مقام معظم رهبری نشان داده اند که جانشین مناسبی برای امام خمینی(ره) هستند

ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804902

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: مقام معظم رهبری نشان دادند که جانشین مناسبی برای امام خمینی (ره) هستند و این بهترین انتخابی بود که مجلس خبرگان می توانست انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: مدتی توفیق خدمت به امام راحل را در نوفل لوشاتو داشتم و قبل از انقلاب به اقتدای ایشان رسیدم. در واقع شناخت من از ایشان به پنج سال قبل از انقلاب برمی گردد، «زمانی که در 20 سالگی انجمن اسلامی دانشجویان را در ایتالیا تأسیس کردم.

امام خمینی تجسم صالحانی است که در قرآن آمده است

وی افزود: به تعبیر بنده امام خمینی (ره) مظهر صالحینی است که در قرآن آمده است; انسانی که ایمان خالص به خدا، قرآن و پیامبر اکرم (ص) داشته باشد و هر آنچه در قرآن است از جمله وعده های الهی را از عمق وجودش صادق می داند.

قدیری ابیانه گفت: امام راحیل ضرب المثلی داشتند که من تا به حال از کسی نشنیده بودم که اگر مردی در جنگ پیروز شد وظیفه خود را انجام داده و پیروز است و اگر کشته و شهید شود باز هم به وظیفه خود عمل می کند. برنده این است و پاداش او ابدی خواهد بود. و البته می توان گفت که اعتقاد راسخ به بهشت ​​و ثواب الهی دارد و اعمالش مطابق قرآن است و امام چنین ویژگی هایی داشته است.

وی گفت: به نظر من عملکرد امام خمینی (ره) فراتر از بهشت ​​رفتن بود، اما ایشان انسان آزاده ای بودند که اسلام و خدا را برای خود دوست داشتند نه برای ثواب و البته کسی که این نگاه را داشت، نگاهش باشد. زیرک و با بصیرت در کارها، درست و بی هراس از هیچ نیرویی.

این کارشناس سیاسی گفت: امام راحل در بحبوحه شاه مبارزه با شاه را آغاز کرده بود و از دستگیری، زندان، تبعید و اعدام نمی ترسید وگرنه این کار را نمی کرد. تمام نیروهای جهان و از هر طرف پر از دست بود.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا در دوران قبل از انقلاب کارتر، گفته شده بود که حتی چین و شوروی، شاه را به حکومت اسلامی ترجیح می‌دادند، زیرا بر ملت‌های مسلمان حکومت می‌کردند که اگر انقلاب اسلامی پیروز می‌شد، می‌توانستند عصبانی و خارج شوند. از کنترل بیرون بیایند تا انقلاب اسلامی در برابر دولتی پیروز شود که همه نیروهای دنیا اعم از چپ و راست و شرق و غرب از آن حمایت کرده اند.

امام خمینی (ره) راه آینده را هموار کرد

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حدود یازده سال که امام راحل در تمام عمر بر کشور حکومت کردند، عملاً راه را برای آینده هموار کردند و به گونه ای بر کشور حکومت کردند که با ایشان مرگ، انقلاب در حالی که دشمنان تصور می کردند با رحلت امام خمینی (ره) می توانند انقلاب را از بین ببرند، اما ساختاری که امام راحل ایجاد کردند، عشق و علاقه ای بود که به ایشان و تشییع جنازه وجود داشت. بدن پاک بسیار بزرگی که به اندازه استقبال از او در بدو ورود به کشور بی نظیر بود، همه توطئه ها را خنثی کرد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در کمتر از 24 ساعت شاهد برگزاری اجلاس خبرگان برای تعیین جانشین امام خمینی (ره) بودیم و البته قبل از رحلت امام خمینی(ره) اشاراتی داشتند که به گفته ایشان که شایستگی رهبری جامعه بعد از خود را دارد و می فهمد، اما خبرگان از سوی رهبری مجلس نیز همین تصمیم را گرفتند و آیت الله خامنه ای را به رهبری خود انتخاب کردند.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای بیش از 30 سال است که در بحبوحه تحریم ها، فشارها و تهدیدها بر کشور حکومت می کنند و شاهد پیشرفت کشور هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پیشرفت کشور را مدیون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز مانند امام راحل قرآن به وعده های الهی اسلام اعتقاد دارند و قرآن را می شناسند.

قدیری ابیانه گفت: اگر امام خمینی (ره) با رهبری خود موفق به پیروزی انقلاب شده اند، ولی فقیه نیز در تمام این سال ها علیرغم همه مشکلات، انقلاب را رهبری کرده اند، زیرا این رهنمودها بر اساس رهنمودهای قرآنی است. و در جاده می رود.

حمایت مردم دلیل پیشرفت نظام با وجود همه توطئه های دشمنان است

وی افزود: مقام معظم رهبری نشان داده اند که جانشین مناسبی برای امام خمینی (ره) هستند و این بهترین انتخابی بود که مجلس خبرگان رهبری می توانست انجام دهد، حتی دشمنان ما از جمله بنی صدر نیز اذعان داشتند که اگر خمینی را داشتم او زنده و سالم بود. . . ” ایشان به رهبر معظم انقلاب تأیید کردند که وارث قانونی ایشان بوده و همان راه امام راحل بوده اند. آنها دشمن بودند

وی افزود: علیرغم اینکه دست مقام معظم رهبری در انفجار مسجد مجروح شد و در سن 82 سالگی کوهنوردی را رها نمی کنند و سخنوران قوی هستند که همه اعتراف می کنند، همانطور که خانم رایس گفتند ما مشکل اینجاست که علیرغم اینکه از مدتها قبل برنامه ریزی کرده ایم، انرژی زیادی مصرف می کنیم و بودجه هنگفتی را برای رسیدن به اهدافمان خرج می کنیم، با سخنرانی یک ساعته رهبر انقلاب همه چیز خنثی شده است. در واقع قضیه همین است.

قدیری ابیانه گفت: من فکر می کنم لحظه به لحظه مدیریت ها، بیانات و مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری کتاب درسی برای آیندگان است که چگونه باید حکومت کنند.

ما از زمان حضرت علی (ع) به این شکل حکومت اسلامی نداشتیم.

وی با بیان اینکه از زمان امام علی (ع) که پنج سال بعد از پیامبر اکرم (ص) حکومت کردند، حکومت اسلامی به این شکل نداشتیم، افزود: خدای ناکرده این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد. استواری، تا انقلاب در دستان امام حجت (عج) باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید