دانش آموزان باید به علم روز مسلح شوند تا مؤثر واقع شوند

وی ادامه داد: یعنی فاصله بین اینکه مردم چه هستند و چه باید باشند را علمای دین پر کنند، مثلا یک عالم دینی ببیند مردم در چه مرحله و درجه ای از زندگی خود هستند و اسلام را چگونه دوست دارند، مردم در بحث از اخلاق اجتماعی، سطح اقتصادی و سیاسی آنها چیست و اسلام از آنها چه انتظاری دارد؟ یعنی چقدر فاصله بین آنچه مردم هستند و آنچه باید باشند، زیاد است.

امام جمعه قزوین بیان می کند: مثلاً امام خمینی (ره) آمدند و جامعه را نگاه کردند و گفتند ببینیم جامعه من کجاست و کجا باید باشد. او دید که آمریکایی ها آمده اند تا قانون تسلیم را به ملت ما تحمیل کنند، قانون این بود که وقتی یک آمریکایی در ایران جنایت می کرد، ایرانی ها حق محاکمه او را نداشتند و او باید برود و در کشور خودش محاکمه شود. و این قانون تبعیض نژادی به معنای واقعی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل دیدند که جامعه ما در این وضعیت قرار دارد، در حالی که خداوند در قرآن فرموده است کفار بر مسلمانان مسلط نشوند، امام خمینی (ره) نیز فرمودند حالا که کفار مستکبر بر مؤمنان مسلط شده اند. کشور ما، پس باید این سلطه را از جامعه ما بردارند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: هر طلبه ای باید چنین باشد، بگوید خانواده، اقوام، همکلاسی ها و اطرافیان من کجا هستند و کجا باید باشند، کسی که باید دست آنها را بگیرد و از این جا حرکت دهد که در آنچه باید باشند سوق مرید است یعنی رسالت شاگردی.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: اگر مردم صادق نیستند، اگر اخلاق اسلامی ندارند، اگر با ربا زندگی می کنند، باید از آنجا به جایی که خداوند فرموده، هجرت معنوی بدهیم. لازمه این رهنمودها و رهنمودها شناخت دین است، دین ما دو منبع وسیع دارد هم قرآن دارد و هم اهل بیت (علیهم السلام).
وی یادآور شد: به عنوان مثال خداوند در آیه 257 سوره بقره فرمود که ما در این دنیا یک ولایت داریم که همان ولایت خداست، پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیز مجریان ولایت خدا هستند. ، در زمان غیبت ولایت فقیه، جریان ولایت خدا را در زندگی می گذارند، اینها مردم هستند، قرآن هم مجری اراده خداست، کسانی که ایمان آورده اند با خواست خدا از ظلمت به سوی روشنایی حرکت می کنند. .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دروغ تاریکی است، ظلم به دیگران ظلمت است، عقب نشینی ظلمت است، مال حرام ظلمت است، بخل و حسد ظلمت است، کسانی که به خدا ایمان دارند در اختیار خدا هستند، اختیار خدا این کار را می کند. ، که انجام می دهند. همیشه از تاریکی دوری کنید و به سمت صداقت، عدالت، عشق و مهربانی حرکت کنید.

آیت الله عابدینی گفت: بر خلاف این تشکیلات، تشکیلات دیگری هستند، آنهایی که کافر هستند ولی ولی ندارند، کسانی که از هدایت خدا اطاعت نمی کنند، هر که بیاید; اما او خواهد گفت، این والدین کسانی هستند که پیروان خود را از روشنایی به تاریکی هدایت می کنند، یعنی همیشه چیزهای بد را به پیروان خود می آموزند.

گفت: به این شورش های اخیر نگاه کنید، سران کفار طاغوت همیشه دستور می دادند که مردم را بزنند، بکشند، بسوزانند و همه جا را خراب کنند و در آخر عکس بگیرند و برای ما بفرستند، ما هم به شما پول می دهیم، همان حرکت از نور است. به نور، تاریک است

وی تاکید کرد: خداوند در آیه 60 سوره مبارکه انفال فرمود که تا می توانید در برابر دشمنان قدرت نظامی داشته باشید و مسلح شوید و قوی شوید. این در حالی است که اگر ما در ایران ماشه موشک را نمی زدیم، چیزی برایمان باقی نمی ماند و کشورمان از حلب سوریه بدتر می شد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: اگر قوی و مسلح نبودیم و سلاح های مخرب نداشتیم و به آیه 60 سوره انفال عمل نمی کردیم، خدا می داند که اکنون یمن به محل تهاجم آمریکایی ها تبدیل می شد، اما مقاومت یمن نه تنها نگه داشت. آنجا بود، اما به قوت خود رسید و برای دشمنان ترسناک شد.

امام جمعه قزوین گفت: اگر به این آیه عمل نمی کردیم لبنان و فلسطین و سوریه باقی نمی ماندند و همه به سرزمین های اشغالی تبدیل می شدند، غزه باعث شد اسرائیل بیاید و بگوید ما اشتباه کردیم و جنگ را شروع کردیم، لطفا دست بردارید. قبول میکنم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همین چند روز پیش گفتند که نیروهای ما دو ناو آمریکایی را به اسارت گرفتند، الان وضعیت این است که سربازان ما به ناوهای هواپیمابر آمریکایی دستور داده و آنها را راهنمایی کرده و آنها را محدود کرده اند. ما چند هزار کیلومتر مسافت پیموده نشدیم، جرات این کارها را داشتیم؟!

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید فرزندان خود را از ترس نان و آب نکشید، مثل سقط جنین و این مشکلات و بدبختی هایی که امروز دامنگیر جامعه ما شده است، خداوند می فرماید من حتی به شما روزی می دهم، شما. فکر کن این تو هستی آیا شما خودکفا هستید؟ خداوند روزی است، خداوند به شما و فرزندانتان روزی می دهد.

وی توضیح داد: متاسفانه ما به این آیه عمل نکرده ایم. در نتیجه کشور ما با بحرانی مواجه است که مردم کاملا از آن بی اطلاع هستند. الان از نظر جمعیتی زلزله اومده. کارشناسان جمعیت می گویند که اگر این روند ادامه پیدا کند، دیری نمی گذرد که با جمعیت محدود جوان و جمعیت مسن فراوان مواجه خواهیم شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد این جوانان دیگر نه می توانند درس بخوانند و نه در پادگان می توانند امنیت کشور خود را حفظ کنند و نه می توانند به کشاورزی بپردازند و غذای مورد نیاز را تامین کنند. جامعه را هم نمی توانند کارخانه راه اندازی کنند و شرایط زندگی مردم را فراهم کنند، در چنین شرایطی باید همه چیز را بست، دشمن خوب می داند کجا را هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر بیاییم این آیه را پخش کنیم و در بین دوستان، آشنایان و فامیل درباره آسیب های کاهش جمعیت صحبت کنیم، رسالت خود را انجام داده ایم. آیا کسی نیاز به دیدن آنها دارد؟ طلبه های ما باید این چیزها را ببینند، طلبه های ما باید این چیزها را با قرآن و حدیث بفهمند.

وی بیان کرد: منابع ارزشمندی که اکنون به امنیت، آسایش و زندگی ما مربوط می شود، باید آنها را در آموزش خود بیاموزیم، باید روایات اخلاقی، اقتصادی، تعاملات و ارتباطات اجتماعی، حوزه های علم و دانش و صنعت را بیاموزیم و باشیم. قادر به انتقال افراد از جایی که هستند به جایی که باید باشند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: آیت الله باهنر قبل از انقلاب در مدرسه کرمانی می گفت که اگر طلبه ای طلبه باشد آنقدر کار بر سرش می آید که نمی تواند جواب بدهد، باید آموزش های خود را در این زمینه افزایش دهیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دانش آموزان با مهارت های خاص و یادگیری زبان های خارجی نیاز به تاثیرگذاری در بسیاری از زمینه ها دارند، اکنون بیش از گذشته به آن نیاز داریم، این نیاز روز به روز بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: در حدیث داریم که هرکس باید نان خود را نگه دارد، الله رزق است; اما برای کسانی که حرکت می کنند رازق است، در این زمینه حرکت دانشجو باید حرکت علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر طلاب علم، دانش، تحقیق و تبلیغ دین دغدغه داشته باشند می توانند پیشرفت کنند و ما وظیفه داریم در خدمت به این گونه تشکل ها پیشگام باشیم. دغدغه شما شناخت دین و گسترش آن باشد، یعنی طوری باشید که امام زمان (عج) ما را با شایستگی در خدمت خود بپذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید