احتمال آزادی زندانیان آمریکایی در ازای آزادی 10 میلیارد دلار پول ایران بلوکه شده است

احتمال آزادی زندانیان آمریکایی در ازای آزادی 10 میلیارد دلار پول ایران بلوکه شده است

روز جدید : در حالی که دولت بایدن در مورد افشای جزئیات مربوط به آزادی زندانیان آمریکایی در زندان های ایران محتاط بوده است، گزارش ها حاکی از آن است که میانجیگری قطر می تواند به توافق در ازای آزادی 10 میلیارد دلار از وجوه مسدود شده منجر شود. ایران این زندانیان را در کره، ژاپن و عراق آزاد کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا یکشنبه شب به خبرنگاران گفت که دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امیر تمیم بن حمد آل ثانی، حاکم قطر، مذاکرات جاری در وین را بررسی خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: البته قطر نیز مانند بسیاری از شرکای ما در منطقه تحولات را دنبال می کند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره نقش قطر در مذاکرات آزادی دو تابعیتی آمریکا در زندان های ایران، گفت: در مورد بازداشت شدگان و زندانیان از طرق دیگری بررسی می شود.

در همین حال، گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، پیش از دیدار بایدن با حاکم قطر در کاخ سفید، با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت و گو کرده است.

این خبر ساعاتی پیش از دیدار بایدن با امیر قطر منتشر شد. بر اساس اطلاعات فاش شده، امیر تمیم در مذاکرات قطر و ایران برای آزادی بازداشت شدگان آمریکایی “نتایج مثبت” را اعلام خواهد کرد.

نزار زقا، دبیرکل عرب، گفت: «در حال حاضر توافقی در حال مذاکره است که ایران در ازای آزادی زندانیان آمریکایی، وجوه بلوکه شده را دریافت کند و آنچه ما می‌خواهیم توافق هسته‌ای است تا زمانی که پرونده به پایان برسد.» اطلاعات و ارتباطات. سازمان فناوری “نباید بازداشت شدگان آزاد شوند.” شهروند لبنانی که در سال 2015 توسط ایران دستگیر شد و تا سال 2019 در زندان بود.

وی گفت: «قطر قادر است در یک معامله بین دو کشور به نتیجه برسد و میانجیگری کند.

دیدگاهتان را بنویسید