«خاتون بام» دیار کرمانی را به قطب فوتبال بانوان تبدیل کرد/ورزشکاران کرمانی ۲۴ مقام جهانی کسب کردند.


ساعت: 10:01
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885510

استان کرمان با دو تیم فوتبال بانوان خاتون بم و شهرداری سیرجان که چندین دوره مقام قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان را کسب کرده اند. او به قطب فوتبال زنان تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; فوتبال بانوان در ایران که به آن فوتبال بانوان یا فوتبال دختران نیز می گویند، بازی بسیار پرطرفداری است و فوتبال در ایران به پرطرفدارترین ورزش کشور تبدیل شده است.

فوتبال برای چندین دهه بخشی از زندگی ایرانیان بوده و در مدارس، خیابان ها، کوچه ها و باشگاه های فوتبال سراسر کشور بازی می شود. بانوان ایران روز به روز به فوتبال علاقه دارند و حضور موفقی در قاره آسیا دارند، این در حالی است که استان کرمان دارای دو تیم فوتبال بانوان هاتون بم و شهرداری سیرجان است که موفق به کسب مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان شدند. به شدت می درخشد.
عزری ریاحی سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفتگو با را آرمان در خصوص وضعیت ورزش بانوان در استان کرمان گفت: ورزش بانوان استان در قالب 46 تیم ورزشی فعال است. در 23 شهر استان و 438 تیم ورزشی در استان فعالیت های حرفه ای، قهرمانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و … انجام می شود و برخی تیم ها در چندین حوزه، کمیته ها، انجمن های ورزشی، سبک های مختلف و … فعالیت می کنند.


e003e34f 61aa 4f50 b4d3 3e1b3add2f1e خبر خاکستری


راهیابی 35 بانوی کرمانی به تیم های ملی

وی به حضور بانوان در مسابقات قهرمانی اشاره کرد و افزود: حضور ارزشمند زهرا نعمتی در بازی های پارالمپیک توکیو و کسب سومین مدال طلا و در سایر رشته ها حضور 99 ورزشکار در اردوهای تیم ملی و تیم ملی انتخاب 35 نفر در تیم ملی بخشی از موفقیت های بانوان در این رشته است.


050b636c ae77 44a5 b2c9 7c5781e70b54 خبر خاکستری


کسب 24 مقام بین المللی از افتخار بانوان کرمانی در مسابقات ورزشی

ریاحی تصریح کرد: حضور قهرمانان و مدال آوران در مسابقات برون مرزی از جمله فریما فرهی مقدم در رشته تنیس و کسب مدال طلا با تیم ملی ایران، معصومه ملایی در رشته والیبال نابینایان و کسب مقام دوم پاراآسیایی بازی ها، مقام دوم تیم شهرداری سیرجان در جام باشگاه های آسیا. زهرا نعمتی در تیراندازی با کمان و مدال طلای پارالمپیک و مدال نقره جهان، اسما سنجری و ستایش شجاعی در راگبی مقام سوم آسیا، ساجده جهانشاهی و فاطمه زهرا ساعدآبادی در کاراته مقام اول آسیا، ساحل محرابی در سپک تاکرا (انفرادی) مهارت) و کسب مقام سوم جهان (مجازی) و همچنین کسب 24 مقام بین المللی در رشته های مختلف ورزشی و …. از مهمترین رویدادهای ورزشی در حوزه بانوان هستند.



8a15feee 6185 43fa a170 f4bbef466811 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه ورزش بانوان با حضور 36 تیم در لیگ های کشوری و 20 تیم در لیگ برتر در اوج خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: تیم فوتبال بانوان هاتون بم و شهرداری سیرجان چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات لیگ را از آن خود کردند. سالهای متوالی بهترین فوتبال بانوان کشور برای خودش محفوظ است.

قهرمانی دیگر تیم تنیس روی میز شهرداری شهربابک در لیگ برتر

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: علاوه بر این تیم تنیس روی میز شهرداری شهربابک چندین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و این تنها بخشی از اقتدار ورزش بانوان را نشان می دهد. در کرمان در میان استان های کشور .


10bd7ad0 960c 459b b45d 9f4fce37cfd6 خبر خاکستری

ریاحی به اقدامات انجام شده در حوزه عمومی اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان به طور خاص با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و مدیریت بانوان مسئول ورزش شهرستان ها و همچنین همکاری معاونت ورزش بانوان هيئت هاي ورزشي استان ها، برنامه ريزي اختصاصي در بحث ورزش عمومي نسبت به اجراي فعاليت هايي نظير برنامه ريزي براي اجراي طرح هاي ملي ارسالي از سوي معاونت ورزشي بانوان به وزارت ورزش و جوانان از جمله پارك گام. طرح، طرح ملی نشاط و تندرستی، طرح ملی تفریح ​​بانوان، طرح ملی طبیعت گردی و… 112 طرح تمام تلاش خود را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای انجام فعالیت های مردمی در قالب همایش های کوه نوردی، پیاده روی، جشنواره های فرهنگی ورزشی، برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در مناسبت های مذهبی و ملی، برنامه ریزی برای برگزاری جام های زیارت رمضان با ورزش، جام محلات، همه اینها فعالیت هایی برای مشارکت حداکثری بانوان کرمانی در فعالیت های ورزشی و پرکردن اوقات فراغت این بستگان است که با راهنمایی مسئولین ورزش بانوان شهرستان در شهرستان ها برنامه ریزی و اجرا می شود.

ریاحی با اشاره به اجرای 700 برنامه در بخش دولتی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، احداث پارک ویژه بانوان را به ویژه در شهرهای عقب مانده دنبال کرده ایم.

وی از اجرای بیش از 400 برنامه در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: به ویژه برنامه های مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ اخلاقی و برنامه های تکریم منزلت شهدا، جانبازان، جانبازان و… از این برنامه ها هستند

رئیس اداره ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه رشته های فوتبال و فوتسال در استان طرفداران زیادی دارد و از سوی دیگر نظر هیئت مدیره در خصوص کمی و توسعه کیفی این حوزه در حوزه بانوان در شهرستان ها و حتی در باشگاه های فرهنگی و ورزشی از جمله گل گهر و در بحث استعدادیابی جلسه ای که با حضور معاونین اداره کل و تیم فوتبال، بر استعدادیابی در بخش بانوان تاکید شد.

حضور 8 تیم در مسابقات قهرمانی کشور

وی به تعداد تیم های فوتبال در رشته بانوان اشاره کرد و افزود: 8 تیم در لیگ های مختلف کشور، سه تیم در لیگ برتر فوتبال (هاتون بام، شهرداری سیرجان، مس کویر کرمان)، یک تیم در لیگ برتر فوتسال حضور دارند. لیگ. صنعت مس رفسنجان) دارای یک تیم فوتبال در لیگ دوم (تیم شاهین)، یک تیم در لیگ یک (تیم پارسه کرمان) و دو تیم در لیگ دوم (شهرداری رفسنجان و فاطمیه چترود) است.

ریاحی به ارائه گزارشی از مقام های کسب شده در لیگ های مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: در سال 1401 تیم هاتون بم مقام اول و تیم شهرداری سیرجان مقام دوم لیگ برتر فوتبال را کسب کردند.

وی گفت: در سال 1400 تیم شهرداری سیرجان مقام اول و تیم هاتون بم مقام دوم لیگ برتر فوتبال و تیم صنعت مس رفسنجان مقام سوم لیگ برتر فوتسال را کسب کردند.

ریاحی افزود: تیم هاتون بام در ماه جاری به بازی های آسیایی قزاقستان اعزام می شود.

همچنین جعفری سرمربی تیم فوتبال بانوان هاتون بام در گفتگو با را آرمان درباره موفقیت این تیم گفت: رشدی که فوتبال بانوان در این چند سال به دست آورده است قابل توجه است و با توجه به ورود اسپانسرها به فوتبال بانوان و زنان بالقوه در این زمینه به خوبی دیده می شوند.


a39c5cd5 fd72 4505 acc5 32fbd0a784d5 خبر خاکستری




کرمان قطب فوتبال بانوان/ هاتون بام پرافتخارترین تیم لیگ برتر است

وی افزود: استان کرمان قطب فوتبال بانوان است و می بینیم که دو تیم داریم که تیم هاتون بام قهرمان و تیم شهرداری سیرجان نایب قهرمان و تیم هاتن بم قهرمان لیگ برتر بانوان شده است. هشت بار و پرافتخارترین تیم حاضر است و این نشان داد که فوتبال بانوان استان کرمان پتانسیل بالایی دارد و می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و هدف استان کرمان حمایت از فوتبال بانوان است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان هاتون بام گفت: خوب امسال قهرمان شدیم. ما قهرمان کشور بودیم. به بازی های آسیایی رسیده ایم. خدا را شکر توانستیم قهرمانی را قاطعانه جشن بگیریم. اما اگر به بازی پایانی نمی رسیدیم با یک بازی مانده به قهرمانی می رسیدیم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید