وضعیت معلمان قاچاق نیاز به ساماندهی دارد/ به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاهی در استان، کودکان نخبه کردستان مظلوم واقع می شوند.

ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793938

استاندار کردستان بر لغو قانون بومی سازی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اجرای این قانون و کمبود ظرفیت دانشگاه شاهد ظلم های زیادی به فرزندان نخبه این استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردی، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان گفت: در کردستان ظرفیت و استعداد علمی زیادی داریم و باید زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها را فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش نیازمند تدوین برنامه های آینده بر اساس موفقیت های گذشته با افق بالاتر هستیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: موضوع بومی سازی به یکی از دغدغه های جدی تبدیل شده است که باید لایحه ای از رئیس جمهور ارائه شود تا در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

زارعی کوشا افزود: به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاهی در استان، فرزندان نخبه کردستان مظلوم هستند، بنابراین قانون بومی سازی باید لغو شود.

وی با انتقاد از عملکرد اداره کل نوسازی مدارس گفت: انتظار از نوسازی مدرسه حضور جدی است.

استاندار کردستان بر ساماندهی وضعیت معلمان در حرکت از سنندج به سایر شهرها تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید قبل از بروز حادثه یا مشکل در این موضوع لحاظ شود.

زارعی کوشا همچنین بر پرداخت به موقع حق قدم به ائمه و معلمان در مدارس تاکید کرد و گفت: اگر فرزندانمان با قرآن ارتباط بیشتری داشته باشند آنها را از بسیاری از آسیب ها مصون می داریم چرا که شناخت قرآن موجب می شود. به موفقیت های عالی دانش آموزان.”

وی افزود: اگر جلسات عمومی قرآن در جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف می شود.

استاندار کردستان گفت: اجرای مصوبات این شورا نباید به جلسه آینده موکول شود و در صورت وجود موانع در اجرای مصوبات سریعا اقدام شود.

زارعی کوشا بر حل مشکل زمین برای ایجاد فضای آموزشی در آساوله تاکید کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر در بسیاری از موارد کنار هم بوده اند و انتظار داریم مجموعه آموزشی را در این زمینه یاری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید