تصمیمی برای جایگزینی اسکوچیچ گرفته نشده، با هیچ گزینه ای مذاکره نکرده ایم/ فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه تصمیم می گیرند.


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881707

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای جانشینی گرفته نشده و هیچ مذاکره ای برای جانشینی سرمربی تیم ملی با کسی انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی، یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون درباره شایعاتی مبنی بر برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی و اینکه آیا سفر میرشاد مجدی به دبی ارتباطی با مذاکرات وی بر سر گزینه های مد نظر دارد یا خیر گفت. جایگزین او و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: درباره بحث تعویض اسکوچیچ چند روز پیش توضیحاتی ارائه کردم. بزرگواری که برای اولین بار در مورد حضور کی روش توییت کرد، از ویدئو و صحبت های من در برنامه آخر الوند در سایت و شبکه خود استفاده کردند، اما نمی دانم در عرض 24 ساعت چه اتفاقی افتاد و در روز پنج شنبه که ما کار متفاوت است. چه اتفاقی برای روزهای دیگر افتاد که منجر به چنین نتیجه ای شد. در ادامه تاپیک برخی از دوستان مطالبی را گذاشتند که باعث این مشکل شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: سرمربی تیم ملی به ویژه سرمربی تیم بزرگسالان با تصمیم هیات مدیره فدراسیون تعیین می شود. برای رسیدن به چنین تصمیمی، هیئت مدیره سازوکارها و سازوکارهایی را که هنوز وجود دارد، ارزیابی می کند. یعنی از نظرات کمیسیون فنی استفاده می کنیم و نتایج آنها را رعایت می کنیم. تاکنون هیچ تصمیمی برای جانشینی گرفته نشده و هیچ مذاکره ای برای جانشینی سرمربی تیم ملی با کسی انجام نشده است.

اصولی افزود: موضوع تیم ملی برای ما مهم است، کسب نتایج درخشان و حضور قدرتمند در جام جهانی برای ما اولویت و انتخاب قطعی است. در این زمینه نظرات و دیدگاه های مختلفی از جاهای مختلف وجود دارد. ما این نظرات فنی را می شنویم. ما دوستان را دعوت می کنیم و به صحبت ها در جلسات کمیته فنی گوش می دهیم. میرشاد مجدی که شخصا به مسائل فنی فدراسیون می پرداخت. مجدی از روزی که هیات مدیره فدراسیون فعلی تشکیل شد، امور فنی را بر عهده داشت.

وی درباره اینکه با این صحبت ها به نظر می رسد دیگر حمایت صددرصدی اسکوچیچ مطرح نیست و پرونده تغییر روی میز فدراسیون باز است، گفت: این گونه برداشت از حرف من درست نیست. برای ما موضوع تیم ملی همیشه باز است، داده هایی که در این رابطه مطرح می شود را بررسی و به روز می کنیم. ورود به همه تیم ها آزاد است، نه فقط تیم ملی بزرگسالان. با تمام این تفاسیر از جمع بندی و تصمیم گیری برای تغییر، اینطور نیست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این خبر از راهرو وزارتخانه ها و همه ارگان ها از جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شنیده می شود و اینکه آیا فدراسیون از جایی برای تغییر سرمربی تحت فشار است یا خیر، گفت: گفت: تیم ملی متعلق به کل مردم ایران است. نظرات از جاهای مختلف نقل می شود. این در حالی است که وزارت ورزش با این حوزه مرتبط است و بی تاثیر نیست. نظرات و دیدگاه های فنی وجود دارد و جلساتی برگزار می شود. در این راستا توصیه ها، دغدغه ها و ملاحظات دوستان توسط تیم فنی و سرپرست فدراسیون شنیده می شود. در نهایت این نظرات و نظرات به هیئت مدیره ارسال می شود و در آنجا خلاصه می کنیم.

اصولی درباره اینکه آیا از نظرات وزارت ورزش و مجلس استفاده می کنند یا خیر، پاسخ داد: گفتم معاونت فنی وزارت ورزش در این زمینه نظرات و دیدگاه هایی دارد. کمیته فنی هم دارند. آنها وزارت ورزش تخصصی دولت هستند. من در مورد مجلس صحبتی نکرده ام، اما تصمیم را فدراسیون فوتبال و هیات مدیره می گیرند.

وی در مورد مشورت برای تصمیم گیری توضیح داد: چگونه از رسانه ها برای نظر و دیدگاه آنها رجوع می شود. امروز هم از صحبت های خداداد عزیزی استفاده کردم. آنها نظر می دهند و ما نمی توانیم مانع اظهار نظر کسی شویم. ما هم این نظرات را می شنویم. اینکه بگوییم به حرف هیچکس گوش نمی دهیم و فقط بر اساس آنچه برای خود انتخاب کرده ایم عمل می کنیم نوعی خودکامگی است و اجازه چنین کاری را نداریم. ما باید نظرات مختلف را بشنویم. بر این اساس، ما یک جلسه اظهار نظر در مورد همه موضوعات را در دستور کار قرار دادیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: بر چه اساسی می گویید بین اعضای هیئت حاکمه اختلاف وجود دارد؟

اصولی با بیان اینکه درباره اختلاف نظر هیات مدیره صحبتی نکردم، گفت: انتخاب سرمربی باید تایید شود و اگر تیم ملی نتیجه مطلوبی کسب نکرد، با فدراسیون، نظارت و هیات مدیره تماس خواهند گرفت. مدیران، رئیس را بگیرید، باید به دنبال افرادی بروید که این توییت ها را ساخته اند.

وی گفت: لطفا اگر رسانه ها و شبکه های اجتماعی می خواهند به نفع تیم ملی کار کنند باید به نفع تیم باشند. اینطور نیست که هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم، یکی را می بینیم که چیزی را ذکر می کند و غوغا می کند. از دیروز صبح تا دیشب از جاهای مختلف از ما پرسیدند مشکل چیست؟ می دانستیم خبری نیست و به همه پاسخ دادیم. من در هر برنامه ای آنلاین هستم. همه رسانه های حرفه ای هم باید به این قسمت بپردازند، آیا رسانه ها در این ماجرا نقشی ندارند؟

سخنگوی فدراسیون اضافه کرد: صرف اینکه من یک تریبون یا کانالی دارم که بازدیدکننده زیادی دارد، می توانم چیزی را بیان کنم یا فضایی برای تیم ملی، فدراسیون فوتبال و جامعه ایجاد کنم؟

اوصولی درباره اینکه اتحادیه فوتبال تا امروز تصمیمی برای تعویض سرمربی نداشته است، گفت: تصمیمی نداریم. هیچ گفتگویی صورت نگرفته و با کسی صحبت نکرده ایم.

وی در مورد برنامه ورزشگاه گفت: در مورد تغییر به نتیجه نرسیده ایم بنابراین می خواهیم در مورد گزینه صحبت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید