ایالات متحده باید به قربانیان حمله هواپیمای بدون سرنشین در کابل غرامت بدهد

ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792468

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش جدید ارتش آمریکا در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن 10 عضو خانواده شد، گفت که واشنگتن باید به خانواده های قربانیان غرامت بدهد.

سخنگوی طالبان گفت که ارتش آمریکا مسئول کشتار غیرنظامیان بی گناه افغان با حملات هواپیماهای بدون سرنشین است و به گفته سخنگوی طالبان، دولت باید به خانواده قربانیان غرامت بپردازد.

پنتاگون اخیراً اعلام کرده است که در حمله هواپیمای بدون سرنشین که در ماه اوت در کابل پایتخت افغانستان 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شد، هیچ پرسنل نظامی مجازات نمی شوند.

ذبیحله مجاهد به نقل از رویترز گفت: ما می خواهیم به خانواده های کسانی که به طرز وحشیانه ای کشته شده اند کمک کنیم. آمریکا باید غرامت بپردازد. این آرزوی مردم افغانستان است، اما آمریکایی ها آن را رد می کنند. ایالات متحده کارهای مشابه بسیاری در سراسر جهان انجام داده است و اکنون می گوید کسانی که در حملات هوایی دست داشته اند مجازات نخواهند شد. ایالات متحده در 20 سال گذشته بسیاری از مردم بی گناه را در افغانستان کشته است. پس این سیاه نمایی نیست. این مسئولیت اخلاقی ایالات متحده است که این کار را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، پنتاگون در ماه سپتامبر اعلام کرد که حمله هواپیمای بدون سرنشین – که در آخرین روزهای خروج خشونت آمیز آمریکا از افغانستان صورت گرفت – یک “اشتباه غم انگیز” بود که هدف آن غیرنظامیان بود.

تصمیم پنتاگون توسط خانواده قربانیان غیرقابل قبول تلقی شد.

یکی از اعضای خانواده امل احمدی شکایت کرده است که ایالات متحده بارها به آنها گفته است که این یک اشتباه بوده است، اما اکنون لحن خود را تغییر داده و گفته است که کسانی را که این حمله را انجام داده اند مجازات نخواهد کرد.

جیحون احمد ساکن کابل گفت که برای بررسی حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده به یک دادگاه بین المللی نیاز است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید