هزینه اسباب کشی برای مستاجران در فصل اسباب کشی چقدر است؟

هزینه اسباب کشی برای مستاجران در فصل اسباب کشی چقدر است؟

با نزدیک شدن بهار به میانه، فصل التهابات و تشویش چارترها آغاز می شود، گویی رونق خدمات باربری اوج گرفته و بهارشان تازه شروع شده است. در واقع سال ها با شروع فصل تمدید قرارداد فاصله دارد، جدای از نگرانی افزایش رهن و اجاره بهای مسکن و همچنین کارمزد شرکت و توانایی مستاجران در پرداخت آن در صورت عدم تمدید قرارداد، جابه جایی را نیز به همراه دارد. و هزینه های جابجایی، هزینه هایی که در حال حاضر هستند. در واقع تابستان گرم را برای این دسته از شهروندان گرمتر و سوزانتر می کند.

گرمای مستاجران را در گرم ترین فصل سال بهتر می توانید درک کنید، زمانی که بدانید هزینه اسباب کشی در کمترین زمان ممکن حدود 3 میلیون تومان تمام می شود و این رقم را می توان بر اساس کالاهایی محاسبه کرد از مدل سرویس هم استفاده می شود که در شرایط عادی تا 12 میلیون تومان افزایش می یابد و این هزینه مربوط به مبلمان خانه های 70 تا 90 است و حتی این رقم گاهی تا 20 یا 30 میلیون تومان هم می رسد. برای مشتری .

یکی از خبرنگارانی که اخیرا هزینه اثاثیه منزل 80 متری به خانه 75 متری را پرداخت کرده است، هزینه جابجایی منزل اجاره ای خود را حدود 14 میلیون تومان عنوان کرد. او می گوید هزینه بسته بندی اقلام حدود 2 میلیون تومان، هزینه بار و کارگران روز اول و کامیون حدود 10 میلیون تومان و هزینه وانت و کارگران آن برای روز دوم حدودا 2 میلیون به گفته خودش تبدیل به آپارتمان 68 متری شده است و همچنین می گوید حدود 15 میلیون تومان برای بسته بندی و اسباب کشی هزینه کرده است.

بر اساس تعرفه اعلام شده از سوی اتحادیه حمل و نقل بار، تا پایان سال 1402، قیمت هر سرویس باربری کامیون بزرگ به مدت سه ساعت، 950 هزار تومان است و به ازای هر ساعت اضافه، 300 هزار تومان به مقدار اولیه اضافه می شود. همچنین برای هر کارگر 200 هزار تومان برای ایاب و ذهاب تا سه ساعت تعیین شده است که به ازای هر ساعت اضافه 70 هزار تومان افزایش می یابد. هزینه جابجایی وسایلی مانند یخچال، بوفه و … به هر طبقه معادل 50 هزار تومان می باشد.

هر سرویس اجاره شرقی معمولاً 3 ساعت است و توجه داشته باشید که فقط سه ساعت اول 900 هزار تومان است و مابقی باید مذاکره شود و قیمت کرایه وانت و نیسان برای سه ساعت حدود 250 هزار تومان و مابقی باید باشد. مذاکره شده این ارقام در حالی است که هزینه اجاره یک ساعته خاور حدود 290 هزار تومان است.

رقم توافقی وجود ندارد

البته اگر بخواهید از سکوهای حمل بار برای جابجایی اثاثیه استفاده کنید، گاهی بر سر قیمت بار توافق می شود، یعنی برای 4 ساعت کار، کارگر با رقم 350 هزار تومان به محل می آید. و پس از انجام کارهای بیشتر، باید با مبلغ بالاتری مذاکره کنید.

یکی از شهروندانی که در روز اول تیرماه جابجایی اثاثیه را انجام داده است، می گوید در توافق اولیه مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان با 4 کارگر و 4 ساعت جابجایی و خاور نیز برای 5 ساعت موافقت کرده است. تومان اما پس از آن زمان جابجایی آنقدر طولانی شد و هزینه های اضافی مانند طبقات اضافه شد که هزینه خاور به تنهایی به 3500000 تومان و هزینه 4 کارگر با احتساب هزینه حمل کتابخانه و یخچال، طبقات و … رسید. اقلام به حدود 4 میلیون تومان افزایش یافت.
این شهروند به اقتصاد 24 گفت: هزینه اثاثیه منزل اجاره ای که در 8 ساعت به پایان رسیده و می توانست در 5 ساعت تمام شود، در مجموع به 8 میلیون تومان رسیده است.

او توضیح می دهد که از آنجایی که مجبور بوده وسایلی را از طبقه دوم یک آپارتمان به طبقه چهارم یک آپارتمان دیگر حمل کند و نمی تواند از آسانسور استفاده کند، برای حمل هر یک از اقلام مانند مواردی از قبیل 40 تا 50 هزار تومان برای هر طبقه نیاز داشته است. یخچال، میز ناهارخوری و غیره کمد و بوفه، مبل، تخت دونفره طبق رقم اعلام شده چند بار.

این در حالی است که در اغلب موارد این نکات در زمان سفارش حمل و نقل به سرویس گیرنده ابلاغ نمی شود و بسیاری از شهروندان از مواجهه با 4 نفر نیروی خدماتی و یک راننده گلایه دارند. به یکباره، که متأسفانه این ارقام را به شیوه ای بسیار سخت می طلبد.

فیگورهای شناور برای مبلمان

از طرفی یک مشکل بسیار عجیب این است که در حالی که ارقام باربری و خدماتی 1402 اعلام می شود، این ارقام در بسترهای باربری یا اینترنت متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کامیون در سه ساعت اول از 850 هزار تومان تا 920 هزار تومان متغیر است و دستمزد کارگران نیز 3 یا 4 ساعت متغیر است. به عنوان مثال شرکت خدماتی برای سه ساعت اول 200 هزار تومان و یک شرکت دیگر 350 هزار تومان اعلام کردند. درخواست مبلغ ویژه 40 تا 80 هزار تومان برای هر طبقه یا برای هر وسیله خاص نیز از این دسته است.

به نظر می رسد ساماندهی این ادارات حتی در شرایط کنونی نیز کار آسانی نخواهد بود. بنابراین اگر در فصل سخت جابجایی مستاجران قصد جابه‌جایی منزل و محل سکونت خود را دارید، اولاً حداقل 4 تا 10 میلیون تومان در کارت اعتباری خود کنار بگذارید و ثانیاً در روز اسباب کشی داغ نشوید. و گرمای تابستان جهنم نمی کند. هنگام رزرو همه چیز را درست کنید و ترجیحاً یک سند مکتوب با ذکر شرایط و قیمت ها به عنوان سند قرارداد برای روز نقل مکان نگه دارید.

البته به یاد داشته باشید که این ارقام جدید باربری مربوط به مستاجرینی است که به دلیل افزایش اجاره بها مجبور به جابجایی و جستجوی خانه های ارزان تر می شوند وگرنه در سال های اخیر شرکت ها و سکوهایی وجود داشته اند که هزینه های جابجایی آنها هر چند نجومی باشد. اما راحتی و آرامش در هنگام سفارش این خدمات نیز با این روش بسیار چشمگیر است.

به عنوان مثال یکی از این شرکت ها تمام کارهای بسته بندی اثاثیه منزل را بر عهده می گیرد و هزینه بسته بندی، کارتن سازی و مونتاژ کامل یک خانه 100 متری را بین 12 تا 15 میلیون تومان محاسبه می کند و این بدون احتساب قیمت کامیون و … هزینه راه اندازی تجهیزات .این در خانه جدید است.اگر بخواهید هزینه چیدمان در خانه جدید و حمل این قسمت و قیمت کامیون را با این شرکت محاسبه کنید به رقمی می رسید. حدود 30 میلیون تومان.

علاوه بر این، شرکت های حمل و نقل دیگری هم هستند که هزینه حمل و نقل و همه اقلام را با بیمه پوشش می دهند و به صراحت می گویند متراژ خانه برایشان مهم نیست زیرا ورودی آنها برای هر خانه 10 میلیون تومان است و بعد بسته به تعداد. مبلمان منزل، مدل لوازم خانگی، یخچال و میز ناهارخوری و تعداد اتاق خواب ها افزایش و قیمت توافقی افزایش می یابد.

به طور خلاصه، تابستان گرم، بهاری خوشایند برای شرکت های حمل و نقل است که منجر به رونق تجارت آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید