حمله هواپیمای بدون سرنشین به مقر موساد و کشته شدن یک فرمانده ارشد اطلاعاتی


زمان: 03:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854599

منابع خبری اعلام کردند که فرمانده واحد ترور موساد در جریان حمله پهپادی در عراق کشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صابر نیوز به نقل از خبرگزاری لبنانی المیادین گزارش داد که فردی به نام الاک رون به عنوان فرمانده بخش کشتار یک سازمان جاسوسی اسرائیل به نام موساد ساعتی پیش در جریان حمله پهپادی در شمال عراق، اربیل کشته شد.

در همین راستا «خالد اسکیف»; یکی از جانبازان المیادین در توییتی نوشت: سایت های عراقی گزارش می دهند که فردی به نام الرون، رهبر جوخه ترور صهیونیست ها در حمله پهپادی در اربیل در شمال عراق کشته شده است.

این خبر تنها چند ساعت پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به مقر آمریکا در اربیل عراق منتشر شد. ساعاتی پیش از انتشار این خبر، برخی منابع منطقه ای از حمله پهپادی به کنسولگری آمریکا در حومه فرودگاه اربیل در کردستان عراق خبر دادند. این بمب در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر اربیل در شمال این کشور منفجر شد.

برخی منابع نشان می دهند که ممکن است بیش از یک پهپاد در این عملیات شرکت داشته باشد.

همچنین گفته می شود این حمله در یک منطقه امنیتی بسیار حساس در نزدیکی کنسولگری امارات در اربیل و در دو کیلومتری کنسولگری آمریکا با بلند شدن دود و آتش روی داده است.

رویترز همچنین به نقل از مقامات امنیتی و مقامات اقلیم کردی نوشت که این پهپاد به سمت کنسولگری آمریکا در شهر هدف قرار گرفته است.

پایگاه خبری عراقی السومریه نیز از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا در این شهر خبر داد.

هنوز جزئیاتی از این حمله پهپاد منتشر نشده است، اما از زمانی که پارلمان عراق خروج تمامی نیروهای خارجی و آمریکایی را تصویب کرد، حملات به کاروان‌های آمریکایی و پایگاه‌های نظامی آمریکا در مناطق مختلف عراق ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید