همه جوایز من به تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده / فوتبال ایران جای آدم های سالمی مثل عزیزی هادم نیست!


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834395

اگر بخواهیم حرف بزنیم، برای اینکه دیگران چقدر گرفته اند، باید گفت.

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فوتبالی که الان داریم جای افرادی مثل عزیزی هادم نیست. به نظر من او فرد سالمی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مژتبی هورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی فوتبال پس از حضور در جلسه کمیته اخلاق گفت: گفتند حرشیدی حقوق نجومی گرفته است و اگر کسی نمی دانست فکر می کرد در این شرایط چقدر پول گرفتیم. مردم کمتر دریافت کردند و ما بیشتر گرفتیم، در فیش ما مشخص است که 35 میلیون تن بوده و چقدر نگه داشته ایم 35 میلیون برای تمام وظایف روزانه من در تیم ملی بوده است. مدیریت 70-60 نفر در تیم ملی سخت است. من 12 اردو انجام دادم و اجازه ندادم کوچکترین مشکلی برای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایجاد شود و نشان دادم که بلد هستم.

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مدون کاری کردیم که تیم ملی مشکلی نداشته باشد. بعد از 12 بازی به شما گفتند دور باشید و من رفتم. این سیستم من است و در هر باشگاهی بودم، اگر می گفتند برو، رفتم و به هیچ چیز فکر نکردم. دنبال کار می گشتم اما مورد حمله قرار گرفتم و باید صحبت می کردم. اگر از آقای استیلی بگویم حق دارد ماهی 500 میلیون ماهی بگیرد و اگر نگیرد ظلم شده است اما شما که می گویید خورشیدی ماهی 35 میلیون حقوق می گیرد این را هم ببینید.

وی با اشاره به راه سخت تیم ملی تا جام جهانی و اینکه اگر این تیم به جام جهانی راه پیدا نکند، گفت: ما تیم را با بهترین نتایج به جام جهانی رساندیم، اما گفتند جوایز و ارقام نجومی گرفتند. جام. در کمیته اخلاق نیز مدارکی را نشان دادم که جایزه من مورد تایید هیات مدیره بوده و اگر کسی بگوید تایید نشده اشتباه است. صدور تاییدیه غیرقانونی است و ما این مشکل را داریم اما در کمیته اخلاق اعلام کردم که جایزه من طبق مصوبه است. جایزه من هم مثل همه اقوام در کادر فنی بود و همه به یک تعداد دریافت کردیم. با آقای اسکوچیچ و گوربن علیپور بدنساز جایزه گرفتیم.

مدیر سابق تیم ملی فوتبال گفت: ما 16 تیم در لیگ برتر داریم و شما رسانه ها هم باید بررسی کنید که آیا دستمزد لیدرهای لیگ برتری 30 تا 20 درصد است یا به آنها پاداش می دهند. من به عنوان سرمربی و بازیکنان کلیدی، یک میلیارد و 130 میلیون با حقوق و پاداش ماهیانه دریافت کردم و این رقم از تمام کادر فنی اعم از مربیان دروازه بان، مربی بدنساز و… گرفته شد و 200 یا 300 میلیون دریافت نکردند. بنابراین من 900 میلیون پاداش بردم و به صورت قانونی و عرفی پرداخت شد و قانونی بود.

وی افزود: با تصویب جلسه سوم هیئت، کادر فنی و مدیریتی که ما جزو آن بودیم باید پاداش صددرصدی بگیرند و چهار بازی را بردیم. در مصوبات آمده است که به کادر فنی و رئیس فدراسیون 100 درصد پاداش داده می شود اما نام سرپرست یا سرپرست تیم ذکر نشده و دوستان درست می گویند اما پیرو بند 17 مصوبه هفتمین جلسه هیئت مدیره که بقیه طبق نظر رئیس جایزه می گیرند و می گیرند و رئیس فدراسیون تصمیم می گیرد این جایزه را بدهد.

هورشیدی در پاسخ به این سوال که شاید رئیس فدراسیون اشتباه متوجه نشده باشد، گفت: نه، اشتباه نبود. اگر پرده افتاد، نه من و نه تو. من یک کلمه در مورد آقای استیل عزیزم گفتم ببین چه اتفاقی افتاده و اگر بخواهیم صحبت کنیم باید گفت که بقیه چقدر گرفته اند. وقتی عده ای که چپ و راست خود را نمی شناسند و در تیم های باشگاهی خدا پول می گیرند، اگر حمید استیلی سالی 500 میلیون می گیرد باز هم این کافی نیست. 35 میلیون تن به من حمله کردند در حالی که همه کادر فنی پول را گرفتند. نتیجه این است که مسیر رسانه ای برای پیروزی عزیزی هادم یعنی مهندسی دنبال می شود. ما نشان دادیم که موضع ما اشتباه نیست و توانستیم تیم را با بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی برسانیم. اگر رهبری درست در راس این تیم نبود این اتفاق نمی افتاد. اینها نتیجه تلاش همه است.

سرپرست سابق تیم ملی تاکید کرد: حالا رهبری جدید آمد و استیلی را انتخاب کرد. شاید فردا یک راهنمای جدید بیاید و از بین پیشکسوتان و فوتبالدوستان فرد دیگری را انتخاب کند. سوال من این است که آیا همه بازیکنان سرپرست قبلی بودند؟ آیا همه آنها مدیر بودند؟ یک دوچرخه‌فروش از دبی را زودتر به اینجا آوردند، اما کسی صدای او را نشنید. 19 سال معاون وزیر راه آهن، 1.5 سال معاون وزیر استقلال بودم و کارهای فنی انجام دادم. در دوران پرویز دهداری چند بازیکن استعفا دادند و رفتند. آیندگان که امروز همان افراد هستند، این سوال را مطرح می کنند که آیا کار دهداری درست بوده یا عملکرد این بازیکنان؟ برایم مهم نیست عزیزی هادم به فوتبال برگردد یا نه، اما البته توصیه من به او این است که برنگردد. چون این فوتبالی که الان داریم جای افرادی مثل عزیزی هادم نیست. به نظر من او فرد سالمی است. همه دوستان حتی سوار هستند، خودشان معتقدند که سالم است. خود میرشاد مجیدی به من گفت عزیزی هادم آدم سالمی است.

او گفت: “شما در مبالغی مانند 500 یورو، 1000 یورو و 2000 یورو گیر کرده اید.” مدیر رسانه سابق تیم ملی را مشاهده می کنید. عکاسان و خبرنگاران قبلی در فدراسیون پولی پرداخته اند یا خیر؟ اگر نگرفتند، بیایید آویزانشان کنید، اما اگر نفرات و ناظران قبلی آن را گرفتند، من و استیل باید ببریم. با توجه به نتایج به دست آمده این جوایز اصلا در این فوتبال مبلغی نیست. حتی کارمندان فدراسیون هم مبلغ ناچیزی به عنوان پاداش دریافت کردند اما این مبلغ به تصویب هیات مدیره رسید و عزیزی هادم آن را پرداخت کرد.

حرشیدی اذعان داشت: این نوع ضرب و شتم شرم آور است. نمی دانم در جلسه چه گذشت. من فقط دفاعیه و مدارکم را ارائه کردم و رفتم. همه در فدراسیون جایزه گرفته اند که البته به نظرم کافی نیست. همه سخت کار می کنند تا تیم به 600 میلیارد دلار برسد تا به فدراسیون بیاید. الان فوتبال ما حدود 500، 600 میلیارد دلار است. بوی کباب برای خیلی ها شیرین شد.

او گفت: «این جوایز فقط برای من خیلی بزرگ است، اما برای همه اعضا زیاد نیست. ببینید کشورهای دیگر چقدر هزینه دارند. تعداد باشگاه های ما گاهی خیلی بیشتر است. در این ماه رمضان کمی دلمان را صاف کنیم. شما مجبور نیستید برای حقوق 35 میلیون دلاری من ضربه بزنید. حداقل به فکر خدا باش عزیزی هادم سرکوب شد اما تصمیم جلسه هر چه باشد قابل قبول است. نتایجی که تیم ملی در دوران هادمی کسب کرد شاید سال ها تکرار نشود اما به او ادای احترام کردند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در نهایت گفت: با کاری که شما انجام می دهید و برخی رسانه ها فقط به فوتبال ضربه زدند. فوتبال گوشت قربانی است که همه می خواهند آن را برش دهند. اسناد حقوق و دستمزد من را با دیگران مقایسه کنید. ببینید کاپیتان های دیگر تیم های ملی جام جهانی برزیل و روسیه چقدر جایزه گرفته اند و بعد صحبت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید