گمراه نشوید/ خرید ملک را از راه و شهرسازی بپرسید


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921267

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

حسینعلی کریمی از عودت ۲۵۰ هزار مترمربع زمین دولتی سیستان و بلوچستان به بیت المال در سال جاری خبر داد و گفت: خرید ملک را از راه و شهرسازی استعلام کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی کریمی معاون املاک و امور حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: این اراضی به ارزش بیش از 500 میلیارد تومان خلع ید، خلع ید و بازگردانده شده است. دولت.

وی ادامه داد: بیشترین خلع اشغال هایی که در این مدت در سیستان و بلوچستان صورت گرفت در شهرهای زاهدان و سراوان به ثبت رسید.

معاون املاک و حقوقی استانداری با قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان خاطرنشان کرد: با افراد سودجو که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهد شد. قوه مجریه و مقننه ما برای تحقق این مهم.

وی ادامه داد: یگان حراست این اداره کل با قاطعیت در مقابل سودجویان و فرصت طلبان ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

کریمی گفت: پدیده شوم زمین خواری و زمین خواری افراد سودجو به صورت سازماندهی شده در حال انجام است و این در حالی است که افراد دیگری از جمله مالکان و رانندگان ماشین آلات سنگین، ساختمان ها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می کنند. لذا صاحبان ماشین آلات سنگین ساختمان و کارگران دقت داشته باشند در صورت همکاری با زمین خواران جهت تسطیح زمین و آمادگی برای ساخت و ساز غیرمجاز ماشین آلات و تجهیزات آنها جهت سیر مراحل قانونی ضبط و علیه آنها شکایت خواهد شد. کارفرمایان بدون پروانه ساختمانی از خودداری کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: افرادی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرستان های استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را از اداره کل راه و شهرسازی و شهرسازی در این خصوص انجام دهند. مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرهای مختلف برای گرفتار نشدن در دام زمین خواران و سودجویان چون هر خرید، فروش، قرارداد و تغییر اراضی ملی و دولتی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1656 یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان برای تماس و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص تصرفات غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی دولتی تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید