مددجویان کمیته پشتیبانی باید خودکفا باشند/ نیاز به اشتغال ویژه مددجویان

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781965

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کمیته امداد نیاز به اقدام جدی دارد تا ارباب رجوع به خودکفایی رسیده و اشتغال زایی در این زمینه بسیار موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه شورای غروب استان یزد با اشاره به اینکه خدمت به مردم نیازمند توفیقات بزرگی است که توسط نهادهایی مانند کمیته امداد به دست آمده است، اظهار داشت: بی شک دعای مستضعفان و مستضعفان بیچاره عنایت خداوند متعال در پی خواهد داشت و این دغدغه اصلی امام راحل بود.

وی افزود: کمیته امداد باید تلاش کند برای خانواده های آسیب پذیر اقتصادی برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد تا کار خانواده ها به شرایط سختی نرسد و این یکی از اولویت های مهم در نظام اسلامی است.

ناصری با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال می تواند بسیاری از خانواده ها را از فقر و بدبختی نجات دهد، گفت: صنعت پوشاک می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد و وضعیت خانواده های بسیار نیازمند را تغییر دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سالانه میلیاردها دلار صرف واردات پوشاک می شود، گفت: راه اندازی این صنعت نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی ندارد در حالی که این صنعت پیچیدگی خاصی ندارد و با یک سری آموزش های اولیه و سرمایه گذاری خرد می توان از درآمدزایی برای خانواده ها نیز جلوگیری کرد. خروج ارز از کشور

ناصری تاکید کرد: کمیته حمایت باید هر چه زودتر وارد این حوزه شود و صنعت پوشاک را راه اندازی کند و افراد تحت سرپرستی و حتی فرزندانشان در این کارگاه ها فعالیت کنند و نیازهای مالی خود را برطرف کنند.

وی گفت: این صنعت نیاز اصلی کشور است و اگر هر ایرانی تنها به چهار لباس در سال نیاز داشته باشد، در کشور ما تا 280 میلیون پوشاک نیاز داریم، اگر برنامه ریزی درست و اصولی و با کیفیت کار شود. اگر در بازار عرضه شود، هم نیاز کشور تامین می شود و هم تعداد زیادی از بیکاران شغل خواهند داشت.

ناصری یادآور شد: البته سایر صنایع مانند کفش و … در صورت رونق شرایط خوبی را در زمینه اشتغال ایجاد می کنند و از نشت ارز جلوگیری می کنند که راه اندازی این صنایع نیازمند تلاش جهادی است.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه برخورد با مردم به ویژه کمیته امداد باید بسیار صبورانه و دلسوزانه باشد، افزود: مراقب هرگونه اقدام کارکنان این نهاد که باعث عصبانیت و شکستگی می شود باشید. قلب برای مردم و مشتریان.

وی تاکید کرد: برکت این امور از جانب خداوند است و کمیته امداد واسطه ای برای رسیدگی به نیازمندان و مستضعفان است، بنابراین توفیقی که خداوند به کارکنان این نهاد برای خدمت به خلق خدا داده است، نباید باشد. از دست رفته و هیچ محرومیت و اشاره ای به این نظام نباید از دست برود.«دست خالی نروید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید