چهارمین مقام ارشد موساد نیز استعفا داده است


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804642

سه ماه پس از استعفای سه افسر ارشد سازمان جاسوسی موساد به دلیل اختلاف با رئیس تازه منصوب شده این سازمان صهیونیستی، چهارمین افسر ارشد این سازمان نیز استعفا داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که یکی از فرماندهان واحد عملیات ویژه موساد استعفا کرده است. او چهارمین مقام ارشد موساد است که هفت ماه پس از انتصاب دیوید بارنی به عنوان مدیر موساد در ژوئن 2021 از سمت خود کناره گیری می کند.

بر اساس گزارش دیروز شبکه 13 اسرائیل، فرمانده کل موساد پس از اینکه بارنیا به او و دیگر مقامات جاسوسی گفت که آنها به “بار اضافی بر دوش سازمان” تبدیل شده اند، استعفا داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به اینکه «معاون رئیس دفتر موساد و» چند تن از اعضای این سازمان نیز پس از این حادثه استعفا داده اند، نوشت: وی خواستار تغییرات اساسی در کار این اداره شد. [فرمانده ناشناس] ایجاد و [فرمانده] او آنها را آنطور که می خواست اعدام نکرد.

رهبر موساد به مقامات ارشد گفته بود که آنها بار اضافی بر دوش موساد شده اند.

شبکه راشاتودی روسیه نیز به نقل از رسانه های اسرائیلی اعلام کرد که معاونت فرمانده کل موساد را شناسایی کرده و عهده دار آن شده است. این چهارمین فرمانده موساد است که در هفت ماه از زمانی که بارنی جایگزین یوسی کوهن به عنوان مدیر موساد شده است، کناره گیری می کند.

سال گذشته، افسر ارشد فناوری، رئیس عملیات و مدیر مبارزه با تروریسم موساد در بحبوحه اختلافات عمیق با مدیر سازمان جاسوسی موساد استعفا داد.

بارنیا در سال 1996 به موساد پیوست، در سال 2013 به رهبری حزب تازوم منصوب شد و در سال 2019 معاون موساد شد. سرانجام در سال 2021، ظاهراً به دنبال بازگرداندن موساد به عنوان رئیس جدید موساد شد. اوضاع کاملاً ساکت است و تمام اعضای فعلی یا سابق سازمان را که برای بحث در مورد عملیات موساد وارد رسانه می شوند، تهدید می کند.

دیوید بارنی تمام اعضای فعلی یا سابق سازمان را تهدید می کند که در مورد عملیات موساد با رسانه ها صحبت کنند.

بارنیا پس از منصوب شدن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان مدیر جدید موساد، ایران را به عنوان اولویت اصلی اسرائیل ذکر کرد و گفت که ایران “پیشرفت های متعددی در برنامه تسلیحات کشتار جمعی خود داشته است”. «چالش‌های امنیتی ما بسیار زیاد است و ایران در صدر فهرست قرار دارد.

بارنیا تنها به این لفاظی ها علیه جمهوری اسلامی ایران اکتفا نکرده است و اخیراً مانند بسیاری از مقامات صهیونیستی که سعی در ممانعت از مذاکرات در وین برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا دارند، دیوید بارنیا، رئیس موساد نیز با مقامات این کشور بحث و جدل کرده است. رئیس ستاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر می کند.

با آغاز دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین بین تهران و شورای امنیت سازمان ملل که با عضویت آمریکا در حال کناره گیری است، مقامات اسرائیلی به همراه شرکای غربی خود لفاظی و جاسوسی علیه این شوراها را از سر گرفتند. مذاکرات

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته در مذاکرات وین شرکت کرد و با بیان اینکه “در نهایت می توان به توافق خوبی دست یافت و البته معیارها را می دانیم”، افزود: آیا در شرایط فعلی انتظار می رود این اتفاق بیفتد؟ نه، زیرا باید موضع قوی تری اتخاذ کنیم [علیه ایران] “به فرزندخواندگی.”

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید