تمامی جوایز و تصاحب به تایید هیات مدیره فدراسیون رسید.


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823648

اگر دین ندارید و آزاد نیستید، حداقل کمی انصاف داشته باشید.

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در بیانیه ای به خبر دریافت حقوق و مزایای نجومی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روز گذشته برخی رسانه ها از دریافت حقوق، پاداش و مزایای نجومی محتبی هورشیدی، سرپرست و مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران خبر دادند که جنجال زیادی در این خبر به راه انداخت.

در این خبر چه دیدید؛ اسناد پرداخت بیش از یک میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال به سرپرست سابق تیم ملی تنها در مدت 11 ماه نیمکت نشینی. موضوع واکنش رسمی خورشیدی این بود بیانیه زیر خواهد آمد؛

«من با نام خدا که آغاز و پایان تمام هستی است شروع می کنم. در ماه مبارک رمضان و شب های پرفیض قدر، قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان به ویژه مردم مؤمن، فهیم و قدرشناس ایران اسلامی را مسئلت دارم.

لازم به توضیح است که دلیل اصلی نوشتن و توضیح اینجانب، میتبی هورشیدی، عضو کوچک خانواده فوتبال و رئیس سابق تیم ملی فوتبال ایران، بی اخلاقی در آستانه دیدار تاریخی 19 خرداد چند ناآگاه است. مردم مغرضانه خوراکی است.

شفافیت از ویژگی های هر جامعه سالم است. قرار دادن همه چیز در یک اتاق شیشه ای تا مردم و رسانه ها در جریان امور ملی و بیت المال قرار گیرند، عالی است و بد نیست. اما نه با آمار و ارقام نادرست و حذف حقایق و سانسور! من به این دسته از مردم می گویم که در کجا به نفع ما نیست که در تریبون های رسمی و رسانه ملی تلاش می کنیم تخریب کنیم، زیر سوال ببریم و سمپاشی کنیم، چه مسیری و چه فضیلتی و چه دستاوردی را می رویم!؟ روشن شدن مسیر واقعیت و اخلاق و منش انسانی را دنبال کنید که در غیر این صورت به بیراهه رفته اید.

اما از شما دوستداران فوتبال ملی دعوت می کنم تا با کمی صبر و حوصله، درستی و تأمل آنچه را که از لحظه ای که مدیریت تیم ملی فوتبال به من سپرده شده تا امروز مرور کنید؟ خوب یادت هست که بیشتر از همه از من انتقاد کردند. از تخریب و تحقیر و انکار رکوردهای فوتبال چه از نظر فنی و چه از لحاظ اداری مشخص بود که مشکل از این دوستان من نیست بلکه می خواهند فدراسیون نوپا را نابود کنند.

بحث آنها این بود که «هورشیدی سابقه مدیریتی در تیم ملی ندارد». در عین حال از رسانه های محترم خواستم سوابق برخی از روسای قبلی تیم ملی را بررسی کنند و بگویند که آیا سابقه یک ساعتی در ورزش یا فوتبال دارند یا خیر؟ البته اعتراف می کنم که همه نزدیکان من تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام دادند و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

به لطف خدا و همکاری فدراسیون فوتبال در تمام اردوهایی که تیم ملی با هدایت من داشت کوچکترین مشکلی از نظر سازماندهی، برنامه ریزی و نظم و ترتیب مربوط به امور نداشتیم. در بحبوحه اپیدمی تاج و بازی های حساس تیم ملی، یک گل مساوی می تواند 2 سال فوتبال کشور را رقم بزند. البته شرایط وحشتناک اپیدمی کووید 19 ما را نیز ملزم به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های فیفا در اردوها می کند و هواداران می دانند که مقابله با چنین شرایطی چقدر استرس زا و دشوار است.

با این حال همه این روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم و در عمل ثابت کردیم که انتقادهای تند ناجوانمردانه بود. چون بهترین نتایج تاریخ فوتبال ملی. اما متاسفانه وقتی صعودمان به جام جهانی قطعی شد – با کمترین هزینه و سریع – به جای اینکه همه بخواهند به فدراسیون کمک کنند، برنامه ریزی های لازم را برای حضور تیم ملی در مهمترین سالن فوتبال جهان، یعنی جهان، انجام دهیم. ویران شد، بی سابقه ترین تهمت های سازمان یافته فدراسیون شروع به تخریب و تحمیل کرد. می دانید این همه بی برنامگی و مشکلات ایجاد شده در ماه های اخیر در یک سال قبل از جام جهانی چه عواقبی را برای فوتبال ملی که تنها مایه خوشحالی مردم است، به دنبال خواهد داشت.

اما در مورد حقوق من. باید به اطلاع مردم و اهالی محترم فوتبال برسانم که حقوق ماهیانه 2 میلیون تنی من از تاریخ 1/1/20 لغایت 6/4/1 در قراردادی تعیین شده که تنها 7 یا 8 ماه از آن حقوق دریافت کرده ام. حالا سوال من این است: دستمزد من در شرایط وحشتناک مقدماتی جام جهانی با این شرایط و شانس صعود و اپیدمی تاج و … که ذکر شد بالاست یا دستمزد سرپرست فعلی تیم ملی در شرایط گل و بلبل و آیا تیم سنگنوردی به آنها وابسته است؟

من به شخصه از حمید استیلی عزیز عذرخواهی می کنم و معتقدم این رقم ملی استحقاق این مبلغ را دارد. اما جمع 3 میلیون برده در بوق و کرنا می شود و هیچ کس دو میلیون ماهانه آنها را نمی بیند و به نظر می رسد فقط شفافیت برای این حقیر باشد و به این اقوام شفاف گفته شود اگر دین ندارید و آزاد نیستید. حداقل کمی منصف باشید.

مورد دیگری که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته این است که به صورت نیمه وقت در تیم ملی حضور داشتم. چقدر دروغ و تهمت در این شب های گرانقدر؟ سوال من از این افراد این است که در روزهایی که با جلسات زیاد به دنبال برنامه ریزی دقیق اردوهای تیم ملی از صبح تا شب بودیم کجا بودید؟

و البته شاید فکر کنید همه نظم و برنامه ریزی دقیقی که در اردوها دیدیم تصادفی بود. لازم به ذکر است همکاران محترم در ادارات و کمیسیون های مختلف فدراسیون همکاری صمیمانه و صادقانه ای با ملی پوشان داشتند که نادیده گرفتن تلاش های خستگی ناپذیر این عزیزان دور از انصاف است. به خصوص مهدی هراتی و حامد مومنی که مدیریت تیم ملی را بر عهده داشتند در این مسیر برادرانه و مسئولانه همراه ما بودند.

نکته بعدی در مورد جوایز من بود که بحث شد. باز هم می گویم که شفافیت بهترین چیزی است که ورزش امروز ما به آن نیاز دارد، به ویژه فوتبال در سطح ملی و باشگاهی.

اولاً: جایزه دریافتی بر اساس مصوبه هیأت مدیره افتخاری بوده و مغایرتی با مصوبات هیأت مدیره نداشته و ندارد.

دوم: من به عنوان مدیر و سرپرست تیم ملی همان مبلغی را دریافت کردم که به همه اعضای تیم پرداخت شد. مثلا جایزه من همان مربی بدنساز یا مربی دروازه بانی است و رئالیستی بیش نبود.

ثالثاً: در تمام سال های گذشته سرپرست تیم ملی مطابق با سرمربی و سایر اعضای تیم پذیرفته شده است و گاهی به آنها حواله ماشین یا … می دهند اما من چیزی دریافت نکرده ام. برخلاف آنچه متعلق به بقیه تیم است. حال سوال من این است که آیا شفاف سازی فقط به منظور ضرب و شتم و تخریب بنده عزیز و تشویش اذهان عمومی است یا هدف دیگری دارد؟ و اگر نه، قبلا کجا بودید که انجام ندادید و شفاف سازی نکردید؟

چهارم: درخواست من به عنوان عضوی کوچک از خانواده فوتبال این است که مبالغ دریافتی از سرپرستان و حتی رسانه های تیم ملی در مسابقات جام جهانی برزیل و روسیه را حمل و در رسانه خود منتشر کنید. البته باز هم از همین جا اعلام می کنم که این بستگان هر چه در گذشته دریافت کرده اند این حق قانونی آنهاست و مستحق دریافت آن هستند. زیرا شادی و نشاط را برای تک تک خانه های ملت شریف ایران به ارمغان آوردند. اما ما به این واقعیت اعتراف نکردیم که تازه آمده بودیم فدراسیون خادم عزیز را با عمدترین سوء نیت هدف قرار دهیم.

در صورت نیاز، انتشار مبالغ دریافتی از تمامی ارکان فدراسیون بسیار آسان است. اما ما همیشه سکوت کردیم و در تمام این مدت حرفی نزدیم چون به نفع منافع ملی بود و اتفاقا همین سکوت باعث شد همین مردم بدون شرم و به راحتی با آبروی مردم بازی کنند و شرم آورترین ها را افشا کنند. دروغ و تهمت وارد فدراسیون می شوند. در خاتمه باید بگویم همه فوتبالدوستان می دانند که فدراسیون در یک سال گذشته چه دستاوردی برای فوتبال ما داشته است؟

تامین مالی با واریز حدود 4 میلیارد پول نقد برای فوتبال که بهترین اردوها را برای تیم ملی فراهم کرد. حق میزبانی بازی های خانگی به فوتبال ملی و کشور محبوب ما بازگردانده شده است. فوتبال بانوان هویت و شخصیت پیدا کرده است. سریع ترین صعود هواداران تیم ملی جام جهانی بود. 12 میلیون دلار از فیفا و چهار میلیون از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارتقا به فوتبال ایران تعلق گرفت. در شرایطی که ارزان ترین صعود را داشتیم.

بدین ترتیب:

یک حدیث مفصل در مورد این مجموعه خود بخوانید

یاعلی و خداحافظ

معتبی هورشیدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید