مهارت آموزی و اشتغال زندانیان؛ گامی در جهت بازگشت بیماران به جامعه


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909711

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد؛

جلیل شهریاری از آموزش 1062 زندانی در زندان های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: مهارت آموزی و اشتغال زندانیان گامی موثر در جهت بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: برای توانمندسازی و آموزش زندانیان و کمک به ایجاد اشتغال پایدار در 6 ماهه نخست امسال 1622 نفر از متقاضیان دوره های مهارت آموزی را گذرانده اند. ، یاد گرفتم

وی افزود: حرفه آموزی تخصصی یکی از نیازهای جامعه مدرن است و سیاست این سازمان ارائه آموزش های هدفمند منجر به کارآفرینی و اشتغال پایدار است.

شهریاری با تاکید بر توسعه آموزش های هدفمند برای زندانیان، تصریح کرد: نتیجه آموزش های فنی و حرفه ای در این افراد حائز اهمیت است و منجر به حل برخی از معضلات اجتماعی زندانیان آزاده و خانواده های آنان با بازگشت آنها به جامعه شده است. از محل کار، شایسته بودن و داشتن جایگاه اجتماعی مناسب و این مهم ترین هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می باشد.

وی بیان کرد: لزوم ایجاد شغل پس از آزادی مستلزم شرکت زندانیان در دوره های آموزشی است تا در کوتاه ترین زمان ممکن مهارت های لازم را برای یافتن کار و تامین زندگی خود و خانواده خود کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اذعان داشت: از ابتدای سال جاری به متقاضیان 199 هزار و 130 ساعت آموزش حرفه ای ویژه زندانیان ارائه شده است و متقاضیان پس از گذراندن دوران محکومیت خود می توانند نسبت به انجام امور فنی و حرفه ای اقدام کنند. گواهی حرفه ای در مورد امکانات ارائه شده توسط مراجع حامیان برای راحتی ارائه شده است.

شهریاری در پایان از همکاری و همراهی مسئولانه مدیریت کل زندانها در جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید