال 1700 کارخانه مرمت شد، آقای روحانی 15 کارخانه ایجاد کرد. هزار میلیارد پول در ماه که عامل است دلیل اصلی آن تورم بود اما آقای رئیسی ماهی 700 میلیارد خالا پول می گیرد، رانت گسترده در کشور بود، 4200 ارز به واردکننده واقعی تحویل ندادند و دادند تحویل دادند. به اقوام و آشنایان خود و در بازار آزاد فروختند و اقتصاد کشور را به گل و لای کشاندند، دولت آقای رئیس رانت را حذف کرد و ریشه فساد را تا حد زیادی از بین برد.

این کارشناس سیاسی گفت: دولت آقای روحانی 8 سال با باج دادن به غرب قدرت هسته ای کشور را نابود کرد و تحریم ها از 700 به 1500 افزایش یافت، در حالی که دولت آقای رئیسی شرکت گاز روسیه را بدون پرداخت 4 میلیارد دلار وادار کرد تا در ایران سرمایه گذاری کند. باج 8 سال روحانی نتوانست 4 میلیارد دلار سرمایه جذب کند و معامله 500 میلیارد دلاری ایران با چین اتفاقات خوبی را به همراه خواهد داشت.

یاری افزود: با نحوه شروع دولت آقای رئیسی، انقلاب سوم در حوزه اقتصادی در حال شکل گیری است و مسیر آن آغاز شده است. امیدواریم تورم کنترل شود و اشتغال ایجاد شود. رکود رأی را در ایران تغییر خواهد داد.

وی گفت: برخی از بانیان وضعیت کنونی دولت همچنان در راس امور هستند. اگر آقای رایضی جایگزین این بانیان نشود، نمی گذارند دولت به اهداف خود برسد. این امر باید از سوی دولت جدی گرفته شود و وقت را تلف نکنند و اصلاحات اساسی در کشور تنها توسط افراد انقلابی متعهد به انقلاب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید