نخبه گرایی باید با مبانی عمیق مذهبی همراه باشد


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911359

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین گفت: تربیت دانش آموزان نخبه باید با مبانی عمیق دینی و مذهبی همراه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ محمدحسین الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین در نشست شورای تامین شهرستان با مدیران مدارس که با هدف هم افزایی و استفاده از دیدگاه های مدیران برگزار شد، اظهار داشت: داریم. به نحوی در بستر آموزشی و فرهنگی مدارس که دانش آموزان. نخبگان ما با مدارج علمی بالا در دانشگاه ها نباید در عمق مبانی دینی و مبانی اعتقادی نقص داشته باشند. علمی که در دسترس اسلام نیست چه فایده ای دارد؟

وی ادامه داد: کرونا و آسیب های اجتماعی اولویت مشکلات امروز نوجوانان و دانش آموزان ما است که باعث افول و افسردگی و تغییر در طرز فکر و ارتباط سالم این قشر شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین بیان کرد: 6 هزار دانش آموز در شهرستان نایین داریم. آمار مردم همگام با جریان های شورشی اخیر بسیار پایین و بی اهمیت است.

وی خطاب به مدیریت و معلمان گفت: از مدیریت و معلمان تقاضا داریم که زمان بیشتری را به کار تربیتی و فرهنگی دانش آموزان اختصاص دهند. دهه های 1980 و 1990 امروزه با تغییرات اساسی روبرو هستند. مبانی انقلاب اسلامی برای دانشجویان ما به درستی تبیین نشده است. فضای مجازی پایه های دیگری را در ذهن آنها می سازد.

الیاسی بیان کرد: به گفته وزیر آموزش و پرورش در دولت قبل سامانه صفر بود که کارکرد آموزشی داشت. بهترین کار ما کار بر روی مبانی و ساختار مدیران آموزشی و فرهنگی برای تأثیرگذاری بر دانش آموزان است.

و افزود: امروز آموزش و پرورش نیاز به برنامه ای متفاوت از حوزه آموزشی دارد. نیاز به نظارت و اطلاع رسانی در مورد رویدادها در مدارس وجود دارد. اگر برنامه ای نباشد، خواهیم دید که دانش آموزان چگونه هنجارهای خیابانی را زیر پا می گذارند.

الیاسی گفت: نیاز ما جهاد به تبیین، نصیحت، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر در مسیر رشد و تعالی دانش آموزان در مدارس شهرستان به ویژه مدارس دخترانه و معرفی الگو برای آنان است. .

وی به کمبود سواد رسانه ای در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: چرا در اکثر آمار دستگیری ها منبع اخبار این افراد اینستاگرام و فضای مجازی است. مشکل ما در زمینه های مختلف سواد رسانه ای است؟ ضرورت ارتقای سواد رسانه ای برای والدین و سپس دانش آموزان اولویت دارد.

محمد کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان نایین ضمن بیان هدف از برگزاری این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه هم افزایی و استفاده از دیدگاه مدیران بوده است. هدف از بحث پیشگیری در حوزه و مشکلات دانش آموزان در معرض خطر معلولیت است.

وی افزود: این نشست دومین جلسه هیئت تامین شهرستان نایین با اقشار مختلف مردم شهرستان است. جلسه اول با روحانیون و جلسه دوم با مدیران مدارس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهرخو امام جمعه نایین نیز در این دیدار اظهار داشت: با پرونده ای به نام کرونا مواجه شده ایم. قبلا دسترسی به فضای مجازی چندان رایگان نبود اما حالا این آزادی اتفاق افتاده است.

و افزود: فرزندان ما چه کتاب هایی می خوانند و به چه موسیقی گوش می دهند؟ آنها باید برای ما مهم باشند. در حوزه کتاب و نوجوانان در نمایشگاه کتاب امسال 70 درصد ترجمه و 30 درصد مولف هستند. بچه های ما چه بازی می کنند؟ بازی شماره یک برای بچه های ما به صورت آنلاین Escape Room و Zombie Stream است. خشونت، ترس و هیجان زودرس است. چه انتظاری دارد کسی که با این خشونت بزرگ شده است خود را از ساختمان پرت نکند یا به ماشین پلیس آسیب نرساند؟

نماینده ولی فقیه در نایین به شناخت واقعیت میدان توسط مدیران اشاره کرد و تاکید کرد: واقعیت میدان باید توسط مدیران و مسئولان فرهنگی در سطح مدارس شناسایی شود. امروز با چاپ برگه ها در غرفه های مدارس تا فکر بچه هایمان روی سکوی دیگری نباشد کار فرهنگی انجام نمی شود.

مطهرهو همچنین گفت: ما مأمور شهر خود هستیم. باید سعی کنیم تصاویر اشتباه در بیان شخصیت دانش آموزان را تغییر دهیم. طرح تحول بنیادین، اصلاحات اساسی در آموزش و پرورش باید مورد نیاز باشد. جلسات همفکران و تفکر نخبگان و فرهیختگان نیز باید ایجاد شود.

به گفته وی فعال سازی جدی تر هیئت آموزش و پرورش و کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با توجه به نیاز شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید