سرنوشت گرانی بنزین با اجرای طرح سهام عدالت بنزین

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800814

بر اساس سیزدهمین طرح عدالت بنزینی دولت به هر ایرانی 15 لیتر از 1500 تن بنزین در ماه تعلق می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز : اخبار مربوط به قیمت بنزین همواره از اهمیت بالایی برای افراد جامعه برخوردار بوده است. زیرا تغییرات قیمت بنزین مستقیماً بر قیمت سایر کالاها تأثیر می گذارد و افزایش قیمت آن حتی اندک می تواند منجر به جهش چند برابری قیمت سایر کالاها شود. به همین دلیل است که خبر طرح بنزین جدید دولت موجی از ناآرامی را در بین مردم به راه انداخته است.

15 لیتر بنزین 1500 تن; سهمیه هر ایرانی

بر اساس این طرح، همه افراد اعم از خودرو و یا فاقد خودرو، طبق نقشه ملی به شرط ماندن در ایران به مدت یک سال، ماهانه 15 لیتر از 1500 تن بنزین دریافت می کنند. دریافت کنندگان می توانند از آن استفاده کنند و یا از آن استفاده کنند. هدف دولت توزیع عادلانه بنزین بین همه است اما بسیاری این طرح را مقدمه ای برای آزادسازی قیمت انرژی می دانند و اجرای آن به زودی باعث افزایش تورم و افزایش قیمت ها می شود. اقلام به طور چشمگیری افزایش می یابد. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

جواد وزیر نفت گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در این زمینه ندارد، اما تصمیم گرفته است یارانه امروز به خودروها را به صورت عادلانه بین همه مردم اعم از خودروساز و آنهایی که ندارند تقسیم کند. اوجی. به گفته وزیر نفت در کشم و کیش، طرح آزمایشی توزیع بنزین بین مردم به جای خودرو آغاز شده است و به محض بررسی این طرح و رفع ابهامات، با صلاحدید اقتصادی دولت اجرایی خواهد شد. تیم و رئیس جمهور

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره این طرح گفت: «در طرح توزیع سراسری بنزین، مردم ایران به دو گروه بلااستفاده تقسیم می شوند. آن دسته از افرادی که اغلب خودرو ندارند می توانند با نصب سیستم تعویض گاز در گوشی خود سهمیه بنزین خود را در قسمت فروش اپلیکیشن مربوطه عرضه کنند.

وی افزود: در این سامانه می توان هم میزان موجودی بنزین را اطلاع رسانی کرد و هم برای بازار آنلاین بنزین به فروش رساند. محاسبه می‌شود و مردم می‌دانند چند لیتر بنزین سهمیه‌ای و چند لیتر بنزین آزاد مصرف شده است و از پرداخت خود مطلع خواهند شد.»

بر اساس این گزارش؛ به نظر می رسد طرح عدالت بنزین دولت سیزدهم در صورت اجرا از طریق کنترل قیمت کالاها و اجرای سریع می تواند از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت کند. در غیر این صورت در شرایط فعلی نمی توان بدون در نظر گرفتن انتظارات تورمی طرحی را اجرا کرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید