نظارت بر بازی های رایانه ای با چالش / نیاز به اعمال 10 درصد هزینه برای بازی های خارجی همراه است


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838509

سرپرست معاونت نظارت و ارشاد فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: حوزه نظارت بر بازی های رایانه ای همواره چالش برانگیز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست هم اندیشی سرپرست معاونت نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای با معاونان سابق این بنیاد برای مدیریت دانش در حوزه نظارت و جهت گیری فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدصادق افراسیابی; عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و مدیریت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: حوزه نظارت بر بازی های رایانه ای همواره چالش برانگیز بوده و برای غلبه بر این چالش ها باید از تجربیات گذشته استفاده کرد، بنابراین بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند دولت سیزدهم. «یک محیط سرگرمی دیجیتال سالم، مفید و ایمن برای ایفای بهترین نقش خود ایجاد کنید.

وی در این نشست نقاط قوت و ضعف صدور مجوز بازی های رایانه ای در دولت های گذشته، راهکارهای تحول بازار مصرف به ویژه فروشگاه های مجازی عرضه بازی ها، مقررات استریمر و رده بندی سنی بهتر بازی های رایانه ای را از اولویت های مهم بررسی کرد. : در حوزه مقررات، در راستای آینده سرگرمی های دیجیتال، باید شاهد گسترش همکاری های فرابخشی بین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باشیم.

معاون نظارت و مدیریت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: افزایش سواد خانواده ها در زمینه بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال و معرفی بازی های محلی سالم و جذاب نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما است. .

وی افزود: طرحی برای گسترش همکاری ها برای سه معاونت صدا و سیما، صدا و سیما تهیه شده که در نشست های تخصصی با کارکنان صدا و سیما مطرح می شود. “

در ادامه این نشست آکیل منصوری؛ معاون سابق نظارت در گزارشی از فعالیت‌های سال‌های اخیر گفت: نظارت بر بازی‌های دیجیتال حوزه پیچیده‌ای است که قطعاً هر یک از اعضای جایگزین حاضر در جلسه، کارهای مهمی برای توسعه و بهبود آن انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های استانی گفت: در سال های اخیر دستورالعملی برای راه اندازی شبکه ملی نظارت و آموزش نمایندگان استانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تدوین و سامانه ای طراحی و استفاده شده است. برای بهبود نظارت.”

منصوری با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوز افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای یکی از اولین مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که بدون نیاز به افراد و تنها با مراجعه به سامانه مجوزهای خود را صادر کرد. “

معاون اسبق بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: رده بندی سنی بازی های رایانه ای بسیار مهم است. با فراخوانی که در سال‌های گذشته انجام شد، توانستیم با انجام تست، بهترین بازیکنان را برای تحلیل و طبقه‌بندی سن بازی‌ها جذب کنیم.»

به خرید ادامه داد گوگل پلی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: این فروشگاه یکی از ناشران اصلی بازی های رایانه ای نامناسب در ایران است و برنامه های نظارتی این فروشگاه نیاز به بازنگری دارد.

منصوری با اشاره به مشکلات اقتصادی در حوزه بازی های دیجیتال گفت: در برخی کشورهای غربی حدود 100 میلیون دلار صرف ساخت بازی های جذاب می شود. این در حالی است که متأسفانه در گذشته برخی از مسئولان ایرانی از اهمیت صنعت بازی بی اطلاع بودند و در سال های گذشته نیز بودجه کافی برای حمایت از صنعت بازی و نظارت و رهبری فرهنگی به بنیاد ملی بازی های رایانه ای تعلق نگرفته بود. .

منصوری در پایان به برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای توسعه بسترهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: چه بازی‌هایی، سیستم‌های درک بازی‌ها و بسترهای بنیاد برای افزایش تعامل عمومی طراحی شده و تا حد زیادی توانسته پاسخگو باشد. . نیازهای خانواده ها

جواد امیری دیگر معاون سابق نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این نشست ارائه راهکار برای ساماندهی فعالیت فروشگاه های بازی را بسیار مهم دانست و گفت: این همکاری ها تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی به کاهش مخاطبان بازی های فیزیکی دیجیتال اشاره کرد و افزود: بازی های موبایلی و آنلاین توانسته اند جایگاه خوبی در بین بازیکنان کسب کنند.

امیری گفت: بنیاد در گذشته نتوانسته مالیات 10 درصدی را برای بازی های خارجی در نظر بگیرد و آن را در صنعت بازی سازی داخلی توزیع کند. این برنامه باید امسال با همکاری سازمان مالیاتی اجرا شود تا شاهد انقلابی در صنعت بازی های داخلی باشیم.»

محمدرضا داودی، معاون سابق نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز گفت: برای نظارت صحیح بر حوزه بازی‌های دیجیتال باید دیدگاه‌های خود را با بازی‌سازان همسو کنیم. تا بتوانیم کارایی لازم را در زمینه نظارت داشته باشیم.

وی رده بندی سنی بازی های دیجیتال را نیازمند فرهنگ بسیار جدی تری دانست و افزود: بازی های دیجیتالی به عنوان صنعت پولساز در دنیا در حال رشد است و باید بتوانیم با به روز رسانی خودمان همگام با کشورهای دیگر باشیم. “

وی گفت: دستیابی به این هدف مستلزم تغییر در حوزه نظارت و تسریع در صدور مجوز و طبقه بندی بازی ها است تا ناشران بازی بتوانند به سرعت بازی های مورد نظر خود را عرضه کنند.

داودی با اشاره به علاقه خانواده ها به آشنایی با مشکلات روانی بازی های دیجیتال گفت: راه اندازی مرکز مشاوره بازی در بنیاد ملی بازی های رایانه ای یکی از اقدامات خوب این قشر است که باید تقویت شود. “

در پایان مقرر شد نشست هم اندیشی معاونین نظارت بنیاد به صورت ماهانه با اولویت راهکارهای تحول بازار مصرف ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید