اشتغال زندانیان در گچساران/ وقتی حرفه آموزی انگیزه بازگشت مددجویان به جامعه را ایجاد می کند + تصاویر

سازمان زندانها موظف است با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به توانمندسازی زندانیان غیر ماهر به منظور غنی سازی اوقات فراغت با مشارکت مراکز دولتی و خصوصی از جمله انجمن حمایت از زندانیان اقدام نماید. زندانیان، بنیاد تعاون زندانیان، اشخاص حقیقی و حقوقی جهادگران و نیکوکاران باید در دوران محکومیت و پس از آزادی، فرصت های شغلی پایدار را برای این زندانیان تضمین کنند و امکان بازگشت آنها به زندان را به حداقل برسانند.


13223bc4 3ec1 447d 880a 42bb65887eb4 خبر خاکستری

به همین دلیل این سازمان اهدافی را برای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان که از اهداف مهم سیاست اصلاحی و تربیتی زندانیان با محوریت مهارت و اشتغال، کاهش خطر رفتارهای پرخطر در زندان، کاهش شخصیت و اجتماعی شدن زندانیان است، دنبال می کند. کار . . توانمندسازی و اطمینان زندانیان، کاهش آمار جرم و جنایت و میزان بیکاری در جامعه، اقتباس بازگشت به زندان و احیای زندگی آبرومندانه در جامعه پس از آزادی است.

حیدر مرادی پور رئیس زندان گچساران در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس از اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: زندانیان در دو بخش حرفه آموزی، دوره های کوتاه مدت و بلند مدت مددجویان و جذب نیرو به کار گرفته می شوند که این امر با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی در شهرستان گچساران محقق شده است.


7dae5971 bfd3 4762 b094 c9cfcb065685 خبر خاکستری

وی افزود: از این رو 63 نفر به صورت پیمانی و خارج از زندان، 59 نفر در خدمات بیرون و داخل زندان و 58 نفر به صورت تخت (شامل منجوق، ماکت ماشین، دمپایی بافی، بافتنی روی بند) مشغول به کار هستند. قلاب، کیف دوزی، ساخت تابلوهای قرآن با چرم و چوب) و 12 نفر در کارگاه های زندان از جمله باغ ها، مغازه ها و تأسیسات زندان مشغول به کار شدند.

رئیس زندان گچساران گفت: لازم به ذکر است دوره های حرفه آموزی و مهارت آموزی با همکاری فنی حرفه ای جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی گچساران برای جذب نیرو های بلند مدت و کوتاه مدت برای جذب و جذب نیرو برگزار شده است. صادر کردند که در این راستا مرکز خدمات اجتماعی زندانهای کهگیلویه و بویراحمد نیز شرایطی را برای خوداشتغالی زندانیان فراهم می کند.

مرادی پور گفت: در سال 1400 تعداد 15 دوره آموزشی در زندان گچساران برگزار شد که 377 زندانی در این دوره ها ثبت نام کردند و 339 نفر در آزمون ورودی شرکت کردند و گواهینامه تحصیلی معتبر دریافت کردند.


38377256 eec5 4060 8074 7e666533771e خبر خاکستری


خبر خاکستری

وی افزود: امسال به گفته رئیس سازمان زندانهای کشور در زمینه اشتغال 30، 40 و 50 درصدی به منظور ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنها با همکاری بنیاد تعاون و انجمن صنفی حمایت از زندانیان برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم.«برنامه های سازمان زندان ها را به طور کامل اجرا کنید.

مرادی پور گفت: در دو ماهه نخست امسال دوره های آموزشی پرورش مرغ صنعتی و مرغ گوشتی و همچنین پرورش گیاهان دارویی برای زندانیان برگزار شد. خدمات اشتغال در داخل و خارج زندان و همچنین 17 نفر در کارگاه های زندان مشغول به کار هستند و امرار معاش خود و خانواده خود می کنند.


خبر خاکستری

مرادی پور در پایان گفت: لازم به ذکر است که از دیگر اهداف برنامه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در دو حوزه اصلاحی و تربیتی و نیز کمک به تامین معیشت خانواده زندانیان با ارتقای مهارت های کاری لازم در حین اجرای مجازات و پس از آزادی.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید