سخنگوی دولت: از خود عبدالملکی بپرسید چرا استعفا داد؟

وی گفت: گاهی در یک سال یا چند ماه تورم بالا و سریع کنترل می شود اما نزدیک به چهار سال تورم بالای 30 تا 40 درصد داشتیم و مردم تحت فشار دائمی بودند. همزمان با این تورم، دهه 90 به یک دهه گمشده تبدیل شده و میانگین رشد اقتصادی از دهه 90 تاکنون نزدیک به صفر است. فاصله در کلاس نیز بیشتر شد. یعنی هم فقر داشتیم و هم تبعیض.

سخنگوی دولت افزود: در شهریور ماه وضعیت کلی بهداشت به گونه ای بود که روزانه بیش از 700 فوتی در کرون داشتیم. اینها عواملی بود که دست به دست هم داد تا مردم را خسته کند. بخش عمده ای از بازگشت برخی از مردم به پای صندوق های رای، خستگی مردم بود. مردم پرسیدند که آیا دولت اصلاً کاری انجام می دهد؟ آیا اگر به صندوق فروش برویم مفید است؟ فضایی که مردم با تعطیلی و بی تابعیتی مواجه شدند همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود، در حوزه سیاست خارجی همه امیدها به بخشی بود که کارساز نبود و آینده روشنی نداشت.

بهادری جهرمی گفت: این دولت آنچه را که می خواهد با مردم در میان می گذارد و صادقانه با مردم صحبت می کند و پنهان کاری در دولت قابل تصور نیست.

سخنگوی دولت گفت: نمی توانم بگویم مردم چه زمانی منتظر درمان و اصلاحات اقتصادی خواهند بود. لازمه عبور از این مسیر این است که متأسفانه باید صبور، همکاری و همراهی کرد و این راه تنها با صبر طی می شود. در درمان تاج، اگر صبر نبود، امروز شیرینی مرگ صفر به دست نمی آمد. بدون حمایت و صبر، نتیجه به دست نمی آید. شعار این دولت جان مردم و نان مردم بود. مردم دیدند که اولویت زندگی مردم توسط دولت محقق شد، از دولت قبل و زحمات آنها تشکر می کنیم، اما در حوزه واکسن، آمار گمرک و وزارت بهداشت و بانک مرکزی زمان روشن است. در ابتدای رای آقای رئیسی در مورد واردات این واکسن، تعدادی از مقامات و مقامات دولتی سابق گفتند: اما اگر آقای رئیسی فکر می کند واکسن وارد می شود چه؟ آنها فکر می کردند که مانند یک رویا است.

وی ادامه داد: دولت باید بفهمد و بداند که با بالا زدن آستین ها به میانه میدان مشکلات می رسند. آقای رئیسی در میان نارضایتی به اصفهان رفت. مردم نیز حضور دولت و توجه به حرفه ها را می بینند و می شنوند و تصمیمات عینی تری می گیرند. خود رئیس جمهور با سران برخی کشورها در مورد بحران با ولیعهد صحبت کرد و معاون اول رئیس جمهور شبانه روز پیگیری کرد و نتیجه حاصل شد. برخی از مشکلات مربوط به مشکلات فرامرزی است، اما هر چقدر بتوانیم آنها را با هم ترکیب کنیم و کار را تقسیم کنیم و مطالبه کنیم، موفق است. وقتی مشکل واکسن برطرف شد، پیگیری انجام شد.

سخنگوی دولت با اشاره به تعهد دولت سیزدهم برای تامین یک میلیون مسکن در سال و وضعیت اجاره بها در کشور خاطرنشان کرد: کرونا مصادف شد که ستاد کرونا نیز با قوانین کنترل اجاره بها را کنترل می کرد، حالا که بحران تاج و تخت تمام شده، اکنون اجاره بها فشرده شده است. بهار می خواهد رها کند طبیعتاً امروز دولت فعالانه در حال کنترل بهار رانت است و از طرق مختلف سعی در کنترل اوضاع دارد و با هماهنگی سران قوا و نمایندگان مجلس در صدد اصلاح وضعیت است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این تصمیمات می تواند آثار امنیتی داشته باشد و 25 درصد در بازار لحاظ نمی شود، تصریح کرد: زمانی که در گذشته با جهش قیمت مسکن مواجه بودیم و سالانه افزایش قیمت داشتیم، طبیعتاً مالکان تمایل به افزایش اجاره بها داشتند. . اما دولت در کنار مستاجران است و تکلیف خود را روشن کرده است. اصولاً عدالت محور بودن این حکومت ایجاب می کند که همواره در کنار طبقه ضعیف جامعه باشد. دهک های پایین با فشار بیشتری روبرو هستند و دولت در حد توان خود عمل کرده است و در سایر موارد حدود دو هفته است که قدرتی ندارد که از سوی شورای سران قوا و مجلس پیگیری می شود تا طبقه حاکم از آن تبعیت کند. با طرح

وی با تاکید بر اینکه احتمال موفقیت برنامه یکجانبه و دستوری دولت محقق نشد، گفت: مردم باید با برنامه دولت همراهی کنند. دولت مصمم است از مستاجر محافظت کند، اما موفقیت و شیرینی این امر نزد مالک و صاحب ملک به واقعیت نزدیکتر است. شعار دولت این بود که در چهار سال 4 میلیون خانه بسازید، برای شروع ساخت خانه باید چند ده خانه ناتمام در نظر گرفته شود، کلید خورده است.

سخنگوی دولت گفت: بیش از یک میلیون و دویست هزار خانه در حال ساخت و در مراحل مختلف اجرایی است که کم کم اثر خود را نشان می دهد. بیش از یک میلیون واحد مسکونی برای پیوستن به این مبلغ راه اندازی شده است تا تقریباً کل پروژه تکمیل شود که این مبلغ برای سال اول اختصاص یافته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در حال حاضر برگه مالیات بر محل خالی از سکنه در حال ارسال است، گفت: برای 500 هزار خانه خالی پس از شناسایی وزارت راه، برگه مالیات صادر شده و تشدید پرداخت های مالیاتی در راستای تحقق این امر است. قانون. “E.

وی همچنین درباره نتیجه مذاکرات هسته ای به مجری برنامه توضیح داد: سیاست دولت در مذاکرات این بود که سیاست خارجی پر از سوال است. به عنوان مثال دولت ابعاد گسترده دیپلماسی اقتصادی را رصد می کند و می گوید ما باید به کل منطقه نگاه کنیم و همه چیز را متعادل نگاه کنیم. دولت با ارائه طرح های جدید و در نظر گرفتن برنامه های طرف مقابل، میز مذاکره را متعادل دنبال می کند. دولت ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است، اما حق دارد صحبت کند. این دولت یا هر حکومت دیگری حق ندارد از حقوق بشر عدول کند. همزمان با این حوزه از مذاکرات، دولت توانمندی های خود را در حوزه های دیگر نیز فعال خواهد کرد.

بهادری جهرمی افزود: چین آماده سرمایه گذاری بود اما به این امر توجه نشد و ظرفیت 50 میلیارد دلاری آن پایمال شد. نه تنها این، جایگزینی گاز به دست آمده در کوتاه مدت به ثمر نشسته و در بلندمدت به ثمر خواهد نشست. مردم هم میوه اقتصادی و هم گاز بی وقفه را در فصل سرما دیدند. این یک معامله سودآور است و هم فروشنده و هم خریدار از آن راضی بودند.

سخنگوی دولت درباره ادعای ایران از عراق و اینکه آیا در پشت صحنه برای فروش نفت امتیاز داده شده است، گفت: اولین نکته این است که این دولت به مردم خود ایمان داشت. دولت وقتی پای میز مذاکره می نشیند با مردم گرم است. اما اعتماد واقعی به مردم ما، نوع مذاکره و تعامل متفاوت است. مشکل دیگر این است که به جای تمرکز روی یک ظرفیت، به همه ظرفیت ها نگاه می کنید. نکته سوم این است که این دولت تلاش کرده است که با تلاش بیشتر و شبانه روزی کار کند. وقتی حجم کاری خود را بسیار افزایش دهید، بازارهای جدیدی باز می شوند. مردم می‌دانند که حکومت یک امتیاز نیست، اگر می‌بودند خیلی اتفاقات می‌افتاد. خیر دولت هم بازارهای جدید را باز کرده و هم بازارهای قدیمی را تقویت کرده است. درخواست دولت عراق قدیمی بود نه اخیر. دولت سیزدهم تمام گازی را که فروخت نقداً گرفت و آن درخواست متعلق به آن دولت نیست. این دولت وقتی گاز و نفت می دهد پولش را می گیرد. من نمی گویم فعلاً دریافت می شود چون تحریم است، اما در همین شرایط دولت کار خود را انجام می دهد.

سخنگوی دولت در خصوص تحریم ها و سهم آن در مشکلات کشور گفت: دولت از ابتدا سیاست خنثی سازی تحریم ها را دنبال کرده و ادامه خواهد داد. تحریم ها غیرقانونی است و دولت هرگز آن را رها نمی کند، اما دولت به خنثی سازی تحریم ها ادامه می دهد و آن را تعلیق نمی کند، بلکه تحریم ها را نیز دنبال می کند.

وی در خصوص دلیل استعفای عبدالمالکی و حواشی وی توضیح داد: استعفا دهید و دلیل استعفا را از او جویا شوید. در واقع من از او نپرسیدم که چرا استعفا دادی. من می توانم تحلیلی انجام دهم، اما اولین گفته شما (که او برای مبارزه با فساد هزینه کرد و استعفا داد) قطعا دلیل آن نیست. شعار این دولت مبارزه با فساد است و هرکس با فساد مبارزه کند پاداش می گیرد.

بهادری جهرمی همچنین درباره اختلاف عبدالمالکی با مخبر گفت: من به عنوان شاهد عینی چنین چیزی ندیده ام اما اینکه بگویم اختلاف کارشناسی وجود نداشت اینطور نیست. طبیعتاً اختلاف نظر وجود داشت. هر بخشی از دولت از دید خود به مشکلات نگاه می کند و تفاوت های خاص را تحلیل می کند. وی در آخرین روز تصدی این وزارتخانه در جلسه ای با حضور آقای محبر و نمایندگان بازنشستگی ایشان حضور یافت و تعامل و احترام متقابل ایشان با آقای محبر مورد توجه بازنشستگان نیز قرار گرفت.

سخنگوی دولت در خصوص ابقا و عدم تعویض مدیران دولت قبل گفت: دولت معتقد است مدیران دولت قبل نباید اتوبوس را عوض کنند. حتی اگر با نظر سیاسی ما متفاوت باشد، مدیری موثر است و حاضر است در جهت دولت جدید عمل کند. دولت با افراط گرایی مخالف است. در جابجایی مدیران تاخیرهایی وجود داشته اما عوامل مختلفی دخیل است. به عنوان مثال تحلیل من این است که مدیران دولت جدید در انتخاب افراد سخت گیری می کنند و از طرفی هم در داخل و هم در خارج از دولت فشارهای دائمی وجود دارد. رئیس جمهور کمیسیونی سه نفره را تشکیل داد تا در موارد تعلل و ناکارآمدی دخالت کند. معاونت اجرایی رئیس جمهور مسئول نظارت بر این موضوع است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه اعلام حقوق مدیران ارشد گفت: اکثر دستگاه های دولتی به معنای واقعی کلمه با این سامانه تماس گرفتند و حقوق خود را اعلام کردند، اما این سامانه همچنان مشکلاتی داشت که اطلاعات نادرست ارائه می کرد. مؤسسات متصل نبودند و اداره کار موظف به تکمیل این سیستم بود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وضعیت خودرو گفت: چند سالی است که مشکل خودرو در کشور ما مشکل ساز است؟ چند سال است که کشور با چند مشکل دیگر مواجه بوده است؟ یکبار مشکل را با خودمان حل کنیم. آیا انتظار داریم دولت همه مشکلات را با هم حل کند؟ دولت دستوراتی در مورد خودرو داده است، به ما اطلاع دهید که در طول این سال ها مجموعه ای از مشکلات به وجود آمده و آماده حرکت است. دولت هم معتقد است باید با همه مشکلات به یکباره مبارزه کند و البته تا جایی که می تواند تسلیم نشود. نگاه سند تحول این است که بسیاری از مشکلات به هم گره خورده است و حل یکی در گرو حل دیگری است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که دولت با آن مبارزه می کند، حوزه خودرو است. اساسی ترین مشکل مدیریت دولتی خودروسازان است. دولت مصمم است مشکل را ریشه یابی کند و بسته ای را شناسایی کند و وزیر صمت هم به سمت این بسته حرکت می کند که در برخی زمینه ها موفق و در برخی دیگر ناموفق است و در حال تطبیق با زمان بندی است. لازم به ذکر است که برای رفع مشکل خودرو نباید مشکلات دیگری ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت درباره علت اعمال نشدن رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی معلمان اعمال می شود و قانون باید اجرا شود و امسال باید وضع شود. این قانون توسط دولت اجرا می شود و آیین نامه آن نوشته شده است.

وی در پایان گفت: شرمنده مردم هستیم که آنها را در این درد می بینیم و همه این مسیر سخت را طی می کنیم. امیدوارم رونقی که در جاهایی از جمله کاهش رشد اقتصادی دیده می شود، در سایر حوزه ها مانند تورم نیز دیده شود و با صبر و همکاری آینده روشنی رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید