گرانی بازار اسباب‌بازی کودک / تخریب خلاقیت کودکان خردسال در سایه بازی‌های رایانه‌ای


ساعت: 12:14
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894327

زهرا کمالی گفت: امروزه علاقه خانواده ها به بازی های فکری و مهارتی افزایش یافته است اما هرج و مرج در بازار این محصولات حاکم است و پاسخگوی نیاز مخاطب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا کمالی، مدیر یک مرکز مهارت آموزی در کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بازی با اسباب بازی غذای روانی کودک محسوب می شود و کودک با بازی با آزمون و خطا بسیاری از مهارت ها را یاد می گیرد. “

وی ادامه داد: امروزه علاقه خانواده ها به بازی های فکری و مهارتی افزایش یافته است اما بازار این محصولات آشفته است و پاسخگوی نیاز مردم نیست هرچند که تنوع این محصولات بسیار زیاد است.

کمالی افزود: بچه های امروزی به دلیل حضور در فضای مجازی با این اسباب بازی ها بیگانه هستند.

این کارمند گفت: بسیاری از والدین به مرکز ما مراجعه می کنند و از اینکه فرزندشان با اسباب بازی بازی نمی کند گلایه دارند.

وی با بیان اینکه در کودکی اسباب بازی نداشتیم اما بازی می کردیم، گفت: بچه های امروزی غرق در اسباب بازی هستند اما بازی نمی کنند چون نیازهایشان با این بازی ها برآورده نمی شود.

کمالی اضافه کرد: اساساً بازار اسباب بازی در کشور بدون مالک است و نظارت دقیقی برای آن وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ است و کودک به سمت فضای آنلاین متمایل شده است.

این کارمند تأکید می‌کند: «کودکی وارد یک اسباب‌فروشی بزرگ می‌شود، اما هیچ کدام را دوست ندارد و وقتی صاحب اسباب‌بازی شد، با آن‌ها بازی نمی‌کند. این مشکلی است که والدین از فرزندان خود شکایت دارند.

و ادامه داد: بخشی از این مشکل به تنوع طلبی کودکان مربوط می شود زیرا در سایه کودک و ارضای مستمر نیازها به دنبال تنوع بوده اند و به این بازی ها راضی نیستند.

کمالی با بیان اینکه والدین باید کودکان را به ساخت بازی های جدید تشویق کنند تا ذهن خلاق آنها باز شود، افزود: مثلاً به فرزندان خود بگویید که یک بازی جدید بسازند و بعد با هم بازی کنیم.

این مسئول تاکید کرد: کودکانی که در مرکز ما ثبت نام می کنند ابتدا آزمون می دهند به این صورت که سه نفر از کارشناسان ما با این کودکان صحبت می کنند و با بازی، آزمون و خطا استعداد کودک را شناسایی می کنند.

وی ادامه داد: کودک پس از شناسایی استعداد وارد گروه مهارت آموزی آن استعداد می شود و با آموزش های مکرر با روند کار آشنا شده و در نهایت وارد بازی سازی می شود.

کمالی افزود: اصولاً بچه ها به بازی نیاز دارند و ما با بازی درس های زیادی به آنها می دهیم.

این مسئول تصریح کرد: تولید بازی های فکری و معمایی در کشور افزایش یافته است اما دو عامل گرانی و عدم جذابیت محصولات باعث شده مصرف کنندگان افراد خاصی باشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان به دنیای بازی کودکان توجه کنند و شرایط را برای آنها فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید