قیمت بنزین و گازوئیل افزایش نمی یابد/در مورد بنزین نوروزی تصمیمی گرفته نشده است

قیمت بنزین و گازوئیل افزایش نمی یابد/در مورد بنزین نوروزی تصمیمی گرفته نشده است

وزیر نفت گفت: در بودجه 1402 و در لایحه دولت نه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و نه برنامه ای برای افزایش قیمت وجود دارد.

جواد اوجی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه دولت برای تغییر قیمت بنزین و گازوئیل گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط همکاران در شرکت پالایش و پخش برای مصرف به ویژه در پایان سال سال و نوروز پیش بینی می کند مطمئناً مشکلی وجود خواهد داشت. نه نیازی به عرضه سوخت است و نه برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود دارد.

وی ادامه داد: تمامی جایگاه ها را تجهیز کرده ایم تا 60 هزار نفر در ایام عید آماده باشند، ظرفیت تولید بنزین افزایش یافته و عملیات در حوزه حمل و نقل و لجستیک نیز به نحو مطلوبی در حال انجام است و امیدواریم. که با برنامه ریزی های انجام شده این امکان وجود دارد و با همکاری مردم مشکلی برای تامین بنزین هموطنان به ویژه در ایام بایرام وجود نخواهد داشت.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره آخرین وضعیت توزیع بنزین نوروزی، گفت: دولت هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

وی اظهار داشت: اگر در حوزه فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفت سفید و گازوئیل تجارت انجام شود، تجارت است.

بهره برداری از فاز 11 تا دو ماه آینده

اوجی درباره آخرین وضعیت فاز 11 پارس جنوبی گفت: نزدیک به 20 سال است که در فاز 11 پارس جنوبی که یکی از مهمترین فازهای پارس جنوبی است، هیچ اقدام عملیاتی و اجرایی صورت نگرفته است. برنامه ریزی خوبی در ستاد وزارت نفت انجام شده و اقدامات عملیاتی انجام شده است.» قرار است طی یک تا دو ماه آینده شاهد بهره برداری از فاز آخر پارس جنوبی باشیم.

وزیر نفت در خصوص اتفاقات اخیر در چین گفت: در خصوص اتفاقاتی که در چند روز اخیر در راستای بحث با چین رخ داد، خوشبختانه پروژه های مختلفی را شناسایی کرده ایم که به موقع به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

خبر خوش وزیر نفت برای مردم

به گفته وی، طبق قراردادها و قراردادهای منعقد شده با شرکت های بزرگ چینی در همه زمینه ها خبرهای خوبی داریم که به اطلاع مردم می رسانیم و مطمئناً مردم از این خبر خوشحال خواهند شد. باید گفت این موضوع به نفع جمهوری اسلامی و چین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید