موج استعفا در دولت انگلیس؛ سه مقام ارشد دیگر نیز استعفا داده اند

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805885

در پی موج استعفا در دولت انگلیس، سه مقام ارشد نزدیک به نخست وزیر نیز استعفا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی تشدید بحران در دفتر نخست وزیر انگلیس، سه کارمند دیگر کشور نیز استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش اسکای نیوز، النا ناروزانسکی، دستیار بخش سیاست گذاری دولت بریتانیا، آخرین مقامی است که استعفا داده است. همچنین گفته می شود که جرقه استعفای بوریس جانسون به دلیل رسوایی «پارتی گیت» بوده است.

اخیراً مشخص شده است که مقامات دولت انگلیس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید برای شهروندان، چندین مهمانی و مراسم خداحافظی با شعار «در خانه بمانیم» برگزار کرده اند.

علاوه بر ناروزانسکی، دن زورنفیلد، رئیس ستاد مجلس 10 و مارتین رینولدز، دبیر ویژه نخست وزیر بریتانیا نیز در ساعات گذشته از سمت خود استعفا کرده اند.

پل گین، نخست وزیر ایرلند شمالی، منیره میرزا مشاور سیاسی و سیاستمدار و جک دویل، رئیس روابط عمومی دولت انگلیس روز گذشته (پنجشنبه) استعفای خود را اعلام کردند.

در همین حال، گوین به دلیل تصمیم جدید دولت در مورد پروتکل در مورد بخش ایرلند شمالی، منیره میرزا به دلیل اظهارات غیرحرفه ای و متهم کردن جانسون به عنوان رهبر رقیب در پارلمان و دویل از رسوایی حزب گیت استعفا داد.

با این حال، وزیر انرژی جانسون به اسکای نیوز گفت که این استعفا به دلیل تصدی امور دولت توسط نخست وزیر بوده است. وی در مصاحبه‌ای گفت: «نخست‌وزیر روز دوشنبه صراحتاً در مورد تغییرات سطح بالای مقامات مجلس دهم صحبت کرد و این اتفاق در حال وقوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید