لزوم استفاده از اشعار مناسب با مفاهیم قیام حسین در عزاداری / تاثیر سبک مداحی بر روح و روان نوجوانان و جوانان


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886845

مداحی و ذکر اهل بیت علیهم السلام علی رنجبر با بیان اینکه ذکر مفاهیم دینی و مصائب اهل بیت(ع) در جامعه تأثیرگذار است، گفت: گاهی مداحی می تواند با تلاوت آیاتی در موضوعات روز، روح را لمس کند. مساجد و جماعات و زندگی نوجوانان و جوانان را تحت تأثیر قرار می دهد، مانند آهنگ سلام فرمانده که بر اساس شعری از امام زمان (عج) سروده شده است که جهان تشیع و اسلام را متحول کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «علی رنجبر» مداح و ذاکر اهل بیت در گفت وگویی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت. ره) با بیان اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه می دارد، گفت: بیان مفاهیم دینی و ذکر مصائب اهل بیت (ع) بر آحاد جامعه تأثیر دارد سلام فرمانده که برگرفته از شعری از امام زمان است. (ع) که جهان تشیع و اسلام را متحول کرد.

وی افزود: البته مداحی ها و اشعاری که در مداحی ها استفاده می شود اگر با شور و شعور حسینی همراه باشد تاثیرگذار خواهد بود.

این مداح اهل بیت علیهم السلام می گوید: سیر تحول جامعه استبدادی و طاغوتی که منجر به حاکمیت انقلاب اسلامی شد با حماسه و شعارهای حسینی و مردم به خیابان ها آمدند و جلسات اهل بیت را تشکیل دادند. آل بیت (علیه السلام). این شور و شعور حسینی را امروزه در اقصی نقاط جهان می توان دید، مردم دنیا حتی با ادیان دیگر، وقتی با این حماسه آشنا می شوند، شیفته دین و آزادی امام حسین (ع) می شوند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال حذف نمادهای اسلامی و دینی است، خطاب به بانیان بقاع و مجالس مذهبی، گفت: هیئت ها علاوه بر ایجاد شور و شعور حسینی در مراسمات، کارهایی از جمله انجام می دهند. به عنوان استفاده از مصالح و آیات.باید مطابق با مفاهیم قیام حسین(ع) تاکید شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت شرایط کرونا، عموم مردم و کسانی که در تشکیل هیئت ها مشارکت می کنند باید دقت بیشتری داشته باشند و از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید