هیچ تصمیمی برای تغییر دامنه نوسانات بورس گرفته نشده است


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819459

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس گفت: با وجود اینکه پیشنهاد تغییر دامنه نوسانات به 10 درصد ارائه شده است اما تصمیمی برای تغییر دامنه گرفته نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی پرچینی در گفت و گو با موضوع تغییر دامنه نوسانات نمادهای بورسی گفت: این موضوع به پیشنهاد بدنه کارشناسی سازمان بورس تهیه شد که باید در هیات مدیره سازمان بورس مطرح شود. سازمان بورس.

وی افزود: پیشنهاد افزایش دامنه نوسان نمادها تا 10 درصد است، البته افزایش دامنه نوسان به صورت فصلی و متقارن به اضافه منهای یک درصد در هر فصل تا در نهایت به سقف روزانه 10 درصد برسد.

مدیرعامل بورس گفت: هیات مدیره باید اتفاقاتی را که ممکن است اتفاق بیفتد تصویب کند، ممکن است شرایط بازار متفاوت باشد، اما پیشنهاد شد مجموعه نمادها در بورس های اصلی و فرابورس تغییر کند.

پارچینی در زمان تشکیل جلسه هیئت مدیره گفت: این بستگی به تصمیم هیئت مدیره دارد، اما هنوز جلسه ای تشکیل نشده و تصمیمی برای تغییر دامنه نوسان گرفته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رشد بازار سرمایه در سال جدید ناشی از این پیشنهاد است، گفت: بازار متاثر از متغیرهای کلان اقتصادی و شرایط سیاسی و شرایط اقتصادی است. این پیشنهاد سال گذشته مطرح شد اما هنوز مورد تایید قرار نگرفته است و در اختیار سازمان بورس قرار دارد.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس با بیان اینکه آیا حجم پایه نیز تغییر می کند، گفت: حجم پایه طبق فرمول قبلی است و تغییر نمی کند و فرمول قبلی با فرمول قبلی در سایت سازمان بورس موجود است. ضریب 8 از 10. حجم اصلی کمتر از این طبقه، طبقه واقعی محسوب می شود و اگر بیشتر باشد سقف 8 ده هزار و اگر بین این دو محدوده باشد، عدد حاصل می شود. محاسبه می شود.

در حال حاضر دامنه نوسانات روزانه در نمادهای بورس و فرابورس منهای 5 درصد است، برای نمادهایی که پس از مونتاژ بازگشایی می شوند، تنها در روز گشایش بدون محدوده نوسان دارند.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید