اجرای طرح جدید بنزین در کشور/ آیا سال آینده سهمیه بنزین خودروها کاهش می یابد؟

اجرای طرح جدید بنزین در کشور/ آیا سال آینده سهمیه بنزین خودروها کاهش می یابد؟

روز جدید : طرح بنزین همه آنها اسفندماه در کیش اجرا شد و در صورت موفقیت این طرح در سراسر کشور اجرا می شود. طرح حذف سهمیه بنزین خودرو. اما طرح جدید سهمیه بندی بنزین چه زمانی در سراسر کشور اجرایی می شود؟

طرح بازتوزیع بنزین یا بنزین برای همه سهمیه ها در پی اجرای موفقیت آمیز آن در کیش، باید در سراسر کشور اجرایی شود. اما این طرح چه زمانی اجرایی می شود و چه زمانی سهمیه بنزین 60 لیتری خودروها حذف می شود؟

معاون پالایشی وزیر نفت در گفت و گو با تجارت نیوز در پاسخ به این سوال گفت: زمان دقیق تغییر سهمیه بنزین هنوز مشخص نیست. اجرای طرح بنزین برای همه در حال بحث است و هنوز در مورد اجرای جهانی آن تصمیم نگرفته ایم.

جلیل سالاری گفت: طرح تغییر سهمیه بنزین باید ابتدا به صورت پایلوت در کیش اجرا می شد و در صورت موفقیت در سراسر کشور اجرا می شد.

سالاری تاکید کرد: گزارش هایی که به دست ما رسیده نشان می دهد اجرای طرح پایلوت بنزین برای همه در کیش موفقیت آمیز بوده است. اجرای این طرح در سراسر کشور در حال بررسی است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که پیش از این گفته شده بود در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای آزمایشی طرح تغییر سهمیه گاز در کیش، سه هفته بعد این طرح در کشم و سپس سهمیه گاز در سراسر کشور تغییر خواهد کرد.

اگرچه سالاری زمان دقیق اجرای بنزین در کشور را اعلام نمی کند، اما می توان انتظار داشت که طرح جدید بنزین سازی از ابتدای فروردین در قشم اجرایی شود و تا دو ماه آینده در سراسر کشور اجرایی شود.

آیا سهمیه بنزین در کشور تغییر می کند؟

طرح جدید سهمیه بندی بنزین کیش طرحی پایلوت است که توسط معاونت اقتصادی دولت سیزدهم تدوین شده است. اگر اجرای سهمیه بنزین کیش رضایت بخش بود، باید به کل کشور تعمیم می یافت. اکنون معاون وزیر از اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع سهمیه بنزین خرسند است. این جنبه ها نشان می دهد که احتمال تغییر سهمیه بنزین کشور در اوایل سال آینده وجود دارد.

با اجرای این طرح، سهمیه 60 لیتری خودروها لغو و دارندگان کارت ملی، سهمیه 20 لیتری بنزین دریافت می کنند. بنزینی که در کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می شود.

نماینده اقتصادی دولت سیزدهم آبان ماه امسال از این طرح رونمایی کرد. اظهارات جنجالی درباره سهمیه بندی بنزین ادامه یافت. هوشنگ فلاحیان معاون برنامه ریزی وزارت نفت از اجرای طرح تغییر سهمیه بنزین در روزهای پایانی دی یا اوایل بهمن ماه خبر داد اما سهمیه بنزین در آن زمان تغییری نکرد. زمانی رئیس منطقه آزاد کیش زمان شروع پروژه را اعلام کرد که در آن زمان روش سهمیه بندی بنزین تغییر نکرده است.

در نهایت سهمیه بنزین کیش همزمان با سهمیه خودرو در اسفند ماه تغییر کرد. سهمیه بندی بنزین کیش اجرا شد تا اینکه صبح همان روز احمد مرادی نماینده مردم قشم در مجلس به تجارت نیوز گفت: طرح سهمیه بندی بنزین کیش لغو شده بود.

اینها همه اختلاف نظر بین اعضای دولت و مجلس نبود. وزیر نفت سپس به اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت که هنوز مشخص نیست این سهمیه 15 لیتری است یا 20 لیتری.

دیدگاهتان را بنویسید