اژه: متجاوزان و عاملان سرقت های خشونت آمیز باید به سرعت شناسایی و دستگیر شوند

اژه: متجاوزان و عاملان سرقت های خشونت آمیز باید به سرعت شناسایی و دستگیر شوند

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: ایجاد یگان ویژه در هر دادگاه برای برخورد سریع و قاطع با سرقت های وحشیانه و زورگیری ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی در جلسه بررسی راهکارهایی برای برخورد سریع و قاطع با افراد مخل امنیت و آرامش مردم از جمله سرقت خشن با اشاره به مقوله مجرمانه سرقت خشن و عدم تحمل این گونه افراد. جرایم برای جامعه، تصریح کرد: با سرقت های خشن و زورگیری هایی که در سطح شهر اتفاق می افتد، ناامنی روانی در جامعه ایجاد می کند و این معضلی است که نه برای شهروندان و نه برای ما خدمتگزاران جامعه قابل قبول و تحمل نیست.

رئیس قوه قضائیه سپس خطاب به دادستان کل کشور دستور داد با مساعدت و همکاری مسئولان و نیروی انتظامی، ستادی برای رسیدگی به سرقت های خشن و زورگیری های صورت گرفته در شهرستان ها در اسرع وقت تشکیل شود. و در صورت لزوم و با کمک بسیج، هر دادسرا باید دارای یک اداره ویژه برای رسیدگی سریع و قاطعانه به این گونه سرقت ها باشد.

محسنی آژه ای با اشاره به لزوم تسریع در دستگیری زورگیران و سارقان خشن از سوی پلیس، گفت: قوه قضائیه آمادگی دارد در سریع ترین زمان ممکن پلیس را برای دستگیری سارقان خشن یاری کند. همچنین فرجا ممکن است در انجام این وظیفه از نیروهای بسیجی کمک بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت مقوله حقوق عامه و تضمین و تحکیم امنیت روانی شهروندان به حادثه اخیر در یکی از خیابان های تهران اشاره کرد و گفت: سارق پس از دستگیری مدعی شد ارتکاب سرقت های متعدد به شیوه ای خشونت آمیز؛ اگر ادعای وی صحت داشته باشد نشان دهنده ضعف در شناسایی و دستگیری سارقان است و لازم است هر چه سریعتر اقدامات مقتضی برای رفع این ضعف انجام شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: صرف نظر از مشکلاتی که در خصوص پرونده های قضایی وجود دارد و در صورت لزوم باید نسبت به تغییر قانون اقدام شود، آنچه اکنون مهم و در اولویت است شناسایی و دستگیری سریع و قاطع زورگیران و عاملان سرقت های خشن در راستای تامین و تقویت امنیت روانی شهروندان.

محسنی ادجه ای در پایان بار دیگر تاکید کرد: ترحم بر این گونه جنایتکاران ظلم به مردم است و نباید مشمول مجازات قانونی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید