دانشگاه انتقادی، خلاق و نوآور، دانشگاهی است که تمدن می‌سازد/ اساتید را بسیج می‌کند تا اتاق‌های فکری برای تبادل ارز ایجاد کنند.


ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877630

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

محمدمهدی زاهدی گفت: دانشگاه پول مداری که در خطوط سیاسی و منافع شخصی دخالت نمی کند، بلکه روشنگری عاقلانه و بدون حب و بغض برای توده مردم مطرح می کند، به سمت تمدن سازی می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان، دکتر محمدمهدی زاهدی امروز در همایش سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ساز اسلامی است. ; توضیح داده شود.

وی افزود: نقش دانشگاه تمدن در شکل دادن به آینده کشور و منطقه; ویژگی های این دانشگاه تمدن ساز برای تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان (عج)؛ بسیج معلم به عنوان یک حرکت متعهد و نخبه که می تواند موتور محرکه آن باشد چه نقشی دارد؟


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح توده مردم در گرو اصلاح نخبگان جامعه است، تصریح کرد: این اصلاحات در گرو اصلاح نخبگان جامعه است. اساتید بسیجی نیازمند تبیین و تثبیت حکمرانی خوب هستند.


عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی دانشگاه باید معماری را برای تمدن نوین اسلامی نشان دهد یعنی زیرساخت هایی را که بر عهده نخبگان دانشگاهی است فراهم کند.


وی با برشمردن ویژگی های دانشگاه تهذیب و حکمت گفت: دانشگاهی پول محور که در خطوط سیاسی و منافع شخصی دخالت نمی کند، بلکه عاقلانه روشنگری می کند و بدون حب و بغض مسائل را برای توده مردم مطرح می کند. تمدن


محمدمهدی زاهدی افزود: یکی دیگر از ویژگی های دانشگاه تهذیب; این خلاقیت و نوآوری است، یعنی علاوه بر ایجاد یک مقاله نیازمحور، مشکل محوری نیز باید در نظر گرفته شود. محوری که بخشی از ارتباط با صنعت و نفوذ در امور کشور است. دانشگاهی تولید محور که تلاش می کند جوانان را به سمت مشارکت فعال سوق دهد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه میان رشته ای و میان رشته ای، دانشگاه دانش آفرینی یکی دیگر از ویژگی های دانشگاه تمدن است؛ در حالی که دانشگاه تمدن، دانشگاه بین رشته ای و میان رشته ای است. بسیج اساتید یک تعهد نخبه، علمی و انقلابی است که باید در این تحول و تحول نقش داشته باشد.


وی با تاکید بر تلاش مضاعف برای فتح قله های علمی، اذعان داشت: باید در علم و فناوری به جایگاهی بالاتر برسیم که استکبار و استکبار نتواند ما را تهدید کند و مانع راه اسلام ناب محمدی شود. ما باید جهان را در معرض اقتدار علمی و نوآوری در همه زمینه ها قرار دهیم.


زاهدی با بیان اینکه یکی از جنگ های جهانی جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: حل و فصل جنگ اقتصادی باید در مجلس و دولت شکل بگیرد چرا که اکنون اقتصاد ما بر مبنای دلار و یورو است و این همان چیزی است که آمریکا می خواهد. ; بیش از 1000 کتاب در مورد جنگ ارزی جهان نوشته شده است، آیا اقتصاددانان ما از این موضوع اطلاع دارند؟


وی افزود: تبیین جنگ ارزی امری جدی است، باید اساتید را از اتاق فکر بسیج کرد و کشور را از غفلت خارج کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید