سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌های مربوط به توافق موقت صحت ندارد/ایران باید برای تنش‌زدایی و آزادی زندانیان آمریکایی گام بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌های مربوط به توافق موقت صحت ندارد/ایران باید برای تنش‌زدایی و آزادی زندانیان آمریکایی گام بردارد.

متیو میلر افزود که ایالات متحده به استفاده از تعامل دیپلماتیک در هماهنگی با متحدان و شرکای خود برای پیگیری اهداف خود با ایران ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن هرگونه گزارشی مبنی بر قریب الوقوع بودن توافق با تهران را رد می کند.

متیو میلر گفت: «ما از ایران می‌خواهیم اقداماتی را برای کاهش تنش انجام دهد که البته شامل گام‌هایی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور می‌شود».

وی افزود: همانطور که دیروز گفتم هیچ توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران وجود ندارد. «گزارش‌هایی مبنی بر وجود توافق‌نامه یا توافق‌نامه یا هر شرح دیگری از آن، هر طور که بخواهید آن را توصیف کنید، صحت ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا از ایران می‌خواهد همه «آمریکایی‌هایی را که به ناحق بازداشت کرده است» آزاد کند.

متیو میلر گفت: بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی به عنوان اهرم سیاسی غیرقابل قبول است و ما به تلاش برای بازگشت هر آمریکایی که به ناحق بازداشت شده است ادامه خواهیم داد.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد که روز گذشته وزیر امور خارجه عمان گفت تهران و واشنگتن به نهایی کردن توافق برای آزادی دو تابعیتی آمریکایی نزدیک شده‌اند. زندانیان در ایران

دیدگاهتان را بنویسید