سد جاده بنزین فروشی آفت روح و روان مردم زاهدان است

ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921900

انسداد فروش بنزین همچنان معضل بزرگی در کلانشهر زاهدان است و برخی بدون توجه به حقوق شهروندی آن را حق مسلم خود می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، بارها پیش آمده که برای بسیاری از ما در حین عبور از خیابان به دلیل وجود موانع (موانع)، مدتی منتظر بمانیم یا مسیر را به خیابان و روی دیگری تغییر دهیم. مشکلات هم برای خود شما و هم برای وسایل نقلیه و طبیعی است که این اقدام احتمال تصادف را نیز به همراه دارد.

راهبند ابعاد مختلفی دارد و موضوعی است که عده ای بدون در نظر گرفتن حقوق عمومی آن را حق مسلم خود می دانند.

استفاده از معابر، خیابان ها و پیاده روها حق عمومی همه شهروندان است و این حقی نیست چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی.

سد معبر همچنان بزرگترین مشکل کلانشهر زاهدان محسوب می شود. معضلی که پیامدهای آن بر ابعاد مختلف شهر، شهروندان و حتی دیدگاه مسافران تأثیر می گذارد.

زاهدان نیز از این تاریخ مستثنی نیست و حالا بنزین فروشان که سفره های خود را در گوشه و کنار خیابان پهن کرده اند، بخش مهمی از سد معبر را تصرف کرده اند.

در کنار تکدی گری، کودکان کار و بی سرپرست، رواج پارچه های فرسوده و مهاجرت و حاشیه نشینی، سد معبر نیز در سال های گذشته به معضل بزرگ زاهدان تبدیل شده و برای شهروندان این شهر گیج کننده و گیج کننده است.

یکی از شهروندان زاهدانی در تماس با تحریریه زاهدنیوز از تسخیر خیابان توسط بنزین فروشان در خیابان شهید موسی نوری قلانیو گلایه کرد و گفت: بنزین فروشان در این خیابان هستند و کل آن را اشغال کرده اند. فضای خیابان تا درجه ای که صعب العبور است، در مقایسه با بسیاری که از این مشکل گلایه داریم، چرا شهرداری در خصوص مسدود شدن معابر توسط کسبه اقدام جدی نمی کند؟

یکی دیگر از شهروندانی که از ترافیک ناشی از فروش بنزین بسیار ناراحت بود به خبرنگار ما گفت: نمی توان به دلیل کسب و کار 30 نفر در این گره های ترافیکی وقت و انرژی کل شهر را تلف کرد و اعصاب همه شهروندان به هم ریخته است. له شده چرا؟شهرداری، OBSC و پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاعی از این مشکل ندارند؟ مسئولان شهر باید محل مناسبی برای تجمع این افراد ایجاد کنند و همه به آن احترام بگذارند.

ایجاد بلوک جاده نیز باعث کندی ترافیک شهری می شود

علی رهشانی معاون شهردار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سد معبرها گفت: با اعلام دفتر امور شهرداری ها و شوراهای محلات در خصوص فروش بطری بنزین و گاز توسط دستفروشان در معابر عمومی، نیروهای شهرداری محاصره می کنند آنها هر روز دست فروشان خیابانی را سازماندهی می کنند.

وی افزود: متأسفانه با توجه به اینکه تعداد کسبه فروش بطری بنزین و گاز در معابر عمومی زاهدان بسیار زیاد است و بیشتر آنها مهاجر هستند.

رهشانی تصریح کرد: ساخت بند باعث کندی ترافیک شهری و ایجاد مشکل برای شهروندان زاهدانی می شود و در حین تجمع با نیروهای سد معبر درگیری فیزیکی می شود.

معاون شهردار زاهدان با اشاره به جمع آوری سد معبرها ادامه داد: جمع آوری کامل آنها توسط بلوار کشاورز، جام جم، بلوار سلامت و خیابان امام خمینی و مکران مکاتبهایی با معاونت نمایندگی دادستانی انقلاب اسلامی در سطح شهر انجام شد. مرکز سیستان و بلوچستان با هماهنگی سایر نهادهای ذیربط از جمله ستاد کالا و شرکت قاچاق نفت، نیروی انتظامی، استانداری و پس از هماهنگی با همکاری نهادهای مذکور نسبت به تکمیل مجموعه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید