توضیحات اوجی درباره اجرای طرح آزمایشی توزیع بنزین/ قیمت بنزین با روش جدید تحویل افزایش نمی یابد

ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797978

سخنگوی کمیسیون انرژی از حضور جواد اوجی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: با روش جدید عرضه بنزین قیمت آن افزایش نمی یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نخعی با اشاره به حضور جواد اوجی در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس و توضیحات وی درباره پیشنهاد دولت برای شیوه جدید تخصیص یارانه بنزین گفت: اما هنوز میزان سهمیه جمع بندی نشده است. به جای خودرو بنزین به افراد جامعه داده می شود این طرح کلی است و جزئیاتی هم دارد.

وی گفت: مشکل اصلی که به نظر می رسد در این طرح وجود دارد زمان اجرای طرح است. اعضای کمیسیون با توجه به التهابات موجود در اقتصاد کشور، زمان را برای این گونه طرح ها مناسب نمی دانند، به ویژه پس از اینکه بحث حذف 4200 جلد مطرح شده است، «در عین حال این موضوع باعث نگرانی افکار عمومی شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث قاچاق سوخت در مرزها، تورم ناشی از این یارانه ها و تشکیل بازار سیاهی که بتوان از آن برای خرید و فروش بنزین استفاده کرد، از مهمترین دغدغه هاست. نگرانی های مقامات دولتی

نخعی افزود: به نظر می رسد این گونه اقدامات بیش از قدرت نیازمند تعامل، همفکری و همکاری دستگاه های تصمیم گیری است. این یک تصمیم چندجانبه است و اینطور نیست که دولت بتواند به تنهایی چنین تصمیمی را اجرا کند. “

وی با بیان اینکه پیوست های سیاسی اجتماعی و اقتصادی این پروژه نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی دیگر از دغدغه های این پروژه محل اجرای این پروژه بود. از این رو قشم و کیش محل اجرای این طرح از دغدغه های جدی نماینده تلقی می شود.«این منطقه و تعدادی دیگر از نمایندگان اشاره کردند که این منطقه آماده نیست و شرایط لازم برای اجرای این طرح را دارد و بیشتر است. خوب است در این موضوع تجدید نظر شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ابهامات و نگرانی های موجود، درخواست ما از دولت و وزارت نفت این بود که به این موضوع نگاه دقیق تری داشته باشند و ابهامات را بررسی کنند و مشکل جدیدی ایجاد نکنند. کشور.

نخعی افزود: جواد اوجی در این جلسه تاکید کرد که این طرح به صورت پایلوت در کشم و کیش اجرا می شود نه اینکه در همه جای کشور اجرا و اجرا شود و شاید نتیجه طرح در مناطق پایلوت باشد. که این پروژه اجرا نمی شود.

وزیر نفت تاکید کرد: بحث این طرح اصلا افزایش قیمت بنزین نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید