سهمیه سوخت کدام خودروها کاهش می یابد؟

سهمیه سوخت کدام خودروها کاهش می یابد؟

رئیس ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور گفت: برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نشده و به آنها کمک هزینه سوخت تعلق نمی گیرد.

رئیس ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل گفت: سهمیه سوخت ناوگانی که بیمه نامه شخص ثالث ندارند با ابلاغ و در صورت عدم تمدید بیمه متوقف می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور گفت: در حوزه انرژی کشور تعارض وجود داشت و باید مدیریت سوخت در این بخش انجام شود و این موضوع برای ما بسیار مهم است. ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور ماده 48 بیمه شخص ثالث را رعایت کرده و برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نمی کند.

احمدی فینی تصریح کرد: طبق ماده 48 ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نمی شود و سهمیه سوخت برای آنها تعیین نمی شود، همچنین با هماهنگی و پیگیری با کارخانه سوخت که در حال حاضر در اولویت قرار دارد. سوخت خودروها و ناوگان گازسوز نفت است که سهم بیشتری در سیستم حمل و نقل عمومی نسبت به سایر بخش ها دارد.

رئیس ستاد مدیریت سوخت حمل ونقل کشور گفت: با پیگیری هایی که انجام داده ایم سعی کرده ایم با اجرای این ماده کمترین خسارت را به مردم وارد کنیم زیرا برخی از رانندگان فراموش کرده اند که بیمه خود را تمدید کنند و در این زمینه وجود دارد. عدم تداوم در تمدید بوده است.امکان دارد که اجرای بیمه شخص ثالث نقش موثری داشته باشد.

وی گفت: از حدود یک ماه پیش اطلاع رسانی به رانندگان را آغاز کردیم، بنابراین زمانی که راننده برای سوخت گیری به جایگاه می رود، در صورت نبود بیمه نامه شخص ثالث، در هنگام سوخت گیری اخطار و آلارم به راننده داده می شود.

احمدی فینی توضیح داد: در سه مرحله توانستیم بیش از 50 هزار ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث را پس از اطلاع رسانی شناسایی و بیمه نامه آنها را تمدید کنیم.