فرصت اجرای آزمایشی طرح «بنزین برای همه» در اوایل بهمن ماه

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799433

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: شروع اجرای طرح پایلوت دولتی بنزین از اوایل بهمن ماه است یا چند روز دیگر در حال بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، پایلوت طرح بنزین برای همه را اوایل بهمن ماه یا چند روز بعد از آن اعلام کرد و گفت: در حال آماده سازی زیرساخت های نرم لازم هستیم و سخت افزاری است. و سخت افزار و هر زمان که این زیرساخت آماده شود، طرح بنزین برای همه را اجرا می کنند.

وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارند که باید مجموعه ای از اقدامات را برای رسیدن به نتیجه هماهنگ کنند.

جواد اوجی وزیر نفت پنجم دی ماه از برنامه دولت برای توزیع بنزین بین افراد با کد ملی به جای توزیع انرژی بر اساس پلاک در جزایر کیش و کشم، آزمایشی و آزادسازی 15 لیتر بنزین 1500 تومانی خبر داد. برای همه راه اندازی شود و در صورت حصول نتیجه مطلوب با تایید تیم اقتصادی دولت در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود.

سید محسن دهنوی یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دلیل بررسی این طرح را گفت: دولت سالانه 124 هزار میلیارد تن یارانه بنزین پرداخت می کند که 60 درصد آن برای 4 میلیون خانوار بالای دو خودرو است. 14 میلیون خانواده بی سرپرست هیچ سهمی از یارانه دریافت نمی کنند.

پیش بینی می شود در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای طرح پایلوت دولت در دو جزیره کیش و کشم، با اجرای آن در سراسر کشور، هر خانوار با چهار نفر جمعیت حدود یک میلیون و صد هزار تن یارانه بنزین دریافت کند. ; این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید