اسباب بازی ها غذای روح و روان کودک هستند/تبلیغات و ظواهر فریبنده گمراه نشوید!


ساعت: 19:58
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910428

برخی از اشیایی که کودکان از آنها به عنوان اسباب بازی استفاده می کنند ممکن است برای آنها خطرناک باشد و “اسلایم” یا خمیر جادویی یکی از آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، اسباب بازی از آن دست وسایلی است که می توان در اختیار کودکان قرار داد تا ذهن آنها را شکوفا کند و توانایی ها و استعدادهای آنها را شکوفا و هدایت کند.

اما بسیاری از اسباب بازی ها یا وسایلی هستند که کودکان از آنها به عنوان اسباب بازی استفاده می کنند که برای آنها خطرناک است که “اسلایم” یا خمیر جادویی یکی از آنهاست.


551f9db9 e53f 404a 896b 6f4b8f68daac خبر خاکستری

اسلایم نوعی بازی است که در سال 1976 وارد بازار شد و در اواخر سال 2010 در بین کودکان بسیار محبوب شد و به دلیل بافت نرم و ظاهری جذاب به یکی از اسباب بازی های محبوب در بین کودکان تبدیل شده است.


کشف 1600 خودکار «اسلایم» بدون مجوز در کرمانشاه/ والدین به برچسب اصالت کالا توجه کنند.

کیومارت رحیمی در گفتگو با مرصاد نیوز وی از بازرسی از بیش از 9 هزار مغازه لوازم التحریر و اسباب بازی در استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

رئیس اداره فرآوری سنتی طبیعی و بازرسی ویژه غذا و داروی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی های انجام شده یک هزار و 600 قلم اسلایم بدون مجوز و قاچاق از فروشگاه های اسباب بازی و لوازم التحریر سطح شهر جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه این اسلایم ها در کارگاه های غیرمجاز به صورت زیرزمینی تهیه و تولید می شود، خاطرنشان کرد: این اسباب بازی ها مستقیماً با دست و پوست کودکان برخورد می کند و در صورت آلودگی سلامت آنها را به خطر می اندازد.

رحیمی گفت: در چند سال اخیر این اسلایم (ماده ای ژله مانند و رنگی لغزنده که مورد علاقه کودکان است) به یکی از سرگرم کننده ترین اسباب بازی ها تبدیل شده است و مطالب و ویدئوهای مختلف در شبکه های اجتماعی مجازی طرز تهیه آن را در منزل آموزش می دهد. .

وی تاکید کرد: توصیه می شود والدین قبل از خرید اسباب بازی برای کودکان خردسال ابتدا اطلاعات خود را در مورد انواع این محصولات افزایش دهند و سپس با توجه به نیاز و سلیقه فرزند خود بهترین محصول را خریداری کنند و ابتدا به اصالت کالا توجه کنند. برچسب.


2dbbfd04 d7fd 43f4 89b8 83308c7c9339 خبر خاکستری

این افسر با بیان اینکه با بازرسی های انجام شده فروشگاه های لوازم التحریر و اسباب بازی از شن بازی، خمیر بازی، رنگ انگشتی، لجن بازی، غیر مجاز و قاچاق پاکسازی شد، افزود: 3 مورد گشت ویژه و پس از ساعاتی و عصرها انجام شد. این واحدها را انجام می دهند.


“اسلایم” و هر ماده حاوی بوراکس را دور از دسترس کودکان کوچک نگهداری کنید

رضا فتاحی در گفتگو با مرصاد نیوز وی گفت: اسلایم نوعی ماده ژلاتینی و خمیری است که در رنگ ها، شکل ها و نقش های مختلف در بازار موجود است. این ساز برای اولین بار از صمغ گوار ساخته شد.

این کارشناس ارشد شیمی گفت: برخی مطالعات نشان داده است که فرآورده های «اسلایم» دارای سطوح خطرناک ماده ای به نام «بوراکس» هستند. بوراکس تترابورات سدیم یا بورات سدیم است که معمولاً در بستر دریاچه نمک یافت می شود. به دلیل وجود موادی مانند سرب و آرسنیک در آن می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.

وی گفت: بوراکس یا (تترابورات سدیم) یک ترکیب قلیایی طبیعی است که پیش ساز تولید اسید بوریک است. اسید بوریک به عنوان نگهدارنده، ضدعفونی کننده و قارچ کش در صنایع بهداشتی شیمیایی استفاده می شود.


1230f22f 2b39 4faa 8494 f574ba5fcc6d خبر خاکستری


این دانش آموخته شیمی گفت: بوراکس در مواد شوینده نیز کاربرد دارد به طوری که وقتی درب ماده شوینده را باز می کنید بوی آن به مشام می رسد. این بو به دلیل وجود بوراکس در شوینده های لباسشویی است که می تواند باعث ناراحتی تنفسی و سایر علائم شبیه سرماخوردگی شود.

فتاحی افزود: اسلایم ها به دلیل وجود بوراکس نه تنها بوی تند و نامطبوعی مانند مواد شوینده ندارند، بلکه بسیار معطر هستند و به دلیل بوی مطبوعی که دارند، کودکان علاقه زیادی به بوییدن و حتی خوردن آن دارند!

وی خاطرنشان کرد: خوردن بلغم می تواند عوارضی مانند تهوع، استفراغ، معده درد و اسهال ایجاد کند. اگر کودک مقدار زیادی مخاط خورده باشد، ممکن است دچار بثورات پوستی (تغییر رنگ پوست) شود که گاهی اوقات با از دست دادن پوست همراه است. بنابراین باید اسلایم و هر ماده حاوی بوراکس را از کودکان کوچک دور نگه دارید.

فتاحی بیان کرد: به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد می کنند برای محافظت از کودکان، محتوای بوران در اسباب بازی هایی مانند اسلایم محدود شود یا حداقل از برچسب هایی برای طبقه بندی این نوع اسباب بازی ها استفاده شود و مصرف کننده از خطرات احتمالی آن مطلع شود. .


اسباب بازی غذای روح و روان کودک است/ والدین باید بر سلامت و بهداشت نوع اسباب بازی نظارت کنند

رویا فرامرسی در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: بازی یکی از فعالیت هایی است که کودکان به میل خود انجام می دهند و نقش بسزایی در رشد مهارت های کودکان دارد، اسباب بازی غذای روح و روان کودک است. بخش مهمی از زندگی کودک بازی با انواع اسباب بازی ها است.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: بچه ها در سال های اول زندگی چون نمی توانند ویژگی های ابزار و اسباب بازی را از یکدیگر تشخیص دهند، هر جا وسیله ای پیدا کنند با آنها بازی می کنند مثلا گاهی والدین می گویند بچه ها با گلدان بازی می کنیم. ، قاشق، بشقاب و سایر وسایل منزل.


babb6952 19fc 4dd6 94d1 7490ed396f1d خبر خاکستری

وی گفت: اولین شرط مفید بودن اسباب بازی این است که کودک بتواند با آن ارتباط برقرار کند. برای برقراری این رابطه باید به ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، توانایی ها و علایق کودک توجه شود.

فرامرزی همچنین گفت: به عنوان مثال در کودکان زیر شش یا هفت ماه حواس پنج گانه به ویژه لامسه و چشایی نقش مهمی در ادراک کودک دارند. به همین دلیل است که کودک تمایل دارد همه چیز را بگیرد و در دهان بگذارد. بنابراین باید اسباب بازی هایی تمیز و بهداشتی باشند و حاوی مواد تیز، تیز و خطرناک نباشند.

وی ادامه داد: کودکان 6 تا 18 ماهه در این سن به اسباب بازی های بیشتری برای کارهای دستی نیاز دارند. او باید گرفتن و انداختن اشیا را تمرین کند. همچنین باید توجه داشت که کودک در این مرحله در حال دندان درآوردن است و به دلیل تسکین خارش و درد لثه تمایل به گاز گرفتن اسباب بازی ها دارد، بنابراین والدین باید در این سنین مراقب سلامت و بهداشت نوع اسباب بازی ها باشند.

من گزارش میدم مرصاد، کودکان زندگی را از طریق بازی تجربه می کنند و هر پدر و مادری مسئولیت پذیر و دلسوز می خواهد اسباب بازی هایی را برای فرزندان خود فراهم کند که هم سرگرم کننده و دوست داشتنی و هم آموزشی و موثر باشد، بنابراین تولیدکنندگان باید اصول روانشناسی اسباب بازی و سلامت کودکان را نیز در نظر بگیرند. کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند.

قابل توجه است؛ متاسفانه برخی از اسباب بازی ها توسط مسافران وارد شده و یا به صورت قاچاق وارد می شود که خارج از کنترل مسئولین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید