جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم در مقایسه با ۹ سال قبل از آن، سه برابر شده است/تصمیمی برای ادامه اجرای طرح بنزین برای همه نیست

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به خبرگزاری موج:

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان رشد سه برابری میزان سرمایه گذاری معتبر در دولت سیزدهم در مقایسه با ۹ سال قبل تر از آن، درباره ادامه دار بودن توقف طرح “بنزین برای همه” گفت: این طرح در دست اصلاح است و تا کنون تصمیمی برای اجرای دوباره آن اتخاذ نشده است.


به گزارش خبرنگار
اقتصادی
خبرگزاری موج


، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با تشریح نمای کلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال دولت مکلف بود کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کند.

 

هدف اصلی دولت کنترل تورم است

خاندوزی گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه بصورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت قریب به ۱۸ درصد نسبت به بودجه سال جاری است. در هدف دوم به دنبال افزایش سهم درآمدهای پایدار و کاهش سهم فروش نفت در بودجه بودیم.

 

افزایش ۱۸درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳

به گفته وی، در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال اینده نسبت به سال جاری از ۴۵۷ هزار میلیارد به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید